Renovace přítlačné kladky
Moderátor: Moderátoři
Tady to ale takto nefunguje. Pásek je tažen zcela rovně, protože je přitisknut k tónové hřídeli, která žádný soudek nemá. V místě přítlaku ke hřídeli se kladka taky vyrovná. Ovšem její okraje, které se dotýkají přímo hřídele, jsou k ní méně přitlačeny (v extrémním případě se jí ani nedotýkají) a tato sestava pak ztrácí tah, protože samotná tónovka na pásku klouže.MiraSt píše: jako kdybych vyráběl soudek (viz obrázek). Pásek se vždycky posunuje na největším obvodu. Okoukáno z plochých řemenic třeba k mlátičce.
Tento způsob se tedy nedá nazvat opravou, ale spíše kompenzací jedné chyby chybou druhou (rovnák na ohýbák).
Pokud jsem někdy do kladky zasahoval, tak přesně opačně - ubíral jsem neojeté nafouklé "bříško". Ovšem za účelem zvýšeni tahu (odstranění kolísání). Boční úhyb pásku je dán páskovou dráhou nebo jak již bylo řečeno velkým tahem navíjecího trnu. U kazeťáků taktéž vyjetou hlavou - pásek je přítlačným polštářkem málo bržděn, posouvá se lehce, v tom případě je i správný tah navíjecího trnu "nadměrný".