neznámý analyzátor Škoda 120

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#16 Příspěvek od Sandal »

Základní předstih přece nastavíš obyčejnou žárovkou na kusu drátu. Storboskop slouží hlavně pro zkoušku funkce regulace. Taky není od věci vzít v potaz to, že už se nevyrábí nízkooktanový benzín, a na N95 se nastavuje větší předstih, protože 95ka hoří pomaleji, než původní Speciál, nebo Super.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Nehoří pomalejc, to rozhodně ne - právě že hoří vyšší rychlostí, ale zažehává se hůř, respektive je odolnější proti objemový detonaci ve směsi se vzduchem a vyžaduje právě vyšší zažehovací energii, než Speciál - se Suprem je v detonační odolnosti srovnatelnej. Ale nastavuje se pro něj předstih minimálně stejnej, jako pro Speciál (vyšší oktanový číslo nevadí), při nastavení na větší předstih je umožněný využít vyšší otáčky a tím zvednout maximální dosažitelnej výkon)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od radioelectrum »

jardafiala píše: A za velkých mrazů start - otevřít vzadu kapotu, napumpovat benzín, vytáhnou sytič, 3x prošlápnout plyn, napočítat do 5 a na třetí otočení chytla pokaždé.
za velkých mrazů to děláme stejně a chytne při prvním protočení

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od radioelectrum »

a ještě jedna věc. prodávají se různá multimetry na měření pro auta. Umí to měřit i u starý škodovky kde není z čeho brát impulz otáček klikovky?
A umí to nastavení předstihu přesně jako když se používá stroboskop ?

myslím třeba tento:
https://www.soselectronic.cz/products/u ... gIRavD_BwE

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#20 Příspěvek od Sandal »

Ekkar: To o té rychlosti hoření mi vyprávěl chlápek od nás, co se zabýval motory pro ultra lehké letadla. Ptal jsem se ho na to, co si myslí o lití naturálu 95 do Babetty, když začaly N95 prodávat. Povidal, že pomaleji hoří a má o 500°C vyšíí teplotu hoření.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#21 Příspěvek od pepik9 »

Tím (a žádným) multimetrem předstih (za chodu) nenastavíš.
To s pomalým hořením a 500 stupni navíc mi přijde jako nesmysl. Říká se, že vyšší teplotu má chudá směs.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#22 Příspěvek od p32 »

pepik9 píše:To s pomalým hořením a 500 stupni navíc mi přijde jako nesmysl. Říká se, že vyšší teplotu má chudá směs.
Já bych tomu věřil. Nebo těch 5% sraček v tom je pro bohatší směs?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Vyšší teplotu opravdu může způsobovat chudší směs, ale rychlost hoření u vzducho-benzínový směsi je ±autobus stejná, ať jde o Speciál, nebo Natural případně Super - ona to není rychlost hoření, ale rychlost šíření plamene v takový směsi pod tlakem. A ta se nastavuje už základním složením směsi uhlovodíků do základního benzínu, aditivama se upravuje hlavně odolnost proti vzniku celoobjemovýho detonačního okysličení. Prostě pokud je to možný, tak rychlost šíření plamene ve stlačený směsi nemá překračovat místní okamžitou rychlost zvuku - jak to přeleze "Macha", stane se z vlnovýho hoření detonace. A ta je nežádoucí, projevuje se jako "klepání". Směs smenším oktanovým číslem ne že hoří rychlejc, ale je náchylnější k přechodu na to detonační spalování. A větší předstih u víceoktanovýho paliva se právě nastavuje proto, že ve vyšších otáčkách dosahuje píst ve fázi pohybu těsně před úvratí takový rychlosti, že při menším předstihu by ho čelo výbuchový vlny dostihlo až za horní úvratí a tím by se ztrácela energie, kterou píst od expandujícího plynnýho obsahu válce dostane.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#24 Příspěvek od Maxipes_ »

pepik9 píše:Tím (a žádným) multimetrem předstih (za chodu) nenastavíš.
To je pravda, ale měl jsem multimetr, kterej uměl měřit (za chodu) úhel sepnutí kontaktů přerušovače (měřil střídu průběhu napětí napájení indukční cívky).
Můj táta si kdysi vyrobil úplně jednoduchou stroboskopickou lampu na nastavování předstihu u embéčka, vzal kus růžového VN kabelu k zapalování, jednu koncovku na svíčku, jednu koncovku do rozdělovače, velkou E 14 doutnavku s čočkou na konci baňky a kousek plastové hadice, na ten kabel našrouboval koncovky, v půlce ho přerušil, připojil doutnavku a zasunul do kousku hadice, čím to zalil si už nepamatuji, silikon tenkrát asi nebyl. Fungovalo to výborně, hlavně za šera, na přímém slunečním světle moc ne, ale když si člověk přiklopil hlavu kapotou, tak to bylo vidět i ve dne :) hlavně když se ten zářez v řemenici vyplnil bílou křídou.

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od radioelectrum »

takže si mám koupit stroboskop ?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“