dvířka_časovač

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

Ten odpor taky může motorek v momentě odpojení od napájení brzdit ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#17 Příspěvek od kutilmil »

A aky to ma suvis, ze motor zostane po dobu chodu pod spravnou polaritou po odozndni impilzu z riadisceho IO.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#18 Příspěvek od Kremik »

Po odeznění impulsu z řídícího IO už na motoru žádné napětí nebude.

Ano, motor by mohl být odporem i bržděn, dělává se to tak, ale to by se
1/ musel připojovat až v koncové poloze
2/ pohyb dvířek by fungoval i bez tohoto odporu, jen by mohlo docházet k přeběhnutí koncové polohy.

Protože však řídící obvod při odpojeném odporu dával krátký impuls, předpokládám, že buď se jednalo o rušení, nebo je někde proud tekoucí motorem snímán a po jeho přerušení se řídící obvod dozvídá, že dvířka už dosáhly koncové polohy a tudíž již není potřeba držet sepnuté relé.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#19 Příspěvek od MiraSt »

>ekkar< Motorek stěračů na Š 105/120 byl trvale pod napětím. Rozbíhal se ukostřením jedné nebo druhé rychlosti a to tak, že se páčkou stěračů přerušil zkrat doběhového kontaktu na motorku a ukostřením, viz výše. Po přepnutí páčky na nulu se připojil doběhový kontakt a jak motorek dojel do výchozí polohy tak se tento kontakt přepojil do zkratu vinutí a motorek se ihned zastavil. Tohle nefungovalo pokud se tam dal tyristorový cyklovač. Musela se do obvodu toho doběhového kontaktu dát žárovka nebo odpor. Ideální bylo relátko které simulovalo přepnutí páčky. To jsem si nakonec postavil a fungovalo to skvěle. :-)
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
fizby
Příspěvky: 137
Registrován: 29 dub 2015, 02:00
Bydliště: trutnov

#20 Příspěvek od fizby »

Neví funkci toho odporu, ale tím, že tam nebyl, tak výstup z IO byl pouze vestavu log1 cca 2s ( +5V ), relé seplo a hned rozeplo. Připojením toho odporu, trvá +5V na výstupu IO až do dojetí vačky na konec/začátek pojezdu, kde stlačí koncový vypínač, který přeruší napájení na motorek - ten se zastavý a relé po cca 2s odpadne ( zmizí +5V na výstupu IO ).

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#21 Příspěvek od Kremik »

S motorkem stěračů jsem zažil fakt zajímavost, škoda že jsem nestih ji prozkoumat.
Mé první auto byla ojetá Š100, v nic moc stavu. Chyběl v ní stěračový motorek. Samozřejmě v dešti problém, někde na burze jsem koupil "nějaký" motorek, který by tam mohl pasovat. Nevím co byl zač, držel na silentbloku cca 5 x 10 x 1 cm. Možná někdo budete vědět. Vedlo z něj několik drátů, zapojil jsem narychlo jen dva ať to jede, na zbytek jsem se vykašlal. Fungovalo to dobře, jen se stěrače zastavily prostě tam, kde jsem je vypnul. Zbytek drátů volně visel v kufru a čekaly až se mi s tím bude chtít víc pohrát. Ale znáte provizoria, zůstalo to tak napořád. Tedy jen do doby, dokud se ten motorek ze silentbloku neodlepil. I pak stěrače fungovaly, jen přitom motorek trošku sebou házel. Ovšem s tím SAMO OD SEBE začalo fungovat to dobíhání! At jsem stěrače vypl kdekoli, vždy, a to opravdu spolehlivě, dojely zpět, než se zastavily. Konečně jsem mohl použít i cyklovač!
Chtěl jsem se tomu zázraku podívat na zoubek, ovšem než jsem se k tomu dostal, někdo mi to auto ukrad. Takže to už asi navždy zůstane záhadou.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#22 Příspěvek od kutilmil »

Ach jaj. Niekto si z nas robi picu....

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#23 Příspěvek od Kremik »

Jestli je to na mě, tak ti můžu poradit jediné - nevyjadřuj se k tomu, o čem nic nevíš.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#24 Příspěvek od kutilmil »

Ne ne kremíku. ty máš moc dlouhý příspěvek. To nejsem schopný pročíst. Bylo to myšlemo na zadavatele vlákna. Není mi totiž jasná spojitost řídícího obvodu se silovou částí.....

Uživatelský avatar
fizby
Příspěvky: 137
Registrován: 29 dub 2015, 02:00
Bydliště: trutnov

#25 Příspěvek od fizby »

kutilmil: popsal jsem stav a chování zařízení, tak jak jsem ho doměřil.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#26 Příspěvek od kutilmil »

To je ok, ale podla toho čo si tu popisoval tak riadiaci obvod nemá so silovým žiadnu spojitosť. Ak ale pomohlo preletovanie rezistora v silovej časti. tak potom tam spojitosť musí byť.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Třeba ten odpor sloužil zrovna ke snímání proudu motorem? Když není tazatel schopnej přesně popsat co je jak zapojený a jaký tam všude vedou dráty, tak nám nezbejvá než pozapínat naše křišťálový koule a pokusit se k nim napojit mentální zešilovače, aby se aspoň někdo k něčemu srozumitelnýmu dohrabal...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
fizby
Příspěvky: 137
Registrován: 29 dub 2015, 02:00
Bydliště: trutnov

#28 Příspěvek od fizby »

Z řídící krabičky vedou pouze dva dráty + - . Nic víc.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#29 Příspěvek od kutilmil »

Výnimočne súhlasím s ekkarom. Ale inak všetko v pohode. lem na zaujimalo že ako to funguje.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“