Předřadný odpor ventilátoru topení
Moderátor: Moderátoři
Předřadný odpor ventilátoru topení
Mám Škoda Roomster r.v. 2009 modelový rok 2010 předface, 77kW, motor BTS, poloautomatická klimatizace Climatic, přestal fungovat ventilátor topení na stupně 1-3, na stupeň 4 jede bez problémů. Předpokládám, že odešel předřadný odpor ventilátoru. Má s tím někdo zkušenost a může mě potvrdit, že správný typ předřadného odporu je tento:
https://www.autodily-na-skodu.cz/ODPOR- ... #anch12296
Samozřejmě bych si to ověřil sám, ale dostat se k ventilátoru obnáší demontáž airbagu spolujezdce a demontáž odkládací skříňky, nechce se mě to dělat nadvakrát.
Díky všem za případné rady.
https://www.autodily-na-skodu.cz/ODPOR- ... #anch12296
Samozřejmě bych si to ověřil sám, ale dostat se k ventilátoru obnáší demontáž airbagu spolujezdce a demontáž odkládací skříňky, nechce se mě to dělat nadvakrát.
Díky všem za případné rady.
Jo, je stejnej pro fábuli I, II i III, Audi A2, Poloauto, Ibizu příslušnejch ročníků a celou produkci roomstera. Všcky tyhle kcháry používají až na některý detaily prakticky shodnej hlavní agregát ventilace/klimy/topení, liší se jen úrovní elektronizace řízení teplo/chlazení a u dehťáků se ještě přidává pomocný elektrický topení pro studený starty. Tenhle předřadnej odpor mají ale všecky verze se 4-stupňovou regulací rychlosti větráku stejnej. A je úplně klidně možný, že není přerušenej (to se dá změřit ohmmetrem), ale že jsou jen zoxidovaný fastony, za který je připojenej k přepínači - pokud tam dosáhneš, zkus nejdřív než budeš bourat palubku vyndat jen horní schránku a ten konektor zkusit několikrát povysunout a zase zastrčit na místo = oškrábat kysličníky na kontaktech. Je fakt v blbým místě a ke všemu když na něj v zimě natečou ostřikovačový srágory se solí, tak oxiduje jak blázen ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 26 lis 2021, 16:33, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ekkare díky.EKKAR píše:Jo, je stejnej pro fábuli I, II i III, Audi A2, Poloauto, Ibizu příslušnejch ročníků a celou produkci roomstera. Všcky tyhle kcháry používají až na některý detaily prakticky shodnej hlavní agregát ventilace/klimy/topení, liší se jen úrovní elektronizace řízení teplo/chlazení a u dehťáků se ještě přidává pomocný elektrický topení pro studený starty. Tenhle předřadnej odpor mají ale všecky verze se 4-stupňovou regulací rychlosti větráku stejnej.
Tepelná nevratná pojistka je tady jako havarijní. I když se často přeruší při běžném provozu. Je tam z důvodu přetížení -zastavení motoru větráku, čímž dojde k díky velkému proudu k nadměrnému přehřátí odporu. Aby to neblaflo, přeruší se pojistka. Vyměnit se dá. Ideálně přibodovat. Pájení není dobrá volba. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
..to bude jen ňákej odpůrek
Pokud máš plynovou páječku s ostrým plamenem, trochu zkušeností a příslušný materiály, dá se to zapájet stříbrem nebo v nouzi mosazí. Akorár se musí dávat bacha na ohřev okolí, stříbrný pájky začínají někde na 380-400°C a mosaz až někde na 650-680°C, takže aby něco neukáplo nebo se nezkroutilo ...mi-ro píše:...přeruší se pojistka. Vyměnit se dá. Ideálně přibodovat. Pájení není dobrá volba.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)