Brzdy Ford mondeo mk3 2.0 Tddi

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Hubert_79 »

Dej vědět.
A ať to dobře dopadne :)
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Puda
Příspěvky: 386
Registrován: 20 kvě 2005, 02:00
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Puda »

Zajímavý téma na bastlírně...Mám skoro stejnýho fordíka, akorát že benzín dvoulitr... dělá to trubka k zadním brzdám... (rezavá, děravá)
Výměna stojí opravdu za to, dělal jsem to (s vypětím všech sil) na hovno, neprošel (s 5ti procenty ethanolu) skrz emise... olej nežere, vodu nežere... na diagnostice (vag, würth) špatně pálí na všech válcích... Má najeto deset koulí (400 000)...
Žere 25l/100Km. Když dojedu do Německa, nebo do Rakouska, spotřeba začne rapidně klesat, po nalití 40ti litrů zahraničního omv, nebo shellu jsem se letos dostal na slabých 8... Jsem znechucen... Proto nepotkáte, pánové, benzínový čtyřválcový mondeo MK3. Kdo ho potká, má u mě limču (nebo pívo) ... Ať žije eu... Další bude st220, je tam starý dobrý zetec, ne duratec...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

Puda - máš blbý svíčky, proto ti to na český babišsračky blbě pálí, žere i trávu z pankejtu a kolemjdoucí z chodníku a přitom ne a nejede. Kup si podle tabulek do fofdika příslušející originální svíce BOSCH nebo japonský NGK, u těch bacha na označení výrobce - Made in Japan jsou OK, Made in €U jsou šmejdy vyráběný v Alžíru nebo v Maroku a jen balený ve Frankrajchu nebo Hišpánii do krabiček, aby se na nich něco učunilo na teritoriu Ůhnije a tím byla splněná podmínka pro to označení původu. Se svícema Champion, PAL nebo Denso nemám tak dobrý zkušenosti. A to i s "vícepackama", který by teoreticky měly mít větší spolehlivost v aspoň nějakým přeskoku - jenomže leda prd, daleko důležitější je kvalita porculánu izolátoru a materiál střední elektrody. Svoje udělá i sací vzduchovej filtr, chce to nekupovat laciný polský, ale MANN a podobný. Jo a vypucuj si benzínem víčko rozdělovače, kabely i fajfky od nánosů mastnýho prachu, případně je taky rovnou vyměň. A pak to jeď zkusit, uvidíš sám jak zabere "oprava" za pár stokorun ...
A výhledově si domluv v servise vyčištění vstřikovačů ultrazvukem, taky to stojí pár šprdlíků a užitku to udělá za tisíce, akorát to dýl trvá...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#34 Příspěvek od MiraSt »

Zajímavá debata. Tak než se dovíme jak to dopadlo tak se taky přidám jelikož s výměnou (odvzdušňováním) mám zkušenosti. Mám Renolta. Kontrola hladiny v nádobce. Mezi ryskama jak má být. Nasadím hadičku na odvzdušňovák, druhý konec do plechovky volně a povolím. Kapalina začne vytékat samospádem. Sešlápnu až na podlahu tolikrát, až vyberu nádobku skoro!!!!až na dno aby se nemíchala stará s novou. Doliji novou. Podívám se do plechovky jaká jde. Stará je špinavá. Znovu sešlápnu až jde čistá. Průběžně dolévám. Utáhnu odvzdušňovák (střední silou), sundám hadičku a další kolo. Tak obejdu celé auto a není problém. Hotovo. Spotřeba cca jedna a půl lahvičky. Měním co tři roky.
Ještě k tomu varu kapaliny. Fyzikálně to pravda je. Ale prakticky nevím o nikom kdo by to "uvařil". Brzdy umí "uvařit" tak Lacko na okruhu, ale nikdo běžnou jízdou. Vlhkost by se musela dostat AŽ k pístkům a to má sakra daleko od nádobky.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#35 Příspěvek od Sandal »

Hubert_79 píše:Kdyby neměl vůli v lanovodech, tak to spíš bude přibržďovat furt, ne?
Nebude to přibrzďovat Huberte. Ta vůle se tam nechává proto, aby se právě vymezila vůle (tak akorát) mezi deskama a kotoučem a je tím i zajištěna správná funkce samoštelu ruční brzdy, u kterého se taktéž vymezí vůle pro záběr ruční brzdy. Má to takhle drtivá většina aut s brzdovým systémem ATE, Bosch, TRW, Lucas... Samozřejmě když vlezeš pod auto, tak jsou páky brzdičů na dorazu protože to nikdo neseřizuje. Taky u spoustě aut blbě nebo vůbec nebrzdí ručka a šoféři si stěžujou na blátivý pedál brzdy, nebo dlouhý chod.
Co s tím ale ten mechán nickymu dělal, to nikdo neví.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
nicky
Příspěvky: 148
Registrován: 02 črc 2020, 02:00

#36 Příspěvek od nicky »

Tak hotovo. Odvzdusneno :) nyní je to opravdu tak jak sme zvyklí. Děkuji všem za pomoc.


Dnes jsem si ověřil lži u otevírací doby psanou N internetu.. Ani nonstop služby nepracuji o víkendu.

Jen jedna jediná firma v Pohořelicich má pravdu na svých stránkách.

Přeji hezký den

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#37 Příspěvek od Sandal »

To je dobře, že to byl jen vzduch. Někdy stačí chvíli pojezdit a znovu odvzdušnit, což byl tvůj případ, nebo poklepat třmeny. Výsledek je totožný.

Nebyl to náhodou ARV-servis Pohořelice? https://www.youtube.com/watch?v=NnRSajMqVMU
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#38 Příspěvek od Yarda1 »

nicky píše:...my totiž ráno potřebujeme jet do Znojma za mým otcem...
Dám ti radu co se ti nebude líbit. Tady končí sranda a začíná náboženství.
Koukal jsem se na IDOS, do Znojma kupodivu jezdí i z Brna autobusy.
Nebo tu cestu odlož na dobu, až budeš moci brzdám věřit.
Nebo popros nějakého známého aby tě tam odvezl.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
Puda
Příspěvky: 386
Registrován: 20 kvě 2005, 02:00
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Puda »

Ekkar -díkec, zkusím to... Má poslední možnost, býval jsem s ním velmi spokojený... Teďka běží jako žentour...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#40 Příspěvek od EKKAR »

Hlavně hledej podle originálních tabulek výrobce a nedávej tam žádný "zaručený tipy od kámošů" na "sportovní svíce", který se vyznačujou vícero bočníma elektrodama. To jsou venkoncem svíce, určený pro závodní nebo aspoň sportovní jízdu, mají úplně jinou teplotní charakteristiku (jinak odvádějí teplo) a v normálním motoru, když nejsou jízdou v plnejch točkách trvale "žhavený do ruda", se chovají naprosto nevyzpytatelným způsobem. Hlavně tím, jak mají obrovskej odvod tepla se chovají jako extra studenej bod ve spalovacím prostoru a tím se na nich daleko víc usazujou saze - a kupodivu i když by měly přispívat ke spolehlivějšímu zážehu, tak často naopak vedou po nějaký různě dlouhý době k selhávání. Vinou jsou samozřejmě můstky na elektrodách. Setkal jsem se s tím u favorita 1,3SPi neboli starý dobrý "stříkačky jednobod" Bosch Monomotronic. Koupil jsem ho po generálce motoru, nalil jsem do nádrže normální Natural BA95 a po asi 150km jízdy jsem zaznamenal pokles výkonu, cukání, dokonce po ubrání plynu střílení do vejfucku. Rozdělal jsem co jsem si troufnul a našel jsem v něm svíce Champion "trojpacky", už si nevzpomenu na označení - volal jsem tomu původnímu majiteli a on mi sdělil, že tam dal tyhle "sporťáky pro lepší starty a lepší chování v otáčkách" - jenže právě na těch trojpackách jsem našel napálený karbonový můstky - a to s polovodičovým zapalkem Bosch, který vylučuje takový blbiny, jako pecku na kontaktech vinou probitýho kondíku a podobný zvěrstva. Takže jsem je vypucoval, zašrouboval zpátky do hlavy a ještě ten den pro jistotu jelkoupit do speciálky Mototechny sadu Pal-Brisk NC7-cosi, už si přesně nepamatuju ten kód, ale jsou s cuproniklovou střední elektrodou - a JEDNOU boční elektrodou. Samozřejmě, forman mi začal hned na spáteční cestě (po ani ne 20 km!!!) znovu cukat a nechtěl táhnout, pomohlo prudký protúrování motoru "do červenýho" za jízdy se sešlápnutou spojkou a dal si trochu říct, ale po dojetí domů letěly Championky velkým obloukem do popelnice a do motoru šly výrobcem předepsaný Brisky - a ejhle, motor se jako zázrakem zklidnil, začal táhnout jak bylo deklarovaný, startoval na drc i v -22°C, žral v průměru 7,5 litru na sto a vůbec, choval se jako malý hodný přítulný zvířátko. Svíce stačilo po 5000km vyndat, opucovat mosazným kartáčem, zkontrolovat "odtrh" 0,8mm případně donastavit - a zašroubovat zpátky. Vydržely v naprostý pohodě 20 000km - a kdybych je preventivně neměnil, určitě by "daly" víc. Na jednu moji "ojetou" sadu dokonce jedna stará šáde, která předtím neprošla emisní kontrolou, dala celou STK a ještě nějaký tisíce km navrch ...

Takže žádný extrabuřty a mimořádky, žádný metyly a podobný sračky do paliva, pokud nejdeš závodit - ale typy předepsaný výrobcem auta/motoru nebo vybraný podle typu a ročníku motoru z tabulek výrobce svíček. Zkus se podívat na web Jak na auto.cz, případně se u nich poraď - mají online poradnu v pracovní dny.[/url]
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#41 Příspěvek od Sandal »

Ekkare, jako starší motorista by jsi měl vědět, že se svíčky nečistěj mosazným a a ni jiným kartáčem(leda v nouzi na dojetí). Na izolátor totiž naneseš neviditelnou vrstvičku kovu z drátů kartáče a můžeš svíčku poškodit. Další věc, že poškrabeš elektrody a izolátor, a jak se chová vysoký napětí ti nebudu vyprávět, to víš sám.
Popravdě já čistím svíčky PB plamenem. Vezmu do kleští a opálím bordel. Jestli je to tak dobře nebo ne, nevím, ale žádnou svíčku jsem tím ještě nezničil.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Hubert_79 »

Když jsem měl ještě Escorta (1,8 16v Zetec), tak jsem na foru věnovanému těmto popelnicím zaznamenal info, že to chce origo Motorcraft svíčky, že s jinými to stojí za prd.
Třebovskej vševěd píše:Na jednu moji "ojetou" sadu dokonce jedna stará šáde, která předtím neprošla emisní kontrolou, dala celou STK a ještě nějaký tisíce km navrch .
Jak bys dal svíčky, co patří do Favouše do šáde - myšleno stodvácy? Vždyť to mělo každé jiný závit. Leda by tam byla osmikanálová hlava, nebo šlo o Š 135/136.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
aligator
Příspěvky: 195
Registrován: 24 lis 2017, 01:00

#43 Příspěvek od aligator »

Dobrý den,, prosím zeptám se na jednu všeobecnou věc ohledně tohoto naftového vozu s motorek Těší.
Celou dobu co jej mám i bývalý majitele jsme netankovali nikde jinde než na benzině.


Bylo mi doporučeno aditivum do nafty na čištění vstřiku atd.. já to auto velmi rád dopřeji, ale druhý člověk říká, že prý to může zničit motor a i vstriky jako takové.Prý se může odloupnou věci kus bordelu diky tomu aditivum a zničí to vstřik.. ..

Vzhledem k tomu že nevím jak to to celé funguje se raději zeptám na Vaše názory.Me se to totiž nezdá, že by to mělo zničit vstriky.

Vstřik si představuji tak že je zde velmi malý otvor kterým se vstřikuje nafta a když by se ucpal tak by samozřejmě problém být mohl. Nevim jakým způsobem aditiva čistí vstriky atd...
Přílohy
7b1f03bbd0ef7692325c9dbb532a5bfb--mmf400x400.jpg

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#44 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:
Třebovskej vševěd píše:Na jednu moji "ojetou" sadu dokonce jedna stará šáde, která předtím neprošla emisní kontrolou, dala celou STK a ještě nějaký tisíce km navrch .
Jak bys dal svíčky, co patří do Favouše do šáde - myšleno stodvácy? Vždyť to mělo každé jiný závit. Leda by tam byla osmikanálová hlava, nebo šlo o Š 135/136.
No, ty jseš opravdu znalec - škodovácký hlavy "vod ohavy" mají furt stejnej závit M14x1,25, jen do fáčka se nemontovaly svíce s 18mm šestihranem jako do šáde, ale s tělem zmenšeným na 16mm. Sorry za reakci po půl roce, ale tenhle Hubertusův ůchvancancující ůlet mi unik ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#45 Příspěvek od robo »

Mám diesel asi 4 roky, z bazaru. Naftu beru jen u eurooil -bez biosložek a k tomu VIF. Asi rok zpět jsem z VIFu přešel na aditivum od BG. Na začátku přechodu k BG jsem do nádrže dal BG čistič vstřiků a doplnil plnou nádrž nafty. To jsem vyjel a nikde se nic nebezpečného neuvolnilo. A od "očisty" do nafty přidávám jen BG aditivum. Že by se z motoru v autě stal raketový motor potvrdit nemohu. Jisté zlepšení v kultivovaném chodu motoru ale poznávám.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“