Zkušenost se sekačkou s pojezdem?

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#106 Příspěvek od breta1 »

Příčinou je asi benzín s prokletou biosložkou. V servisu mi museli karbec čistit ultrazvukem, takový je to dneska sajrajt

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#107 Příspěvek od JoDiK »

Potvrzuju, stejné kolísání otáček, po vyčištění karburátoru ultrazvukem mi technik doporučil přísadu do benzínu proti usazovaní těch bio*raček. Funguje to...

Uživatelský avatar
zachranar
Příspěvky: 156
Registrován: 19 led 2019, 01:00

#108 Příspěvek od zachranar »

Benzín jsem kupoval převčírem a vyměnil jsem ho v nádrži. Nevím jestli je s biosložkou.
Ještě jsem se zarazil nad tím plastovým šroubkem na fotu. Je tam nanic, nebo tam něco chybí?
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#109 Příspěvek od vasekpetr1 »

Ten plastový šroubek by měl být doraz pro nastavení otevření (nebo spíš zavření) škrtící klapky.

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#110 Příspěvek od JoDiK »

zachranar píše:- vyčistil jsem karburátor,
Dnešní moderní karburátory (jak mi vysvětlil technik v servise) mají kvůli emisím takové konstrukční uspořádání, že se běžnými postupy vyčistit nedají, vyčistil jsi ho v ultrazvukové lázni?
PS: stará sekačka s motorem B&S na to netrpí, asi se tam nemá v karburátoru kde co usazovat. Po zimě ji prostě nastartuju a sekám.
Zato moderní motor Honda prostě biosložku po měsící usazování nepřežije, musel do servisu bez uznání záruční opravy - výrobce nemůže za "špinavý" benzín.

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#111 Příspěvek od Hejnicek »

Porovnani znacky Honda - nase je rok vyroby 2012 a benzin v ni hnije pres zimu.

Kazde jaro zatim nastartovala bez vetsich problemu.
Asi jeste vyrobena silene neekologicky.

Uživatelský avatar
zachranar
Příspěvky: 156
Registrován: 19 led 2019, 01:00

#112 Příspěvek od zachranar »

vasekpetr1 píše:Ten plastový šroubek by měl být doraz pro nastavení otevření (nebo spíš zavření) škrtící klapky.
Nevím jestli je to dobře z fotky vidět. Ten šroubek je jen zašroubovaný v pevné hliníkoví části karburátoru, má tu velkou hlavu mírně zkosenou a pod ní je úplně mimo jakási dirka také v plastu. Mám dojem, že tam něco chybí, asi se to vyklepalo a to asi dělá to pravidelné kolísání otáček = přidávání plynu. Kdyby bylo nějaké montážní schéma bylo by vidět proč tam ten podle mne nefunkční šroubek je.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#113 Příspěvek od vasekpetr1 »

Tady je to trochu vidět :wink: .

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#114 Příspěvek od kejki »

Vyjel jsem sekačku před zimou do sucha a teď po nalití benzínu a výměně oleje maká. Můžu to zítra vyfotit, ale to se musí sundat kryt?

Uživatelský avatar
zachranar
Příspěvky: 156
Registrován: 19 led 2019, 01:00

#115 Příspěvek od zachranar »

Kejki - jen se otevře kryt filtru vzduchu, vyndá molitanový filtr, vytočí 2 matky a sundá plastové tělo filtru. Pak je to vidět.
-------------
Asi jsem to už vyřešil.

Obrázek
Nevím ale jestli je to správné. Jen mírně, opravdu mírně se zvýšily otáčky motoru, ale už to nekolísá. Asi to bude trochu víc žrát benzin a trochu rychlejší bude pojezd. Nevím na co tam je ta hřídelka co vede do motoru, ale vypadá to teď už dobře, motor běží rovnoměrně. Matku jsem samozřejmě zase utáhl.

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#116 Příspěvek od Freedy »

Hřídelka co ti vede do motoru bývá k odstředivému regulátoru otáček, aby ti motor stále běžel ve stejných otáčkách, u sekaček se nastavuje cca na 3000 ot.

Uživatelský avatar
zachranar
Příspěvky: 156
Registrován: 19 led 2019, 01:00

#117 Příspěvek od zachranar »

Aha, proto byla ta matka zakápnuta barvou. Takže asi tím nic nezkazím, když zvednu otáčky na 3050 (odhadem prostě trochu víc), aby to už nedělalo "Drn Drn Drn Drn Drn Drn Drn....", ale "Drrrrrrrrr..."

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#118 Příspěvek od kejki »

V sekačce zůstal benzín, nechytala, benzín tekl na filtr.
Nový karburátor i s balonkem a sekačka seká. Ještě kdyby stejnou cenu nasadili na pojezdy...
I přesto, že je na obrázku, není tam regulační šroub vpravo, https://www.zahradnidily.cz/katalog/kat ... merem-t475

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#119 Příspěvek od Kremik »

Kdysi jsem to taky úzkostlivě hlídal. Pak jsem jednou zapomněl a v čemsi benzín zůstal. Nic se nestalo. Tak jsem pak zapomněl ještě víckrát i u více věcí a furt dobrý. Takže teď už na to kašlu úplně :-) Jediné, co jsem vypozoroval, někdy to po zimě nechce na ten starý benzín chytit. Stačí do něj dolít trošku nového, probere se to a normálně maká. V jednom motoru B&S jsem musel pravidelně co dva roky měnit membránu pod karburátorem. Plastovým. Dělalo to přesně to drn, drn, drn :-) Ta poslední už je tam více let, každý rok očekávám drn drn, ale zatím pořád drrrrrrr :D
Jo, a svíčky - ještě jsem neměnil nikdy v ničem.

Uživatelský avatar
PetrSinger
Příspěvky: 110
Registrován: 11 kvě 2008, 02:00

#120 Příspěvek od PetrSinger »

Možná někoho bude zajímat.
8 let sekám pozemek 2400 m2 sekačkou Hecht 5484 SX. Po každém konci sezóny vždy vyjedu veškerý benzín a se startem nikdy problém, vždy na první zatáhnutí.
Benzín zásadně vysokooktanový. Ne, že by ho ta archaická konstrukce motoru vyžadovala, ale NEOBSAHUJE biosložky, které ho degradují, takže vydrží měsíce.
Nyní po 8 letech první závada, která se začala projevovat už loni - opotřebený pastorek pojezdu - volnoběžka. 5mm kolíček, který v něm jezdí už vymačkal opěrnou plošku, sklouzává z ní a kolo nezabírá. Materiál včetně poštovného 330,- Kč, výměna za půl hodiny obě strany.
Pohon u této číny řešen francouzskou převodovkou, která zatím nic nechtěla a je 100% spolehlivá. A je to opravdu převodovka - variátor, takže rychlost pojezdu nezávislá na otáčkách motoru. Řemen i řemenice původní a bez známek poškození.
Po každém sečení ji nakloním na řidítka (tam se dá většina sekaček "stavět" aniž by jim to uškodilo) a vyčistím jen rukou od trávy. Letos jsem už prvně použil špachtli, abych odstranil letitý nános zaschlé trávy - koroze NULA, prostě nikde žádná.
Jedinou nevýhodu vidím v plnění koše. Pokud jezdím na nejvyšší rychlost (téměř pořád) a tráva je vysoká, tak se naplní půlka koše a otvor se ucpává. "Lepší" nůž s lopatkami HECHT příliš nepomohl, ještě uvažuji o dělaném trojitém noži a zvednu otáčky motoru.
Sekačku po 8 letech při takovém přetěžování (2400 m2) považuji za velice povedenou a spolehlivou.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“