Volantový kroužek Škoda 5K953569c - oprava

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

Volantový kroužek Škoda 5K953569c - oprava

#1 Příspěvek od hajeklubos »

Zdravím bastlírnu.
Než něco napíšu, zdůrazňuji, že nikoho nenutím aby to dělal stejně jako já, každý se v tom bude hrabat na vlastní odpovědnost, jde i o dráty na airbag. Popíšu opravu, nikoliv ojebání výstrahy. Jde o díl 5k953569c „Kroužek pod volant“ Škoda. Zatím přikládám montážní body, pro snadné mechanické složení, kdyby to někdo prozkoumával a rozletělo se to jako mě. Povol zespodu 3x šroub Torx6 a vycvakni 3x zajištění spodní přiruby. Cívka s páskem ti vypadne do ruky. (pásek bývá vytržen z dvojkonektoru) Ve své podstatě je nutné potom rozdělat všechny cvaky,jinak to nesložíš. Na obrázku je poloha střed. Při sundané 6ti pásce (konektor nahoru)otáčíš 2,5otáčky na jednu stranu, vrátíš a to samé na druhou. Před koncem, (2,25)to začíná brzdit. To je správné složení. Na první pohled to vypadá, že by bylo vhodnější vycvaknout horní kulatý díl. Má ale dost nepřístupné cvaky a koleduješ si o ulomení. Stejně musíš kontrolovat kroužek brzdy a rozebrat to celé. Každý 5k953569xxx se asi nepodaří opravit, je to o tom do jaké míry je sešrotovanej 6ti pásek. Jestli to bude vůbec někoho zajímat, tak popíšu jak jsem opravil vlastní pásek.(zatím chodí) Stále více lidí přechází na systém zahodit a šup nové. Tak ať si zbytečně netrhám roucho.
Luboš
Přílohy
volant flančnaKomentářSloučeno.pdf
(33.47 KiB) Staženo 494 x

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od rnbw »

Ked je poskodeny ten paskovy vodic, tak by ho bolo najlepsie vymenit. Snad sa nejaky vhodny zohnat da.

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od hajeklubos »

Optimální by byla opravná sada tak do litru,tedy pásek s konektory. Nenašel jsem. Pásek v metráži by se také hodil. To ale není v zájmu výrobce. Takhle z tebe vytáhne bůra. Průser je v tom, že se pásek musí snadno ohýbat i v -30ti stupních a při 3 ohmech airbagu musí mžikově přenést cca 4A, tak s průřezem nemůžeš moc dolů. Zatím jsem také nic nenašel. Třeba někdo bude úspěšnější. Foto utrženého a opraveného pásku před letováním v náhledu.
Luboš
Přílohy
volant pásek utržen.JPG

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#4 Příspěvek od PeteBurns »

Kde si zobral tie 4A? :D Airbagy sa neodpaľujú 12V ani omylom :wink:

Uživatelský avatar
bobo99
Příspěvky: 60
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od bobo99 »

https://pl.aliexpress.com/item/10050013 ... 5683%23799

P.S.Kdyby nekdo nutne potreboval nutne 100% funkcni krouzek 5K0 953 569 C mam jeden volny .-)))

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#6 Příspěvek od Ondra2 »

PeteBurns píše:Kde si zobral tie 4A? :D Airbagy sa neodpaľujú 12V ani omylom :wink:
Ale když jsem na zahradní párty staré bagy odpaloval k velkému potěšení osazenstva, tak jim 12V chutnalo :D

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#7 Příspěvek od hajeklubos »

Pokud si přečtete pozorně můj článek, tak řeším opravu vytržení pásku , dále průřez a vlastnosti pásku, pro případ náhrady. Nikde není ani čára o odpalování airbagu. Ty cca 4A dala tabulka dimenzování páskových vodičů po změření průřezu jednotlivého vodiče s ohledem na teplotu nad 30 st.C. Dík bobo99 za odkaz na pásek. Tudy vede možná cesta při sešrotovaném vedení.
Pro ty, kteří budou pásek opravovat několik poznámek. Pásek jsem přišil nití, přes díry 1,5mm vyvrtané v místě plastových „nýtů“. Potom zakápnout vteřinovým gelem. Možná by stálo za pokus zasychrovat pásek ještě jednou proříznutím krytu za konektorem a zalepit horkým lepidlem z pistole. Snad příště. Po sestavení a proměření vyzkoušet pásek pod zátěží, probliknutím pinů 3,4 na 3,4 autožárovkou 10W/12V by mohlo stačit. Pro kontrolu jsem použil konektory z vyřazených kabelových forem. Vypadá to na rastr 2x2mm. Na pinech to moc nejde. Tak ať se zadaří .
Luboš
Přílohy
konektory.JPG
volant octavia 5k953569c_schema pásku.pdf
(49.93 KiB) Staženo 444 x
volant přišitý pásek.JPG
volant zaletovaný pásek.JPG

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od rnbw »

Tavne lepidlo by som do auta nepouzival. Ked bude mat volant na slnku 70 stupnov, tak to vytecie.

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#9 Příspěvek od hajeklubos »

No vidíš, to jsem si myslel,že potřebuje teplotu nad 100. Tak,že asi nějaký silikon z kartuše bude vhodnější. Něco mi říká, že jenom zajištění u konektoru bude málo. V originále se to vytrhlo.

Uživatelský avatar
bobo99
Příspěvky: 60
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od bobo99 »

lepidlo na skla auta-to vydrzi velkou teplotu

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#11 Příspěvek od PeteBurns »

Ondra2 píše:Ale když jsem na zahradní párty staré bagy odpaloval k velkému potěšení osazenstva, tak jim 12V chutnalo :D
Je to možné, ale koľko si ich odpálil? A vystrelili všetky? Musí byť nejaký dôvod, prečo sa používa menič na nejakých zhruba 40V v riadiacej jednotke :)

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od sis2 »

No dôvod může být třeba větší rychlost a jistota odpálení aj při nějakém přechodovém odporu na konektorech, propojovací kabeláži,rotační spojce apod... rezerva.

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#13 Příspěvek od hajeklubos »

Já teda nejsem žádný odborník přes airgag, nikdy jsem žádný neodpálil a nikdy to asi dělat nebudu. Z principu odhaduji, že jde o rychlost nafouknutí airbagu od inicializace hávárky.
Energie potřebná k odpálení roznětky která přijde z kondíku s vyšším napětím bude tedy rychlejší než malé napětí a dlouho proud. Ale možná je to jinak.
Luboš

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“