On tam ten diesel opravdu je. Vetsinou u centraly toho vetrnyho parku spolecne s trafostanici. Najede pri vypadku elektriny z vnejsiho vedeni (treba blackout) a zajistuje energii pro beh rizeni, telemetrie a HLAVNE pro otaceni gondol v zavislosti na smeru vetru a nataceni listu "do praporu", aby nedoslo k poskozeni elektrarny kdyby zustala v nespravne poloze vuci vetru. A vrtule se za bezvetri opravdu protaci v motorovem rezimu. Samozrejme ne tak, ze by tocila na plne obratky, ale tak ze jednou za par hodin je s vrtuli pomalu otoceno o 120° aby se nezdeformoval hridel a loziska statim vrtule v jedne poloze, nebo u offshore elektraren aby nedoslo k nestejnomernemu usazovani namrazy a podobne.termit256 píše:Pokud tan neco takoveho opravdu je, bude to tam jen pro pripad havarie na privodnim kabelu apod. aby se mohly listy vrtule nastavit do spravne polohy, gondola po smeru vetru apod. Vyrabet tim proud pro toceni pri bezvetri nedava zadnou logiku. I kdyby neco takoveho bylo potreba, proc vyrabet elektrinu agregatem kdyz je tam privod
Vidim to na klasickou dezinformaci. Centrala tam byt pro pripad havarie muze, coz je ta pravdiva cast, ale ze se pomoci ni toci vrtuli pri kazdem bezvetri je nesmysl.
Elektromobily
Moderátor: Moderátoři
- kevin_mitnick
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 20 kvě 2007, 02:00