Předřadný odpor ventilátoru topení

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 76
Registrován: 03 led 2019, 01:00
Bydliště: Chrudimsko

Předřadný odpor ventilátoru topení

#1 Příspěvek od salus »

Mám Škoda Roomster r.v. 2009 modelový rok 2010 předface, 77kW, motor BTS, poloautomatická klimatizace Climatic, přestal fungovat ventilátor topení na stupně 1-3, na stupeň 4 jede bez problémů. Předpokládám, že odešel předřadný odpor ventilátoru. Má s tím někdo zkušenost a může mě potvrdit, že správný typ předřadného odporu je tento:
https://www.autodily-na-skodu.cz/ODPOR- ... #anch12296

Samozřejmě bych si to ověřil sám, ale dostat se k ventilátoru obnáší demontáž airbagu spolujezdce a demontáž odkládací skříňky, nechce se mě to dělat nadvakrát.
Díky všem za případné rady.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Jo, je stejnej pro fábuli I, II i III, Audi A2, Poloauto, Ibizu příslušnejch ročníků a celou produkci roomstera. Všcky tyhle kcháry používají až na některý detaily prakticky shodnej hlavní agregát ventilace/klimy/topení, liší se jen úrovní elektronizace řízení teplo/chlazení a u dehťáků se ještě přidává pomocný elektrický topení pro studený starty. Tenhle předřadnej odpor mají ale všecky verze se 4-stupňovou regulací rychlosti větráku stejnej. A je úplně klidně možný, že není přerušenej (to se dá změřit ohmmetrem), ale že jsou jen zoxidovaný fastony, za který je připojenej k přepínači - pokud tam dosáhneš, zkus nejdřív než budeš bourat palubku vyndat jen horní schránku a ten konektor zkusit několikrát povysunout a zase zastrčit na místo = oškrábat kysličníky na kontaktech. Je fakt v blbým místě a ke všemu když na něj v zimě natečou ostřikovačový srágory se solí, tak oxiduje jak blázen ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 26 lis 2021, 16:33, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 76
Registrován: 03 led 2019, 01:00
Bydliště: Chrudimsko

#3 Příspěvek od salus »

EKKAR píše:Jo, je stejnej pro fábuli I, II i III, Audi A2, Poloauto, Ibizu příslušnejch ročníků a celou produkci roomstera. Všcky tyhle kcháry používají až na některý detaily prakticky shodnej hlavní agregát ventilace/klimy/topení, liší se jen úrovní elektronizace řízení teplo/chlazení a u dehťáků se ještě přidává pomocný elektrický topení pro studený starty. Tenhle předřadnej odpor mají ale všecky verze se 4-stupňovou regulací rychlosti větráku stejnej.
Ekkare díky.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#4 Příspěvek od davemh »

Pokud větrák jede pouze na 4. stupeň, viděl bych to na přerušenou tepelnou pojistku.

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#5 Příspěvek od kejki »

U mojí Fabia 1 to bylo tohle, na internetu se to dá koupit za babku.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od PavelFF »

Kdysi mi kamarád donesl podobný odpor z Citroena. Byla přerušená ta válcová tepelná pojistka. Bohužel je tam přibodovaná, což jsem neuměl spolehlivě opravit. Odporu nic nebylo. Samotná pojistka stojí kolem 20Kč. Nový odpor prý stál asi 700kč.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#7 Příspěvek od keemo »

pojistka je prave soucasti toho odporu... az to vyresis, skontroluj si taky filtr, snizeny prutok vzduchu zvetsi teplotu toho odporu a nasledne mozne opakovani vady...

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#8 Příspěvek od mi-ro »

Tepelná nevratná pojistka je tady jako havarijní. I když se často přeruší při běžném provozu. Je tam z důvodu přetížení -zastavení motoru větráku, čímž dojde k díky velkému proudu k nadměrnému přehřátí odporu. Aby to neblaflo, přeruší se pojistka. Vyměnit se dá. Ideálně přibodovat. Pájení není dobrá volba. :D
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

mi-ro píše:...přeruší se pojistka. Vyměnit se dá. Ideálně přibodovat. Pájení není dobrá volba. :D
Pokud máš plynovou páječku s ostrým plamenem, trochu zkušeností a příslušný materiály, dá se to zapájet stříbrem nebo v nouzi mosazí. Akorár se musí dávat bacha na ohřev okolí, stříbrný pájky začínají někde na 380-400°C a mosaz až někde na 650-680°C, takže aby něco neukáplo nebo se nezkroutilo ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od rnbw »

A hlavne aby sa ta poistka neznicila... Na kolko je vlastne stupnov?

Radsej by som pouzil nejaku lisovaciu spojku. Alebo svorku z cokolady.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#11 Příspěvek od mi-ro »

To jsem měl na mysli. Ale i to se dá. Přívod k pojistce chytit do plochých kleští pro odvod tepla a pracovat velmi rychle.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Ivan_01
Příspěvky: 768
Registrován: 15 zář 2018, 02:00
Bydliště: BB SK

#12 Příspěvek od Ivan_01 »

... alebo ju preklemovať drôtom ... :) ako by to urobil správny kutil domáci

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Hubert_79 »

Správně. Automobily navrhují a konstruují pitomci a český (nebo slovenský) Lojza ví všechno líp :lol:
Beztak to není pojistka, nýbrž kurvítko naprogramované na záruční dobu.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Ivan_01
Příspěvky: 768
Registrován: 15 zář 2018, 02:00
Bydliště: BB SK

#14 Příspěvek od Ivan_01 »

presne tak
Přílohy
B7AY-GCCAAEaelQ.jpg

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od rnbw »

A potom sa zadrie lozisko ventilatora a uz je ohen na streche (doslova) :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“