On papír snese všechno, to je odjakživa známá věc. Parametry, které výrobci udávají, beru dost s despektem, málokterý totiž přesně udá i normu a měřící podmínky. Proto nelze srovnávat nesrovnatelné.
Někteří (i renomovaní ) výrobci udávají do technických parametrů jako hodnotu nominální citlivosti maximální (!!!!) hodnotu z kmitočtového průběhu !!! No comment!
Se zvlněním frekvenčního průběhu se dá krásně manipulovat prostým nastavením kvantizace akustického analyzátoru. Měření v bezdozvukové komoře již dnes také není až tak samozřejmostí..
Porovnávat kanál zvlnění +- 3 dB a +- 4 dB, to už si ani netroufnu komentovat.
Solidní obchodník má k dispozici poslechovou místnost s mžikovým přepínáním vzorkových reprosoustav. Jedině takto opravdu posoudíš, jak se daná soustava chová. Tímto způsobem se běžně provádějí tzv. slepé testy s různými hudebními žánry.
A není ani překvapením, že mnohdy reprosoustavy s horšími naměřenými parametry vyhrávají. A jsou to třeba jen vzorky bez povrchové úpravy, z prosté MDF.
A k tomu tvaru omezujícímu vznik difrakcí a stojatého vlnění: Viděl jsi už, co způsobí na frekvenčním průběhu tzv. stojaté vlnění? Velmi úzký rozkmit, uchem prakticky neregistrovatelný! Ale pro výrobce, či lépe řečeno, pro obchodníka, je to další voda na jeho mlýn....
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
A zákazník-laik nakupuje...
Takže,ucho je opravdu nejlepší indikátor. Jím budeš bedny poslouchat, ne očima studovat parametry. Pokud máš hudební sluch a schopnost akustické analýzy, vem si s sebou do obchodu kromě nich jen dobře naposlouchané CDéčka. Rozhodně nekupuj zajíce v pytli, byť s nulovým zvlněním kmitočtové charakteristiky
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
a deklarovanou citlivostí 99,99 dB.
Šťastnou volbu!