Brzdy Ford mondeo mk3 2.0 Tddi
Moderátor: Moderátoři
Brzdy Ford mondeo mk3 2.0 Tddi
Dobrý den, prosím žádám o radu.
Dnes jsem byl na opravě brzd s mojim autem.
Byly vyměněny kotouče, třmeny, destičky lanovody, a hadice za nové.
Ovšem brzdy fungují jinak než jsem byl zvyklý. Dříve při mírném seslapniti pedálu auto probrzdovalo a za zabrzdilo pro větší seslapnuti..
Dnes ovšem auto začíná pribrzdovat až trochu za půlkou, při úplném seslapnuti samozrjem znatelně zabrzdi. Jsem z toho takový nesvuj, protože je to nezvyk a nevím, zda si to fakt sedne a zlepší se ti zase anebo je to špatne a nikdy si to nesedne.
Předem moc děkuji..
Dnes jsem byl na opravě brzd s mojim autem.
Byly vyměněny kotouče, třmeny, destičky lanovody, a hadice za nové.
Ovšem brzdy fungují jinak než jsem byl zvyklý. Dříve při mírném seslapniti pedálu auto probrzdovalo a za zabrzdilo pro větší seslapnuti..
Dnes ovšem auto začíná pribrzdovat až trochu za půlkou, při úplném seslapnuti samozrjem znatelně zabrzdi. Jsem z toho takový nesvuj, protože je to nezvyk a nevím, zda si to fakt sedne a zlepší se ti zase anebo je to špatne a nikdy si to nesedne.
Předem moc děkuji..
děkuji ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
mě právě bylo řečeno na STK ,že zadní brzdy nebrzdí skoro vůbec a zachraňuje to předek.
Nyní po opravě je v podstatě pro mě situace zhoršená. přitom s předkem se nic nedělalo.
počkám chvíli. Jen je to taková trochu nebezpečná chvíle, kdy člověk byl zvyklý na brzdné vlastnosti (kdy zabíral pedál atd) a na situaci nyní.
Přitom bych čekal zlepšení anebo minimálně stejné vlastnosti, když předtím brzdil tedy jen předek, s tím se nedělalo nic, nyní se k tomu opravili zadní brzdy tak bych čekal lepší brzdný účinek než horší![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
mě právě bylo řečeno na STK ,že zadní brzdy nebrzdí skoro vůbec a zachraňuje to předek.
Nyní po opravě je v podstatě pro mě situace zhoršená. přitom s předkem se nic nedělalo.
počkám chvíli. Jen je to taková trochu nebezpečná chvíle, kdy člověk byl zvyklý na brzdné vlastnosti (kdy zabíral pedál atd) a na situaci nyní.
Přitom bych čekal zlepšení anebo minimálně stejné vlastnosti, když předtím brzdil tedy jen předek, s tím se nedělalo nic, nyní se k tomu opravili zadní brzdy tak bych čekal lepší brzdný účinek než horší
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Hlavní otázka je - na stojícím autě, když sešlápneš pedál kam až to jde, je ten "doraz" tvrdej, nebo je pocitově pružnej a pedál "propružuje"??? Pokud je na maximálním sešlápnutí pedál tvrdej a poloha tý konečný meze se nemění po vícenásobným sešlápnutí, tak to zavzdušněný není. Závada by se musela hledat na regulátoru brzdný síly pro zadní nápravu (ten mají moderní auta s motorem vepředu a lehčím zadkem kvůli tomu, aby při jízdě "nalehko" byl omezenej tlak na zadní brzdy a ty se neblokovaly a naopak při jízdě se zátěží aby zadek brzdil víc a ulehčoval tak předním brzdám) případně na "rozdělovači brzdnýho tlaku", kterej mají modernější auta v rámci ABS a má skoro stejnou funkci jako ten zátěžovej regulátor. Pokud ale pedál "péruje" a jeho dolní poloha se mění s počtem sešlápnutí, jsou brzdy evidentně zavdušněný a jízda s nima je vysloveně nebezpečná. Každopádně - pomoct by měl výplach systému spojenej s výměnou brzdový kapaliny, která se stejně má preventivně dělat co 2 roky bez ohledu na počet najetejch km. Důvodem je hydroskopičnost brzdovky, která postupně pohlcuje vlhkost a tím klesá její teplota varu. Stará brzdovka při delším brždění uvnitř "prasátek" nakypí a vzniklý bubliny vodní páry "fungujou" úplně stejně, jako bys měl v systému vzduch.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
nevím jestli to napíšu úplně přesně pochopitelně, ale při stojícím (nenastartovaném) autě čím více ,,sešlapuji" tím mě pedál dovolí jít dolů čím dál méně, až zůstane pocitově ,,ne-sešlápnutelný" nahoře
při nastartovaném autě ted nemohu říct na 100% ale co si pamatuji z odpoledne, tak pedál do jeho půlky jde celkem lehce až nečekaně dolů i při vícenásobném sešlapu, v podstatě cítím záběr až od půlky..
při nastartovaném autě ted nemohu říct na 100% ale co si pamatuji z odpoledne, tak pedál do jeho půlky jde celkem lehce až nečekaně dolů i při vícenásobném sešlapu, v podstatě cítím záběr až od půlky..
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Jeden člověk to neodvzdušní, je potřeba pomocník, co šlape na pedál dle pokynů.
Spíš mi nejde na rozum, co za borce to dělalo; jestli měnili hadice a brzdiče a pak to neodvzdušnili...
Spíš mi nejde na rozum, co za borce to dělalo; jestli měnili hadice a brzdiče a pak to neodvzdušnili...
Naposledy upravil(a) Hubert_79 dne 27 srp 2021, 21:36, celkem upraveno 1 x.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Pokud se pedál propadá, JE TO ZAVZDUŠNĚNÝ a vůbec bych s tím nejezdil - i do servisu by to mělo jet maximálně krokem nebo radši na podvalu ... U tebe brzdí v podstatě jen zbytky úsilí vyvíjenýho systémem ABS, všecka ostatní síla se "odpružuje" na bublinách vzduchu v systému. Kdybys neměl ABS, nebrzdil bys vůbec. Evidentně servis co měnil ty zadní brzdy neudělal, co se v takovým případě MUSÍ VŽDYCKY UDĚLAT = NEODVZDUŠNIL PO OPRAVĚ POŘÁDNĚ CELEJ SYSTÉM.nicky píše:nevím jestli to napíšu úplně přesně ...
...
při nastartovaném autě ted nemohu říct na 100% ale co si pamatuji z odpoledne, tak pedál do jeho půlky jde celkem lehce až nečekaně dolů i při vícenásobném sešlapu, v podstatě cítím záběr až od půlky..
Hubert_79 píše:Jeden člověk to neodvzdušní, je potřeba pomocník, co šlape na pedál dle pokynů.
Spíš mi nejde na rozum, co za borce to dělalo; jestli měnili hadice a brzdiče a pak to neodvzdušnili...
Evidentně žijete v pravěku - dneska se odvzdušnění dělá pomocí tlakový patrony s brzdovkou, která se našroubuje na nádobku na kapalinu a pomocí tlaku napere do systému novou kapalinu - pak stačí jeden člověk, kterej auto na heveru obejde podle servisního předpisu a postupně u každýho kola odvzdušňovacím šroubkem vypustí předepsaný množství kapaliny - která se automaticky doplňuje z tý tlakový patrony našroubovaný na zásobník. Postupuje se od nejdelší trubky k nejkratší a třeba u škodovek počínajíc ochcáfkama je součástí procedůry i odvzdušnění pracovního válečku spojky. A pomocník šlapající na pedál vůbec není potřebnej ... Ale o tom odporníkovi, co na těch brzdách dělal, o tom je to bez debat - je to HOVADO. Mohl sis s tím bez odvzdušnění nejen rozbít hubu, ale klidně se i zabít - a klidně s sebou vzít i někoho dalšího ...rnbw píše:Treba na to dvoch ludi, jeden musi slapat na pedal.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 27 srp 2021, 21:44, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)