Tesla 820 korekce - instantní návod
Moderátor: Moderátoři
OK.
Zbývá ještě vysvětlit, proč to tedy neudělal sám výrobce, když jsou to "jenom 4 kondíky", notabene v tehdejším nákupu tak za 1,20,-Kčs.
Kdyby to bylo jakkoli přínosné, nepochybně by to udělali. Inženýři z Tesly nebyli hluší, jako dělostřelecké koně, nebo současní posluchači mp3. Sami jistě dobře slyšeli, že to šumí.
Jak se stále potvrzuje, tak skoro každá generace, si musí ty svoje slepé uličky prokopat vlastnoručně.
Tak vzhůru do práce.
Zbývá ještě vysvětlit, proč to tedy neudělal sám výrobce, když jsou to "jenom 4 kondíky", notabene v tehdejším nákupu tak za 1,20,-Kčs.
Kdyby to bylo jakkoli přínosné, nepochybně by to udělali. Inženýři z Tesly nebyli hluší, jako dělostřelecké koně, nebo současní posluchači mp3. Sami jistě dobře slyšeli, že to šumí.
Jak se stále potvrzuje, tak skoro každá generace, si musí ty svoje slepé uličky prokopat vlastnoručně.
Tak vzhůru do práce.
Až bude čas na měření, tak to zkusím. Začnu na 5kHz a budem vidět. V nejhorším se stanu průkopníkem slepých uliček.
S konstruktery to tak špatné nebylo, ale je možné že testovali s výrobní serií, která mohla mít jiné vlastnosti, odlišné od toho, co šlo do seriové výroby.
To ostatně potvrzují někteří přispěvatelé tohoto a i jiných fór, kterým to nešumí.
Na webech bývalé NDR se podobné výrobky RFT hojně diskutují, ale šum tam zmiňuje málokdo.
Opravdu tenhle obrázek nikdo neviděl?
S konstruktery to tak špatné nebylo, ale je možné že testovali s výrobní serií, která mohla mít jiné vlastnosti, odlišné od toho, co šlo do seriové výroby.
To ostatně potvrzují někteří přispěvatelé tohoto a i jiných fór, kterým to nešumí.
Na webech bývalé NDR se podobné výrobky RFT hojně diskutují, ale šum tam zmiňuje málokdo.
Opravdu tenhle obrázek nikdo neviděl?
Ale viděl, včetně spousty jiných a skoro všecky s úšklebkem odložil. A273D/A274D z počátku, nebo z konce jejich neslavné výroby, byly prakticky stejné - co se šumu týká, téměř mezi nimi nebyly rozdíly. Prakticky totéž se týká i originálů TCA, třebaže ty byly v průměru o několik málo dB výsledného odstupu lepší.
Ten jimi produkovaný šum, je výsledkem velmi kompromisního návrhu, který byl od prvopočátku určen a původním výrobcem deklarován pro použití nenáročnou spotřební elektronikou - nikoliv pro zařízení třídy HiFi.
Podobně, jako to bylo např. s IO TDA7250. Měl zcela stejné určení a přesto to některým šílencům nezabránilo, používat jej i v konstrukcích s výkony mnoha stovek wattů.
Že to byli naši, ale i východoněmečtí inženýři donuceni používat, bylo z převážně politického, nikoliv technického či ekonomického důvodu. Byla to jedna z tzv. inovací, které můžeme sledovat i dneska.
Jejich výsledkem je objektivně vždycky horší stav, než byl výchozí, před inovací.
Nelze si nevšimnout, že jinde a jinak tyto IO nikdo nepoužíval. I Západ s nimi brzy skoncoval, protože neumožnily konstrukci zařízení s lepšími, než pouze průměrnými parametry.
Osobně pokládám odstup okolo -55dB, vzhledem k výstupnímu napětí okolo 11V, za pouze průměrný.
Podobným odstupem disponovala i průměrná elektronková zařízení, ovšem to bylo v padesátých letech.
Připouštím, že někomu to může stačit. U soustav, co mají mizernou citlivost výškáčů, to možná ani nebude tolik rušit.
Otázka zase je, zda mají bedny s mizernými výškáči, vůbec co dělat v HiFi.
Jediná cesta, taky dost kompromisní je, prohánět jimi co nejvyšší možné úrovně. Protože šum na jejich výstupu má prakticky konstantní úroveň, lze tak dosáhnout mírně lepšího odstupu. Ale je to skoro vždycky výměnou za sníženou přebuditelnost i rozsah korekcí.
Měl bych otázku:
V tom zapojení produkují šum hlavně ty dva IO.
Jestliže na jejich vstupu uděláš preemfázi +10dB/5kHz a na jejich výstupu uděláš přesně zrcadlovou deemfázi -10dB/5kHz, se stejným sklonem na oktávu, tak čeho přesně tedy bylo dosaženo?
Ten jimi produkovaný šum, je výsledkem velmi kompromisního návrhu, který byl od prvopočátku určen a původním výrobcem deklarován pro použití nenáročnou spotřební elektronikou - nikoliv pro zařízení třídy HiFi.
Podobně, jako to bylo např. s IO TDA7250. Měl zcela stejné určení a přesto to některým šílencům nezabránilo, používat jej i v konstrukcích s výkony mnoha stovek wattů.
Že to byli naši, ale i východoněmečtí inženýři donuceni používat, bylo z převážně politického, nikoliv technického či ekonomického důvodu. Byla to jedna z tzv. inovací, které můžeme sledovat i dneska.
Jejich výsledkem je objektivně vždycky horší stav, než byl výchozí, před inovací.
Nelze si nevšimnout, že jinde a jinak tyto IO nikdo nepoužíval. I Západ s nimi brzy skoncoval, protože neumožnily konstrukci zařízení s lepšími, než pouze průměrnými parametry.
Osobně pokládám odstup okolo -55dB, vzhledem k výstupnímu napětí okolo 11V, za pouze průměrný.
Podobným odstupem disponovala i průměrná elektronková zařízení, ovšem to bylo v padesátých letech.
Připouštím, že někomu to může stačit. U soustav, co mají mizernou citlivost výškáčů, to možná ani nebude tolik rušit.
Otázka zase je, zda mají bedny s mizernými výškáči, vůbec co dělat v HiFi.
Jediná cesta, taky dost kompromisní je, prohánět jimi co nejvyšší možné úrovně. Protože šum na jejich výstupu má prakticky konstantní úroveň, lze tak dosáhnout mírně lepšího odstupu. Ale je to skoro vždycky výměnou za sníženou přebuditelnost i rozsah korekcí.
Měl bych otázku:
V tom zapojení produkují šum hlavně ty dva IO.
Jestliže na jejich vstupu uděláš preemfázi +10dB/5kHz a na jejich výstupu uděláš přesně zrcadlovou deemfázi -10dB/5kHz, se stejným sklonem na oktávu, tak čeho přesně tedy bylo dosaženo?
Jsem silnoproudař a ne elektronik, Teslu 820 i Z710 a pravděpodobně i další stroje s těmito korekcemi mám ve sbírce, oboje funkční. Ale i přesto jak blbě slyším výšky, tak ten šum je patrný (poslouchal jsem s RS634).
Pokud by se mi povedlo to, co píšeš, při 6dB/okt a "dělícím kmitočtu 5kHz" měl by být vlastní šum obvodu potlačený o 6dB na 10kHz. Pokud by to bylo znát, zkusil bych pasivní filtr s větší strmostí pokud se to nedostane na limitaci, při korekcích výšek na maximum a fyziologii, případně změnit kmitočet.
Myslím, že na podobném pricipu to dělal pan Dolby.
Pokud by se mi povedlo to, co píšeš, při 6dB/okt a "dělícím kmitočtu 5kHz" měl by být vlastní šum obvodu potlačený o 6dB na 10kHz. Pokud by to bylo znát, zkusil bych pasivní filtr s větší strmostí pokud se to nedostane na limitaci, při korekcích výšek na maximum a fyziologii, případně změnit kmitočet.
Myslím, že na podobném pricipu to dělal pan Dolby.
Normálně založ startup a postav ho na tom, že Ray Dolby byl pitomec a cpal do těch systémů zbytečně moc součástek.
Dneska už by to mohlo projít a možná na to dostaneš i grant.
Zcela nulový bude v ideálním případě, spíše ale záporný, způsobený silným zvlněním charakteristiky na výškách a při shodné, nebo vyšší úrovni šumu.
Hele, nebudu se ptát, co bereš či hulíš.
Už tu byl jeden, co chtěl roztáčet 0,5kW motorem větší 7,5kW motor a tak vyrábět elektřinu, tak už se ničemu nedivím.
Výmluvu, že jsi silnoproudař, neberu. Protože evidentně číst, psát a používat Internet umíš.
Dneska už by to mohlo projít a možná na to dostaneš i grant.
Zcela nulový bude v ideálním případě, spíše ale záporný, způsobený silným zvlněním charakteristiky na výškách a při shodné, nebo vyšší úrovni šumu.
Hele, nebudu se ptát, co bereš či hulíš.
Už tu byl jeden, co chtěl roztáčet 0,5kW motorem větší 7,5kW motor a tak vyrábět elektřinu, tak už se ničemu nedivím.
Výmluvu, že jsi silnoproudař, neberu. Protože evidentně číst, psát a používat Internet umíš.
Naposledy upravil(a) sinclair dne 14 črc 2021, 20:41, celkem upraveno 2 x.
No, mohl by to být nejspíš jediný důvod toho, co a jak píšeš.
Zvlášť když vezmu v úvahu, že máš možnost kdykoli použít internet a tak zjistit, proč je v jakémkoliv Dolby tolik zbytečných součástek, okolo těch čtyř kondíků.
To není myšlený jako urážka, spíš jen takové pichlavější konstatování. Osobně si myslím, že třeba lubos1961, nebo Jarda to nevydrží a posadí Tě zpátky na zem.
Ale tak aspoň jedenkrát, nebudu za toho zlého fízla já
Zvlášť když vezmu v úvahu, že máš možnost kdykoli použít internet a tak zjistit, proč je v jakémkoliv Dolby tolik zbytečných součástek, okolo těch čtyř kondíků.
To není myšlený jako urážka, spíš jen takové pichlavější konstatování. Osobně si myslím, že třeba lubos1961, nebo Jarda to nevydrží a posadí Tě zpátky na zem.
Ale tak aspoň jedenkrát, nebudu za toho zlého fízla já
Reciproční tady nebudou NIKDY. Součástky nebudou nafous shodné, ale lišit se hlavně budou na vstupu i výstupu pracovní impedance.
Ale i kdyby se povedlo, realizovat naprosto optimální podmínky - co Tě vede k názoru, že je to až tak prosté a stačí k tomu čtyři kondenzátory?
Před a za obvodem, který sám umožňuje, regulovat kmitočty už od 10kHz v rozsahu například ±15dB?
Z čeho přesně vycházíš? Snažím se jen dobrat příčin těch krutých omylů, ke kterým se chystáš.
Ale i kdyby se povedlo, realizovat naprosto optimální podmínky - co Tě vede k názoru, že je to až tak prosté a stačí k tomu čtyři kondenzátory?
Před a za obvodem, který sám umožňuje, regulovat kmitočty už od 10kHz v rozsahu například ±15dB?
Z čeho přesně vycházíš? Snažím se jen dobrat příčin těch krutých omylů, ke kterým se chystáš.
Potlačení vlastního šumu o 10dB.sinclair píše:Jestliže na jejich vstupu uděláš preemfázi +10dB/5kHz a na jejich výstupu uděláš přesně zrcadlovou deemfázi -10dB/5kHz, se stejným sklonem na oktávu, tak čeho přesně tedy bylo dosaženo?
Naposledy upravil(a) fitor dne 14 črc 2021, 21:43, celkem upraveno 2 x.