Alternátor Valeo - pustupný pokles napětí po zahřátí

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#76 Příspěvek od Nakadah »

Made in France, co víc dodat. Mé problémy s alternátorem Valeo v AUDI skončily koupí a montáží altíku Bosch. Pokud máš tuto možnost ve svém autě, radil bych ti jít touto cestou. Repase Valea jsou vyhozené peníze, moje vlastní zkušenost.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#77 Příspěvek od EKKAR »

sr71 píše:Tak už jsem z toho auta jelen - alternátor jsem vymontoval a odvezl do dílny kde ho repasovali - tam ho zkusil na zkušební stolici a vše ok.
Po namontování zpět do auta teď většinou funguje (14,4V), ale slabě svítí kontrolka dobíjení (na výstupu z alt na kontrolku naměřeno cca 8V, ale mělo by tam být víc aby zhasla úplně).
...

Zkusil jsem si i na vývod na kontrolku z alternátoru připojit svoji žárovku, druhým koncem na + a ta zhasne úplně pokud alt nabíjí 8O
Tohle ale prozrazuje, že máš něco v nepořádku v původním přívodu ke kontrolce - pokud stejně jako kontrolka zapojená žárovka (mezi výstup altíku a přívod +12V od klíčku získanej jinde, než v palubovce) při dobíjení zhasne, máš závadu v tom přívodu od klíčku k originální kontrolce, kde ti něco utíká jinam než má.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#78 Příspěvek od sr71 »

EKKAR píše:Tohle ale prozrazuje, že máš nìco v nepoøádku v pùvodním pøívodu ke kontrolce - pokud stejnì jako kontrolka zapojená žárovka (mezi výstup altíku a pøívod +12V od klíèku získanej jinde, než v palubovce) pøi dobíjení zhasne, máš závadu v tom pøívodu od klíèku k originální kontrolce, kde ti nìco utíká jinam než má.
Ano nìjaká závada tam nìkde bude ale zatím nevím jak ji najít. Ten problém bude nejspíš nìkde na trase mezi kontrolkou a alternátorem (protože úrovní napìtí na této stranì kontrolky jsou ovládány další obvody jak vyplývá ze schématu které jsem vkládal výše).
Zatím jsem zkušebnì zapojil jinou provizorní kontrolku mezi alternátor a +12V a pùvodní vývod ke kontrolce jsem pøipojil pøes pojistku na +12V (protože bez toho jsou blokované nìkteré spotøebièe - napø. kabinový ventilátor) a do zásuvky zapalovaèe jsem dal voltmetr aby byl pøehled o napìtí v palubní síti. Zatím to vypadá že to lze takto zatím provozovat.
Ještì by mì zajímalo - u Saxa je èerpadlo serva pohánìné elektromotorem - to èepadlo se má toèit tvale? Myslím že u novìjších aut se asi spíná jen když je potøeba, na základì snímaèe natoèení volantu, na druhou stranu u aut kde bylo pohánìné pøes øemen se toèilo taky trvale.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#79 Příspěvek od sr71 »

Stále bojuji s alternátorem v Saxu, dìlá si co chce, i když natáhnu provizornì nové dráty mezi alt. a baterií abych eliminoval závadu v kabeláži v autì. Nìkdy nedobíjí vùbec, nìkdy normálnì, a nìkdy dává na výstupu až 16-17V (takhle velké napìtí pak krátkodobì namìøím i na baterii - je mì divný že ta baterie nesrazí "napìtí" dolù).
Osobnì si myslím že je problém v alternátoru, jenže ten je zrepasovaný a v dílnì na zkušební stolici u toho co to repasoval se opakovanì chová normálnì, takže si pøipadám jak blbec když ho tam dovezu.
Teï jsem zjistil (i když to není vždy pravidlem) že se zdá že ten alternátor reaguje na poklep na zadní èást v oblasti regulátoru. Ale kde by ten studeòák nebo nìco takovýho musel principielnì být aby to jednou nedobíjelo vùbec jednou normálnì a nìkdy pøebíjelo?

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#80 Příspěvek od pepik9 »

Těžko říct. Stáhni si tohle , a podívej se na stanu 348-362 (341-355 papírově).
A na straně 8 (1) je popis štítků. Psal jsi, že 5 tam není, jestě jestli tam není 2.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#81 Příspěvek od sr71 »

Zajel jsem s tím autem za tím servisákem který alternátor repasoval a stalo se pøesnì to èeho jsem se bál. Cestou tam byli okamžiky kdy to nedobíjelo i kdy to pøebíjelo, ale když jsem tam pøijel tak a￾ jsem dìlal co jsem dìlal, dobíjelo to normálnì. Takže jsem s tím zase odjel domù.
To s tím pøebíjením - že jsou chvíle kdy alternátor dáva pøes 16V, to pøece mùže zpùsobovat jedinì vadný regulátor podle mì (nebo jiný problém uvnitø alternátoru), je to tak?
Ten servisák (starší pán který se živí repasemi startérù a alternátorù)mi tvrdil že to regulátorem být nemùže a že vyšší napìtí mùže být protože je nìjaký problém v kabeláži v autì. To mì ale pøijde jako nesmysl, pøece když regulátor "namìøí" na výstupu alternátoru víc než cca 14,4V tak odpojí buzení rotoru a napìtí klesne a kabeláž v autì s tím nemá nic spoleèného, nebo se pletu? (ten serviceman mi tvrdil že když bude špatný kontakt v kabeláži od alternátoru v autì tak ten alt nemá proud kam dávata tím stoupne napìtí, ale to je pøece podle mì nesmysl nebo ne?)
Asi ten alt znovu vymontuju, podívám se co je tam pøesnì za regulátor a objednám regulátor nový (pøedbìžnì jsem koukal že stojí pár stovek)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#82 Příspěvek od EKKAR »

Regulátor se "opírá" o kostru altíku a snaží se docílit mezi ní a kladným výstupem usměrňovače napětí (ideálně) asi 14,5V. Může se stát, že máš přechoďák mezi kostrou auta, altíkem a baterkou. Vinou úbytku napětí na něm si regec "myslí", že alternátor dává málo a přibuzuje ho. Zkontroluj ještě jednou co nejdokonalejší průchodnost všech silovejch i "snímacích" spojů, abys tam neměl přechoďáky nebo "študenty", který by chvíli vedly a chvíli ne. Nic jinýho mě už při tvým popisu nenapadá, než že když je altík namontovanej na stolici, tak jsou všecky spoje od něj a k němu ideálně vodivý - zatímco v autě máš nějakou zradu, která je svojí vodivostí nějak závislá na teple nebo na vibracích nebo možná na kosmickým záření - a ta dělá tyhle brikule. Musíš prostě prolézt veškerou kabeláž mezi altíkem, baterkou, regulátorem a spínačkou - a pak ještě jednou to samý na kostře všeho. Prostě mi to všecko přijde jako nějaká "upadlá/uhnilá kostra" ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#83 Příspěvek od sr71 »

EKKAR píše:Regulátor se "opírá" o kostru altíku a snaží se docílit mezi ní a kladným výstupem usmìròovaèe napìtí (ideálnì) asi 14,5V. Mùže se stát, že máš pøechoïák mezi kostrou auta, altíkem a baterkou. Vinou úbytku napìtí na nìm si regec "myslí", že alternátor dává málo a pøibuzuje ho. ...
Ty kostøící kabely v každém pøípadì provìøím. Ale já nechápu jak je technicky možné aby regulátor, pokud je v poøádku, reguloval tak aby bylo vyšší napìtí na výstupu alternátoru než tìch cca 14,4V, a to i v pøípadì že bude kostra nìkde pøerušená nebo s pøechoïákem.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od workhard »

V odstavci výše to máš přehledně vysvětlené.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#85 Příspěvek od EKKAR »

sr71 píše:
EKKAR píše:Regulátor se "opírá" o kostru altíku a snaží se docílit mezi ní a kladným výstupem usměrňovače napětí (ideálně) asi 14,5V. Může se stát, že máš přechoďák mezi kostrou auta, altíkem a baterkou. Vinou úbytku napětí na něm si regec "myslí", že alternátor dává málo a přibuzuje ho. ...
...Ale já nechápu jak je technicky možné aby regulátor, pokud je v pořádku, reguloval tak aby bylo vyšší napětí na výstupu alternátoru než těch cca 14,4V, a to i v případě že bude kostra někde přerušená nebo s přechoďákem.
Dyk ti to píšu. Pokud máš nějakej úbytek napětí mezi kostrou altíku a kastlí, tak ten se přičte k napětí regecu a altík na svým výstupu dává o tolik voltů víc. A samozřejmě to driftový napětí poroste s odběrem přes ten špatně udělanej kostřicí spoj.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#86 Příspěvek od vasekpetr1 »

Nechce se mi těch šest stránek pročítat, ale předpokládám, že máš ověřenou kvalitu baterky...
Pokud je před smrtí, může k podobným jevům též docházet. Zkoušel jsi to s jinou dobrou?

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#87 Příspěvek od sr71 »

Ano, baterii jsem jinou zkoušel, nic se nezmìnilo. Teï už nìkolik dní se s autem jezdí a najednou to dobíjí pøevážnì normálnì (ale dle palubního voltmetru zapojeného do zásuvky zapalovaèe, se ojedinìle vyskytne nìkolikasekundový výpadek dobíjení, nebo naopak pøebíjení).
Ještì se vrátím k tomu co se tady øešilo o pár pøíspìvkù výše, že pøebíjení mùže zpùsobovat pøechoïák napø. na kostøe, já stále nechápu proè by to tak mìlo být. Alternátor je zapojený zhruba takto (pøíloha), svorka + a -, vývod na kontrolku a vývod kde se objeví + po zapnutí klíèku (nìjaké napájení regulátoru).
Regulátor je komplet uvnitø alternátoru, a snímá napìtí na výstupu alternátoru (zjednodušenì øeèeno). takže pokud regulátor zjistí na výstupu z alt. více než øeknìme 14,4V, mìl by odpojit buzení rotoru aby napìtí kleslo, jinými slovy regulátor by vùbec nemìl dovolit (pokud je v poøádku) aby bylo napìtí na výstupu z alt. vyšší než 14,4V a není mi jasné jak s tím souvisí pøechoïáky mezi alt. a baterií, když je ten regulátor napájený ze svorek alternátoru.
Přílohy
alt.jpg

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#88 Příspěvek od vasekpetr1 »

Zkontroluj přechoďáky na plusovém kabelu mezi baterkou a alternátorem (starterem) a pro sichr bych mezi mínus baterky a těleso motoru natáhl nový silný kabel (nebo silný měděný dracoun) s ověřenými oky bez přechodových odporů.

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#89 Příspěvek od renda15 »

sr71 píše: Ještě se vrátím k tomu co se tady řešilo o pár příspěvků výše, že přebíjení může způsobovat přechoďák např. na kostře, já stále nechápu proč by to tak mělo být. Alternátor je zapojený zhruba takto (příloha), svorka + a -, vývod na kontrolku a vývod kde se objeví + po zapnutí klíčku (nějaké napájení regulátoru).
To si myslím a jistě i spousta dalších také, .......... ale hádej se s EKKAREM.....

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#90 Příspěvek od vasekpetr1 »

Neuvažuješ nad přechdovým odporem alternátoru na kostru, ale pokud nebude dostatečný kontakt kostry motoru s mínusem baterky, máš tu hned problém (a o tom i EKKAR píše). Přikostři motor a budeš vědět víc.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“