Volantový kroužek Škoda 5K953569c - oprava
Moderátor: Moderátoři
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Volantový kroužek Škoda 5K953569c - oprava
Zdravím bastlírnu.
Než něco napíšu, zdůrazňuji, že nikoho nenutím aby to dělal stejně jako já, každý se v tom bude hrabat na vlastní odpovědnost, jde i o dráty na airbag. Popíšu opravu, nikoliv ojebání výstrahy. Jde o díl 5k953569c „Kroužek pod volant“ Škoda. Zatím přikládám montážní body, pro snadné mechanické složení, kdyby to někdo prozkoumával a rozletělo se to jako mě. Povol zespodu 3x šroub Torx6 a vycvakni 3x zajištění spodní přiruby. Cívka s páskem ti vypadne do ruky. (pásek bývá vytržen z dvojkonektoru) Ve své podstatě je nutné potom rozdělat všechny cvaky,jinak to nesložíš. Na obrázku je poloha střed. Při sundané 6ti pásce (konektor nahoru)otáčíš 2,5otáčky na jednu stranu, vrátíš a to samé na druhou. Před koncem, (2,25)to začíná brzdit. To je správné složení. Na první pohled to vypadá, že by bylo vhodnější vycvaknout horní kulatý díl. Má ale dost nepřístupné cvaky a koleduješ si o ulomení. Stejně musíš kontrolovat kroužek brzdy a rozebrat to celé. Každý 5k953569xxx se asi nepodaří opravit, je to o tom do jaké míry je sešrotovanej 6ti pásek. Jestli to bude vůbec někoho zajímat, tak popíšu jak jsem opravil vlastní pásek.(zatím chodí) Stále více lidí přechází na systém zahodit a šup nové. Tak ať si zbytečně netrhám roucho.
Luboš
Než něco napíšu, zdůrazňuji, že nikoho nenutím aby to dělal stejně jako já, každý se v tom bude hrabat na vlastní odpovědnost, jde i o dráty na airbag. Popíšu opravu, nikoliv ojebání výstrahy. Jde o díl 5k953569c „Kroužek pod volant“ Škoda. Zatím přikládám montážní body, pro snadné mechanické složení, kdyby to někdo prozkoumával a rozletělo se to jako mě. Povol zespodu 3x šroub Torx6 a vycvakni 3x zajištění spodní přiruby. Cívka s páskem ti vypadne do ruky. (pásek bývá vytržen z dvojkonektoru) Ve své podstatě je nutné potom rozdělat všechny cvaky,jinak to nesložíš. Na obrázku je poloha střed. Při sundané 6ti pásce (konektor nahoru)otáčíš 2,5otáčky na jednu stranu, vrátíš a to samé na druhou. Před koncem, (2,25)to začíná brzdit. To je správné složení. Na první pohled to vypadá, že by bylo vhodnější vycvaknout horní kulatý díl. Má ale dost nepřístupné cvaky a koleduješ si o ulomení. Stejně musíš kontrolovat kroužek brzdy a rozebrat to celé. Každý 5k953569xxx se asi nepodaří opravit, je to o tom do jaké míry je sešrotovanej 6ti pásek. Jestli to bude vůbec někoho zajímat, tak popíšu jak jsem opravil vlastní pásek.(zatím chodí) Stále více lidí přechází na systém zahodit a šup nové. Tak ať si zbytečně netrhám roucho.
Luboš
- Přílohy
-
- volant flančnaKomentářSloučeno.pdf
- (33.47 KiB) Staženo 495 x
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Optimální by byla opravná sada tak do litru,tedy pásek s konektory. Nenašel jsem. Pásek v metráži by se také hodil. To ale není v zájmu výrobce. Takhle z tebe vytáhne bůra. Průser je v tom, že se pásek musí snadno ohýbat i v -30ti stupních a při 3 ohmech airbagu musí mžikově přenést cca 4A, tak s průřezem nemůžeš moc dolů. Zatím jsem také nic nenašel. Třeba někdo bude úspěšnější. Foto utrženého a opraveného pásku před letováním v náhledu.
Luboš
Luboš
https://pl.aliexpress.com/item/10050013 ... 5683%23799
P.S.Kdyby nekdo nutne potreboval nutne 100% funkcni krouzek 5K0 953 569 C mam jeden volny .-)))
P.S.Kdyby nekdo nutne potreboval nutne 100% funkcni krouzek 5K0 953 569 C mam jeden volny .-)))
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Pokud si přečtete pozorně můj článek, tak řeším opravu vytržení pásku , dále průřez a vlastnosti pásku, pro případ náhrady. Nikde není ani čára o odpalování airbagu. Ty cca 4A dala tabulka dimenzování páskových vodičů po změření průřezu jednotlivého vodiče s ohledem na teplotu nad 30 st.C. Dík bobo99 za odkaz na pásek. Tudy vede možná cesta při sešrotovaném vedení.
Pro ty, kteří budou pásek opravovat několik poznámek. Pásek jsem přišil nití, přes díry 1,5mm vyvrtané v místě plastových „nýtů“. Potom zakápnout vteřinovým gelem. Možná by stálo za pokus zasychrovat pásek ještě jednou proříznutím krytu za konektorem a zalepit horkým lepidlem z pistole. Snad příště. Po sestavení a proměření vyzkoušet pásek pod zátěží, probliknutím pinů 3,4 na 3,4 autožárovkou 10W/12V by mohlo stačit. Pro kontrolu jsem použil konektory z vyřazených kabelových forem. Vypadá to na rastr 2x2mm. Na pinech to moc nejde. Tak ať se zadaří .
Luboš
Pro ty, kteří budou pásek opravovat několik poznámek. Pásek jsem přišil nití, přes díry 1,5mm vyvrtané v místě plastových „nýtů“. Potom zakápnout vteřinovým gelem. Možná by stálo za pokus zasychrovat pásek ještě jednou proříznutím krytu za konektorem a zalepit horkým lepidlem z pistole. Snad příště. Po sestavení a proměření vyzkoušet pásek pod zátěží, probliknutím pinů 3,4 na 3,4 autožárovkou 10W/12V by mohlo stačit. Pro kontrolu jsem použil konektory z vyřazených kabelových forem. Vypadá to na rastr 2x2mm. Na pinech to moc nejde. Tak ať se zadaří .
Luboš
- Přílohy
-
- volant octavia 5k953569c_schema pásku.pdf
- (49.93 KiB) Staženo 444 x
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Já teda nejsem žádný odborník přes airgag, nikdy jsem žádný neodpálil a nikdy to asi dělat nebudu. Z principu odhaduji, že jde o rychlost nafouknutí airbagu od inicializace hávárky.
Energie potřebná k odpálení roznětky která přijde z kondíku s vyšším napětím bude tedy rychlejší než malé napětí a dlouho proud. Ale možná je to jinak.
Luboš
Energie potřebná k odpálení roznětky která přijde z kondíku s vyšším napětím bude tedy rychlejší než malé napětí a dlouho proud. Ale možná je to jinak.
Luboš