Nejde zapalování Opel Corsa B

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

Nejde zapalování Opel Corsa B

#1 Příspěvek od stasek »

Dobrý den přeji. Mám problém se starou Corsou B, nejde zapalování. Svítí všechny kontrolky na palubní desce a nejde nastartovat, tedy startér normálně točí, ale motor nenaskočí. Zkoušel jsem zda hází jiskru a ne. Tedy jsem koupil novou indukční cívku a nic se nezměnilo. Měnil jsem i rozdělovač za starší a zase nic. Problém je v tom, že motor někdy běží bez problémů a pak vypadne a nejde s tím nic dělat. Stalo se mě to naposled při vjezdu do kruhového objezdu Musel jsem se nechat odtáhnout. Dovezl jsem to tedy do servisu a tam nic nezjistili, protože motor zrovna běžel. Nemůže někdo poradit, na co bych se měl zaměřit? Momentálně to zase nefunguje. Už jsem z toho na nervy.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od workhard »

Když mně to dělalo TIPO, byl problém se snímačem otáček na setrváku, asi zlomený kabel.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Může to dělat imobilizér. A ještě kupa dalších příčin. Je potřeba pečlivě přečíst paměť závad, i těch sporadickejch a porovnat jejich výskyt s objevením nefunkčnosti. Pak půjde od něčeho začít ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#4 Příspěvek od vasekpetr1 »

Na Oplech imobilizer většinou dovolí nastartovat, ale pak hned motor zdechne nebo nedovolí, ale potom na palubovce bliká kontrolka s klíčkem. Aspoň tak jsem to měl na Astře G(1998), což odpovídá věkem této Corse.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

To nemůže dělat immo. Když už jednou nastartuješ a pokud motor po vteřině nezdechne, tak už kvůli immo nezdechne. Jakmile je jednou v ŘJ povolen start, tak za jízdy už je imobilizér mimo mísu.
Může dělat kraviny spínací skříňka, vypálená pojistková skříňka, nebo zelenina ve štekru, nebo v drátech. Na dálku to bohužel nikdo nezjistí.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Sandal píše:To nemůže dělat immo. Když už jednou nastartuješ a pokud motor po vteřině nezdechne, tak už kvůli immo nezdechne. Jakmile je jednou v ŘJ povolen start, tak za jízdy už je imobilizér mimo mísu.
....
Jenomže těch příčin NAJEDNOU může bejt víc - a immo se může podílet jen na některejch případech, kdy nedojde vůbec k nastartování. Není to samozřejmě běžný, aby se vyskytlo několik stejně se projevujících závad naráz v souběhu, ale úplně vyloučit to nejde. Prostě jednou nenatočí kvůli immo a jindy kvůli ucpanýmu vstřiku - například. Prostě musí se to projít VŠECKO.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od rezis »

S Corsou B jsem měl tu čest v rodině. A opravdu tam imho dovolil nastartovat a po chvíli chcípl. V Oplu v tom vyměnili kde co. Pak jsme přišli, že někdy jsou ručičky budíků mrtvé a správným úderem naskočí. Takže otočit klíček, když byly mrtvé úder a pak start..... No jezdili tak než ji nechali sešrotovat. Ale byl to nějaký diesel.

Edit: snímač na klice, kabeláž, kostření řj.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

Jo, mohl to být motor 1.5 nebo 1.7 D Isuzu s předkomůrkou. Hovn o to jelo, ale výdrž motoru vynikající.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#9 Příspěvek od stasek »

Sandal: Asi se budu ptát hloupě, ale zelenina a štekr je co? :oops:
Času dosti mám, trpělivost musím míti.

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#10 Příspěvek od msar »

štekr=konektor
zeleninou myšleno zkontrolovat stav pinů, jestli nejsou zoxidované

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#11 Příspěvek od dvorak »

S tím jsem si užil u Kadetta, zlobil zesilovač zapalování v rozdělovači.
Párkrát se mi stalo, že jsem přišel z nákupu pěšky, jelikož jsem nenastartoval. Po ca hodině ale motor již nastartoval na první dobrou.
Ten zesilovač , jak i potvrdili od Opla, byl dost poruchový, hlavně po zahřátí, za studena problém nebyl. Zesilovač stojí kolem 300 Kč.
Týká se pochopitelně benzinového motoru.
Přílohy
24e3bfdaa433d6823c9278e1b5185acf.jpeg

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#12 Příspěvek od Sandal »

stasek: Příkladná "zelenina"
Přílohy
zelenina.jpg

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#13 Příspěvek od stasek »

Pánové, děkuji za vysvětlení a za tipy.
Dvorak: ten zesilovač zapalování jak píšeš a podle
https://www.euautodily.cz/dil/topran/2726900
není na rozdělovači, ale na samostatném chladiči pod indukční cívkou. Konektor na rozdělovači má jen 3 piny. Každopádně ještě jednou děkuji za nakopnutí. Když nepochodím v servisu, tak to objednám.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#14 Příspěvek od dvorak »

Pokud bys chtěl 100 Kč ušetřit :

https://www.motora.cz/topran/202-127.html?KTypNr=1839

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#15 Příspěvek od stasek »

Dvorak: díky moc :)
Času dosti mám, trpělivost musím míti.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“