Vojenská elektrocentrála ZB5Ac 1kVA
Moderátor: Moderátoři
Vojenská elektrocentrála ZB5Ac 1kVA
dneska jsem sháněl pro kamaráda dokumentaci od vojenské elektrocentrály ZB5Ac 1 kVA.
A aby z toho měli něco i uživatelé bastlírny, dávám to i sem . . .
zdroj:
https://ulozto.cz/file/1VnsdvYAyCHJ/nav ... la-1-1-rar#
nebo tady to samé:
https://ulozto.cz/hledej?q=n%C3%A1vod%2 ... 3%A1la.rar
A aby z toho měli něco i uživatelé bastlírny, dávám to i sem . . .
zdroj:
https://ulozto.cz/file/1VnsdvYAyCHJ/nav ... la-1-1-rar#
nebo tady to samé:
https://ulozto.cz/hledej?q=n%C3%A1vod%2 ... 3%A1la.rar
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
U Bílovic byl zrušenej vojenskej objekt a motorkáři tam dělali srazy. Můj úkol byl něco jim tam zahrát. A měli tam nějakou podobnou potvoru, protože elektrika byla odpojená.
Kdykoliv zaplo chlazení piva, centrála se podtočila a mně zhaslo CD. Nakonec jsme na střídačku hráli a chladili.
Kdykoliv zaplo chlazení piva, centrála se podtočila a mně zhaslo CD. Nakonec jsme na střídačku hráli a chladili.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
To byl Technics SL-PG460 bratru za 6000Kč. Nebyl jaksi stavěnej do polních podmínek v minulém století.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Tak hlavně žádná centrála nemá ráda kolísavou zátěž v řádu desítek % jejího výkonu s výkyvem trvajícím půl vteřiny až vteřinu, obzvlášť pokud to je zdroj s bombenfest mechanickým odstředivým regulátorem. A chlazení s kompresorem je přímo ukázkovou zátěží s prudce kolísavým odběrem - stačí mít v autě puštěnou klimu a pozorovat při stání na místě displej ukazující okamžitou spotřebu, jak na něm budou lítat čísla podle toho, jak bude/nebude kompík klimy tlačit. A to je tam přímá mechanická vazba na spalovací motor, řízenej relativně rychlou elektronikou - když si vezmeš obrácenej druh vazby, tj. řídící vazba mechanická a výkonová elektrická, nesmíš se divit, že po náběhu kompresoru začala centrála na několik vteřin koktat a další připojený spotřebiče nějak hlídající napájecí napětí buď napěťově, nebo i kmitočtově z toho vyskákaly radostí z pixly ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Joo nedávno jsem byl u známého, že mu nějak blbne domácí centrála. (problém s palivem)
Je to stacionární 2 válec s el. startérem a na zdi je elektronika která hlídá síť a hlídá výstup centrály a připojuje RD při výpadku. Zkusili jsme funkční test, a připojit RD se tý bedně na zdi povedlo až na druhej pokus, při prvním málem zdechla centrála a elektronika zase RD odpojila. Že prej to asi bude dělat to tepelný čerpadlo na střeše. Když jsem viděl domácí rozvaděč za kterej by se nemusela stydět fabrika a domácí servrovnu, tak jsem mu vysvětlil že celej barák nemůže naráz připojit na centrálu, chtělo by to nějaké zpožďovací stykače a některé zbytečné věci vůbec centrálou nekrmit.
Je to stacionární 2 válec s el. startérem a na zdi je elektronika která hlídá síť a hlídá výstup centrály a připojuje RD při výpadku. Zkusili jsme funkční test, a připojit RD se tý bedně na zdi povedlo až na druhej pokus, při prvním málem zdechla centrála a elektronika zase RD odpojila. Že prej to asi bude dělat to tepelný čerpadlo na střeše. Když jsem viděl domácí rozvaděč za kterej by se nemusela stydět fabrika a domácí servrovnu, tak jsem mu vysvětlil že celej barák nemůže naráz připojit na centrálu, chtělo by to nějaké zpožďovací stykače a některé zbytečné věci vůbec centrálou nekrmit.
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
palmalsport: Podobného krasavce 6S160 (nevím už jestli s turbem nebo bez) jsme měli v Nymburce ve škole jako nouzový zdroj. Byl ovšem mimo provoz - prý zadřený. Spouštění měl elektrickým startérem ze čtyřech serioparalelně zapojených traktorových baterií.
Pak jeho trochu větší bráška (6S275? - ten mám pocit že měl turbo) byl zase tady v Kovohutích jako nouzový zdroj pro "dojetí výroby" kdyby vypadlo napájení. Ten měl spouštění stlačeným vzduchem, vedle byla obrovská tlaková láhev a vysokotlaký kompresor (cca 20atm).
Bohužel ani jeden jsem neměl možnost vidět v chodu tak tady aspoň je jedno cizí video ze zkoušky chodu jejich ještě většího brášky:
https://www.youtube.com/watch?v=sihavpkjHPs
Pak jeho trochu větší bráška (6S275? - ten mám pocit že měl turbo) byl zase tady v Kovohutích jako nouzový zdroj pro "dojetí výroby" kdyby vypadlo napájení. Ten měl spouštění stlačeným vzduchem, vedle byla obrovská tlaková láhev a vysokotlaký kompresor (cca 20atm).
Bohužel ani jeden jsem neměl možnost vidět v chodu tak tady aspoň je jedno cizí video ze zkoušky chodu jejich ještě většího brášky:
https://www.youtube.com/watch?v=sihavpkjHPs
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
S turbem by měl označení KSxxx (to "K" je jako Kompresor). Celej ten systém označování byl poměrně promakanej, první písmeno "K" označovalo přeplňování, když tam nebylo, byl to motor s atmosférickým plněním, další číslo označovalo počet válců, písmeno "S" byl "stojatej", "V" zas "vidlicovej", "L" "ležatej", nevím jestli existoval nějakej invertní (hlavama válců obrácenej dolů), následující kombinace čísel bylo v mm vyčíslený vrtání válců a poslední skupina písmen označovala přesný určení - PN byl "pohon nouzový", DR byl "drážní" atd. V principu to bylo hodně podobný například Kryšpínovu systému označování hnacích drážních vozidel.foxrider píše:palmalsport: Podobného krasavce 6S160 (nevím už jestli s turbem nebo bez) ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
EKKAR: To "K" platilo pro drážní motory. Zde se používaly motory které měly místo K-čka na začátku označení na konci - PN nebo PV (přeplňování nízkotlaké a nebo přeplňování vysokotlaké).
Jsem si vzpomněl že ten v Kovohutích co tam měli jako nouzový zdroj pro napájení pecí aby "nezamrzla" vsádka nebo pro dokončení lisovacího pochodu při lisování polotovarů z rozžhaveného ingotu (tzv."čepu") byl s turbem, a měl označení 6S275PN
Třeba tlačné remorkéry co vozily uhlí do Chvaletic měly dva motory 6L150PV L= lodní motor, DR = drážní motor
Tyto motory vyráběla ŠKODA i ČKD, označení je asi kus z jednoho a kus z druhého podniku.
V ŽOSce jsem o tom měl v šuplíku knížku - "Údržba a opravy československých naftových motorů" kde bylo to označení vysvětleno podrobněji.
Jsem si vzpomněl že ten v Kovohutích co tam měli jako nouzový zdroj pro napájení pecí aby "nezamrzla" vsádka nebo pro dokončení lisovacího pochodu při lisování polotovarů z rozžhaveného ingotu (tzv."čepu") byl s turbem, a měl označení 6S275PN
Třeba tlačné remorkéry co vozily uhlí do Chvaletic měly dva motory 6L150PV L= lodní motor, DR = drážní motor
Tyto motory vyráběla ŠKODA i ČKD, označení je asi kus z jednoho a kus z druhého podniku.
V ŽOSce jsem o tom měl v šuplíku knížku - "Údržba a opravy československých naftových motorů" kde bylo to označení vysvětleno podrobněji.