![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Odpor vinutí 1.5V motorku
Moderátor: Moderátoři
Jo, to je ono.
Jen trochu jiný barvy. I zásuvečka se zástrčkou tam byly a trojpolohovej přepínač, ten byl na ten semafor. A zvonek a vrtulka s ohebnou hřídelkou.
Kádinka je mezi tou základnou zvonku a morse klíče. Bzučáky byly dva, to jsou ty modrý základny, k nim dvě cívečky a dva ty kulatý kryty vlevo nahoře, ty jsem měla z růžovýho plastu. A drátky s vidličkama byly bílý. Ta plechová "Omega" + pertinaxová destička a svorky byl držák na plochou baterku. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- PotPalo
- Příspěvky: 4565
- Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
- Bydliště: BA-Petržalka :(
- Kontaktovat uživatele:
Ten motor na obrázku má iba z jednej strany magnet? Ja som mal takéto motory, ale mali tie výčnelky pre magnet z obidvoch strán. Hrkotali teda poriadne, a matne si spomínam na nejaký tank z ktorých asi boli. Pamätám si že som ich ako malý skúšal aj s inými motorčekmi predať na burze v Petržalke, ale ako som ich tam plochou batériou skúšal, tak sa rozpadli. Síce som ich tam nejako zložil, ale už nešli a samozrejme nedržali.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.
Ruský elektromotory byly hrůza a to nejen tyhle hračkoidy.Kremik píše:Taky jsem se kdysi pozastavoval nad tím, proč ty ruské motorky tak rachtaly. Myslím, že to byla kombinace nevyvážené kotvy a ložiskových pouzder s velkým vnitřním průměrem.
Při instalaci sálovýho počítadla EC1033 jsme museli skoro všecky elektromotory, co točily svazky magnetických disků a motory turbín vývěvy v magnetopáskovejch jednotkách dovýst do ČKD Plotiště vyvážit.
V těch diskách byla podle velikosti vibrací, vysoká chybovost čtení, čím větší vibrace, tím větší chybovost. Aa v páskovkách vylejzaly vibracema plošákový desky z hranových konektorů pokud nebyly zajištěný závorou proti vysunutí.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Jenomže motorky IGLA nebo Mabuchi měly a mají trojpólovej rotor taky - a nerachtaly a nerachtají, aspoň ne od nova. Rachtalo vždycky jen to ruSSácký svinstvo, kterým nám zasírali trh ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Taky rachtaly, ale ne tolik. Vemte si, kolik motorků má trojcípou kotvu a kovový kartáčky, a nerachtají, protože mají preciznější uložení kotvy. Kazeťákový motorky musí mít už z principu kovový kartáčky, protože jejich stabilizátor otáček využívá napětí na kotvě, a taky mají 3 cívkový rotor. IGLA měla aspoň silonový uložení, ale ty ruský měly snad jen prostou díru v plastu. A naštěstí se daly najít v jakýmsi tanku, kde motorky byly dva a každej poháněl jednu stranu. Ovládalo se to po kabelu ovladačem.
Těch ruSSáckejch modelů tanků bylo u nás dostupnejch víc, minimálně šlo o těžkej tank IS-3, další těžkej tank KV-2 a střední tank T-34/85. Jestli byly dostupný i stavebnice tanků KV-1 nebo KV-85 si už tak přesně nevzpomenu, ale fakt je, že jsem měl v rukách určitě toho "stalince" a "čtyřiatřicítku" a pohon měly úplně stejnej, jak píše Artaban - dva tyhlety hnusný řachtavý motorky uložený v zádi korby osama podélně vedle sebe, ke každýmu jedna redukční převodovka s červenýma polyetylénovýma kolama, osičky z "hřebíkovýho drátu" bez jakýkoliv povrchový úpravy, na koncích i uštípnutý do kosočtverčný špičky jako hřebík, uložení osiček jen do děr ve stejným plastu (zeleně probarvenej plnomasovej polystyrol), z jakýho byl zbytek stavebnice. Výstup na pásy řešenej pastorkem, kterej byl integrovanou součástí posledního kola reduktoru, prostrčenýho skrz bočnici tankový vany a zabírajícím do hnacího kola pásu na příslušný straně. Nikde žádný pořádný pouzdro, pásy z neslepitelný silikonový gumy, když už se mi tenkrát s tátovou pomocí povedlo udělat do reduktoru mosazný futra - a konečně se to nějak dalo do pohybu, tak se smekaly nebo roztrhávaly ty neslepitelný pásový gumy, prostě to bylo za trest dostat takovouhle stavebnici jako dárek ... Přitom nebyly zrovna laciný, jejich cena se koncem 80. let pohybovala kolem 300-400Kčs (při průměrným měsíčním vejdělku nádražáka kolem 2000-2500Kčs) jestli se dobře pamatuju - v místní "modelárně pod podloubím" je měla vedoucí paní Hájková ve výloze furt ... To ovládání taky byl porod - ve stavebnici byla škatulka, do který se měly vejít 4 "malý buřty" zapojený do série, k tomu byly do vylisovanejch drážek zastrčený kontaktní plechy - jenomže ty plechy neměly žádnou pružnost, stačilo do škatulky nacpat články a zahrkat s ní - a plíšky se ohnuly a ztratily kontakt. K zapojení kabelu tam taky nebylo nic, "návod" byla jen mizerně vytištěná "explozívní" kresba ukazující polohu jednotlivejch dílů s tenkýma lajnama, do kterejch míst patří co přilepit. Navrchu na bateriový škatuli pak byly "skládací" posuvný přepínače, jejichž zapojení si ale každej zájemce musel vygómat sám a taky si musel propájením učunit zapojení kontaktních plošek k baterkám i k ovládacímu kabelu. Regulace veškerá žádná, jediný co se dalo polohou těch šoupacích "přepínačů" nastavit, byl směr pohybu každýho motorku nezávisle na druhým - buď "STOP" ve středu, nebo "VPŘED" případně "VZAD" - a obojí jen plnou rychlostí, prostě doslova jako v ruSSáckým tanku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)