brána - spotřeba za rok .
Moderátor: Moderátoři
- jardavysocina
- Příspěvky: 149
- Registrován: 22 úno 2012, 01:00
- Bydliště: Přibyslavice u Třebíče
brána - spotřeba za rok .
Tak jsem se kdysi ptal, co že to STAND BY bere v klidu - sorry , nic mo .
Dnes jsem to měřil - 25 W a to nic neběží , jen se dá " otevřít " .
Dá se nějak ušetřit ?
Jarda
Dnes jsem to měřil - 25 W a to nic neběží , jen se dá " otevřít " .
Dá se nějak ušetřit ?
Jarda
- Behemot
- Pod dozorem moderátorů
- Příspěvky: 1598
- Registrován: 01 lis 2013, 01:00
- Kontaktovat uživatele:
skvělá rada, zvlášt víš-li o instalačí pýču, esli tam třeba není zálohovací (a už skoro-mrtvá, rezistorující 10 W do tepla) akuna, tak to pod ňou vypínat
nechceš třeba trochu přemejšlet, než takovou blbost plácneš?
nebo jako dyž přijede, tak pude napřed do baráku zapnout vypínač, pak zmáčkne dálku aby se to vodevřelo a teprv zajede, auto u toho celou dobu na ulici a nejlíp nastartovaný? pane vachmajstr, vy ste hlava!!![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
nechceš třeba trochu přemejšlet, než takovou blbost plácneš?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
nebo jako dyž přijede, tak pude napřed do baráku zapnout vypínač, pak zmáčkne dálku aby se to vodevřelo a teprv zajede, auto u toho celou dobu na ulici a nejlíp nastartovaný? pane vachmajstr, vy ste hlava!!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- jardavysocina
- Příspěvky: 149
- Registrován: 22 úno 2012, 01:00
- Bydliště: Přibyslavice u Třebíče
Brána je NICO, v létě se klasické trafo , co je uvnitř , docela hřálo a tak jsem to zastínil . Trafo má na sekundáru tři odbočky po 20. Voltech na snížení výkonu posunu, na primáru není nic (jen primar 230 V, jenže mám v síti i 252 V. Tak že to topí celej rok jako blázem a taky žere .
To je jen další stálý žrout do baráku . A dva mražáky a lednice k tomu . . .
Jarda
To je jen další stálý žrout do baráku . A dva mražáky a lednice k tomu . . .
Jarda
Přijímače zabudované v řídící jednotce mají obyčejně extra střídavé napájení a jako výstup spínací kontakt, zavedený do té řj. Tak by se mohl vložit nějaký pomocný obvod se dvěma kontakty. Jeden by spínal na pár minut napájení řídící jednotky, a druhý by s nějakou prodlevou signalizoval do řj příjem signálu. Taky mám Nice, asi taky pouvažuju.
- jardavysocina
- Příspěvky: 149
- Registrován: 22 úno 2012, 01:00
- Bydliště: Přibyslavice u Třebíče
Dík za tip po čem jít. Garážovky a vrata mám s klasickejma dost velkejma trafama a nejspíš to bude taky docela dost žrát 24/365.
Pochybuju, že to ale bude úplně jednoduchý rozdělit na samostatný napájení trafa motorů a přijímače. Řízení brány je dost provázaný přes snímání proudu motorů s řídícím čipem a mám obavu, že při krátkým impulzu, co leze z přijímače se nestačí po zapnutí napájení trafa motorů vše ustálit a rozjet jako při trvalým napájení. Napájení řídícího čipu by muselo taky zůstat zachovaný, jinak by nevedělo, co byl předešlý povel. Na mých vratech i bráně je pro každej pohon jen jedno tlačítko, po každým stisku se vykoná zastavení a opačnej pohyb. Ten impulz z přijímače by musel nejspíš nahodit nějakej sekvencér, kterej by zapnul napájení trafa, počkal 2-3 sekundy na ustálení a pak teprve vygeneroval impulz na rozjezd motoru. No a nakonec po cca 1-2 minutách odpojil napájení trafa motorů.
Jdu změřit odběry, jestli to má smysl řešit.
Edit: garážovky podle Avometu žerou v klidu 9 mA a dvoukřídlý vrata 12 mA. To je dohromady 5W, 0,12 kWh za den. Taliáni, co ten Apromatic vyráběli zas nejsou úplně blbí. Tohle asi nemá cenu řešit, při dnešních cenách asi 2 kačky za den.
Po baráku je víc trvale zapnutých krámů, co žerou v klidovým stavu mnohem víc, třeba LCD telky klidně i 30W.
Pochybuju, že to ale bude úplně jednoduchý rozdělit na samostatný napájení trafa motorů a přijímače. Řízení brány je dost provázaný přes snímání proudu motorů s řídícím čipem a mám obavu, že při krátkým impulzu, co leze z přijímače se nestačí po zapnutí napájení trafa motorů vše ustálit a rozjet jako při trvalým napájení. Napájení řídícího čipu by muselo taky zůstat zachovaný, jinak by nevedělo, co byl předešlý povel. Na mých vratech i bráně je pro každej pohon jen jedno tlačítko, po každým stisku se vykoná zastavení a opačnej pohyb. Ten impulz z přijímače by musel nejspíš nahodit nějakej sekvencér, kterej by zapnul napájení trafa, počkal 2-3 sekundy na ustálení a pak teprve vygeneroval impulz na rozjezd motoru. No a nakonec po cca 1-2 minutách odpojil napájení trafa motorů.
Jdu změřit odběry, jestli to má smysl řešit.
Edit: garážovky podle Avometu žerou v klidu 9 mA a dvoukřídlý vrata 12 mA. To je dohromady 5W, 0,12 kWh za den. Taliáni, co ten Apromatic vyráběli zas nejsou úplně blbí. Tohle asi nemá cenu řešit, při dnešních cenách asi 2 kačky za den.
Po baráku je víc trvale zapnutých krámů, co žerou v klidovým stavu mnohem víc, třeba LCD telky klidně i 30W.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Nedávno přišel kolega, že u něho trafo v ústředně EZS dost pálí, jestli je to normální. Trafo Elektrokov Znojmo, 230/15V/5A, zalité provedení do krabice ústředny, se svorkovnicí a pojistkou na boku. Tak jsme měřili příkony (střídavý W-metr s ručičkou): Samotné trafo mělo naprázdno příkon 22W! S připojenou ústřednou DSC (malý rozsah v RD) to bylo 35W a při dobíjení baterky 12V/17Ah už to bylo přes 50W. Takže EZS-ka mu sežere denně průměrně 0,84 kW a za rok to dělá přes 306 kW!