Brzdy Ford mondeo mk3 2.0 Tddi
Moderátor: Moderátoři
Brzdy Ford mondeo mk3 2.0 Tddi
Dobrý den, prosím žádám o radu.
Dnes jsem byl na opravě brzd s mojim autem.
Byly vyměněny kotouče, třmeny, destičky lanovody, a hadice za nové.
Ovšem brzdy fungují jinak než jsem byl zvyklý. Dříve při mírném seslapniti pedálu auto probrzdovalo a za zabrzdilo pro větší seslapnuti..
Dnes ovšem auto začíná pribrzdovat až trochu za půlkou, při úplném seslapnuti samozrjem znatelně zabrzdi. Jsem z toho takový nesvuj, protože je to nezvyk a nevím, zda si to fakt sedne a zlepší se ti zase anebo je to špatne a nikdy si to nesedne.
Předem moc děkuji..
Dnes jsem byl na opravě brzd s mojim autem.
Byly vyměněny kotouče, třmeny, destičky lanovody, a hadice za nové.
Ovšem brzdy fungují jinak než jsem byl zvyklý. Dříve při mírném seslapniti pedálu auto probrzdovalo a za zabrzdilo pro větší seslapnuti..
Dnes ovšem auto začíná pribrzdovat až trochu za půlkou, při úplném seslapnuti samozrjem znatelně zabrzdi. Jsem z toho takový nesvuj, protože je to nezvyk a nevím, zda si to fakt sedne a zlepší se ti zase anebo je to špatne a nikdy si to nesedne.
Předem moc děkuji..
děkuji
mě právě bylo řečeno na STK ,že zadní brzdy nebrzdí skoro vůbec a zachraňuje to předek.
Nyní po opravě je v podstatě pro mě situace zhoršená. přitom s předkem se nic nedělalo.
počkám chvíli. Jen je to taková trochu nebezpečná chvíle, kdy člověk byl zvyklý na brzdné vlastnosti (kdy zabíral pedál atd) a na situaci nyní.
Přitom bych čekal zlepšení anebo minimálně stejné vlastnosti, když předtím brzdil tedy jen předek, s tím se nedělalo nic, nyní se k tomu opravili zadní brzdy tak bych čekal lepší brzdný účinek než horší
mě právě bylo řečeno na STK ,že zadní brzdy nebrzdí skoro vůbec a zachraňuje to předek.
Nyní po opravě je v podstatě pro mě situace zhoršená. přitom s předkem se nic nedělalo.
počkám chvíli. Jen je to taková trochu nebezpečná chvíle, kdy člověk byl zvyklý na brzdné vlastnosti (kdy zabíral pedál atd) a na situaci nyní.
Přitom bych čekal zlepšení anebo minimálně stejné vlastnosti, když předtím brzdil tedy jen předek, s tím se nedělalo nic, nyní se k tomu opravili zadní brzdy tak bych čekal lepší brzdný účinek než horší
Hlavní otázka je - na stojícím autě, když sešlápneš pedál kam až to jde, je ten "doraz" tvrdej, nebo je pocitově pružnej a pedál "propružuje"??? Pokud je na maximálním sešlápnutí pedál tvrdej a poloha tý konečný meze se nemění po vícenásobným sešlápnutí, tak to zavzdušněný není. Závada by se musela hledat na regulátoru brzdný síly pro zadní nápravu (ten mají moderní auta s motorem vepředu a lehčím zadkem kvůli tomu, aby při jízdě "nalehko" byl omezenej tlak na zadní brzdy a ty se neblokovaly a naopak při jízdě se zátěží aby zadek brzdil víc a ulehčoval tak předním brzdám) případně na "rozdělovači brzdnýho tlaku", kterej mají modernější auta v rámci ABS a má skoro stejnou funkci jako ten zátěžovej regulátor. Pokud ale pedál "péruje" a jeho dolní poloha se mění s počtem sešlápnutí, jsou brzdy evidentně zavdušněný a jízda s nima je vysloveně nebezpečná. Každopádně - pomoct by měl výplach systému spojenej s výměnou brzdový kapaliny, která se stejně má preventivně dělat co 2 roky bez ohledu na počet najetejch km. Důvodem je hydroskopičnost brzdovky, která postupně pohlcuje vlhkost a tím klesá její teplota varu. Stará brzdovka při delším brždění uvnitř "prasátek" nakypí a vzniklý bubliny vodní páry "fungujou" úplně stejně, jako bys měl v systému vzduch.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
nevím jestli to napíšu úplně přesně pochopitelně, ale při stojícím (nenastartovaném) autě čím více ,,sešlapuji" tím mě pedál dovolí jít dolů čím dál méně, až zůstane pocitově ,,ne-sešlápnutelný" nahoře
při nastartovaném autě ted nemohu říct na 100% ale co si pamatuji z odpoledne, tak pedál do jeho půlky jde celkem lehce až nečekaně dolů i při vícenásobném sešlapu, v podstatě cítím záběr až od půlky..
při nastartovaném autě ted nemohu říct na 100% ale co si pamatuji z odpoledne, tak pedál do jeho půlky jde celkem lehce až nečekaně dolů i při vícenásobném sešlapu, v podstatě cítím záběr až od půlky..
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Jeden člověk to neodvzdušní, je potřeba pomocník, co šlape na pedál dle pokynů.
Spíš mi nejde na rozum, co za borce to dělalo; jestli měnili hadice a brzdiče a pak to neodvzdušnili...
Spíš mi nejde na rozum, co za borce to dělalo; jestli měnili hadice a brzdiče a pak to neodvzdušnili...
Naposledy upravil(a) Hubert_79 dne 27 srp 2021, 21:36, celkem upraveno 1 x.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Pokud se pedál propadá, JE TO ZAVZDUŠNĚNÝ a vůbec bych s tím nejezdil - i do servisu by to mělo jet maximálně krokem nebo radši na podvalu ... U tebe brzdí v podstatě jen zbytky úsilí vyvíjenýho systémem ABS, všecka ostatní síla se "odpružuje" na bublinách vzduchu v systému. Kdybys neměl ABS, nebrzdil bys vůbec. Evidentně servis co měnil ty zadní brzdy neudělal, co se v takovým případě MUSÍ VŽDYCKY UDĚLAT = NEODVZDUŠNIL PO OPRAVĚ POŘÁDNĚ CELEJ SYSTÉM.nicky píše:nevím jestli to napíšu úplně přesně ...
...
při nastartovaném autě ted nemohu říct na 100% ale co si pamatuji z odpoledne, tak pedál do jeho půlky jde celkem lehce až nečekaně dolů i při vícenásobném sešlapu, v podstatě cítím záběr až od půlky..
Hubert_79 píše:Jeden člověk to neodvzdušní, je potřeba pomocník, co šlape na pedál dle pokynů.
Spíš mi nejde na rozum, co za borce to dělalo; jestli měnili hadice a brzdiče a pak to neodvzdušnili...
Evidentně žijete v pravěku - dneska se odvzdušnění dělá pomocí tlakový patrony s brzdovkou, která se našroubuje na nádobku na kapalinu a pomocí tlaku napere do systému novou kapalinu - pak stačí jeden člověk, kterej auto na heveru obejde podle servisního předpisu a postupně u každýho kola odvzdušňovacím šroubkem vypustí předepsaný množství kapaliny - která se automaticky doplňuje z tý tlakový patrony našroubovaný na zásobník. Postupuje se od nejdelší trubky k nejkratší a třeba u škodovek počínajíc ochcáfkama je součástí procedůry i odvzdušnění pracovního válečku spojky. A pomocník šlapající na pedál vůbec není potřebnej ... Ale o tom odporníkovi, co na těch brzdách dělal, o tom je to bez debat - je to HOVADO. Mohl sis s tím bez odvzdušnění nejen rozbít hubu, ale klidně se i zabít - a klidně s sebou vzít i někoho dalšího ...rnbw píše:Treba na to dvoch ludi, jeden musi slapat na pedal.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 27 srp 2021, 21:44, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!