Co je to za díl na motoru z Roomstera
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Co je to za díl na motoru z Roomstera
Kamarádi,
vlastním Roomster 1.4 16V 63kW a když zastavím, cítím smrad od motoru. Tak jsem to u kámoše zvedl a nějak mi trochu uniká olej a kape na vlnovec, tam se odpaří a smrdí.
Trochu byla špinavá i pravá poloosa a samozřejmě olejová vana, tak jsme to rozebrali, na poloose vyměnili gufero, vanu přetěsnili a kámoš přetěsnil i díl, který nevím, k čemu je.
A vzhledem k tomu, že tyto opravy nevedly k úspěchu (smrdím dál), musím pokračovat.
A zdá se mi, že olej uniká z motoru právě pod dílem, jehož název neznám (a nemohu ho tak koupit nový).
Nevíte někdo, prosím, co je to za díl, označený na obrázku? Je to defacto za přepážkou mezi motorovým prostorem a kabinou, před nohami spolujezdce.
Díky za odpovědi.
Petr Filipi
vlastním Roomster 1.4 16V 63kW a když zastavím, cítím smrad od motoru. Tak jsem to u kámoše zvedl a nějak mi trochu uniká olej a kape na vlnovec, tam se odpaří a smrdí.
Trochu byla špinavá i pravá poloosa a samozřejmě olejová vana, tak jsme to rozebrali, na poloose vyměnili gufero, vanu přetěsnili a kámoš přetěsnil i díl, který nevím, k čemu je.
A vzhledem k tomu, že tyto opravy nevedly k úspěchu (smrdím dál), musím pokračovat.
A zdá se mi, že olej uniká z motoru právě pod dílem, jehož název neznám (a nemohu ho tak koupit nový).
Nevíte někdo, prosím, co je to za díl, označený na obrázku? Je to defacto za přepážkou mezi motorovým prostorem a kabinou, před nohami spolujezdce.
Díky za odpovědi.
Petr Filipi
Nejsem si teda uplne jistej, tendle motor neznam ale nemuze to byt odlucovac oleje? Podle tohodle rozkresu by to asi mohlo byt https://skoda.7zap.com/en/cz/roomster/r ... 103007/#19
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 33840.html
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 33840.html
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Ty dvě verze jsou od začátku výroby v roce 2006 do roku 2009, kdy po celozávodce začali vyrábět modelovej ročník 2010 neboli "facelift" - to je ta druhá část výroby, počínaje rokem 2009 a konče dubnem 2015. Navíc tuším od roku 2010 se motor 1,4 63kW "přejmenoval" na CGGB a místo původní ekofašistický normy €uro4 už plnil €uro5 aniž by došlo k nějakým technickým změnám. Podle VINka ti musí odpovídající verzi dílu najít a umět objednat kterejkoliv autorizovanej servis koncernu, tzn. nemusí to bejt zrovna značkáč, ale může mít pouze autorizaci = používá stejný postupy a měl by montovat když ne identický, tak plnohodnotně odpovídající ND, jako značkovej servis. Autorizace servisu umožňuje přístup právě do fabrickýho systému Erwin, což je onlajn nástupce starý dobrý Etky - bohužel právě vázanej na registraci a autorizaci vstupních přihlašovacích údajů pro každej individuální servis. Koncern tak vyřešil to, že mu na "volnej internet" unikaly servisní manuály za který si chtěl nechávat platit a každej si tak moh stáhnout co potřeboval a pak jim ve značkáči ukázat fakáče, když mu chtěli vyměnit půlku motoru, protože se jim to zrovna hodilo do plánu tržeb. Z Erwina teď má každá digitální kopie určitý části manuálu (protože se musí zadávat i jaká část auta se opravuje a nejde si sosnout komplet najednou, ale jen určitá konkrétní část, třeba zvlášť je motor, zvlášť elektrika, zvlášť řízení atd atd) pro konkrétní opravu digitální identifikaci, fabrickej server ji poskytne jen proti odeslání příslušnýho VINka, který se navíc kontroluje - takže už nejde na VINko servisákovy ochcáfky univerzálně "nafasovat" servisní příčurky pro celou typovou produkci koncernu nebo i jen bolehlavský fabriky, ale třeba pro servisní zásah do roomstera se musí do systému vložit konkrétní VIN opravovanýho roomstera, který se navíc eviduje - a pokud se někde na netu veřejně objeví kopie daný příčurky, může fabrika vesele vystopovat, ze kterýho to servisu ty daný podklady na net někdo pověsil - a pak jim to hezky spočítat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Kvůli "vylítanýmu" motoru z odvětrání kliky nemá co týct. Vylítaná folksvágňácká jednačtyřka žere olej vrchem, přes kroužky, maximálně přes gufírka na stopkách ventilů. Ale nepoteče to někde vzadu po bloku a vaně na vejfukový potrubí a nebude to kapat na zem pod auto a smrdět, protože to proletí spalovacíma prostorama a za nima to sblafne katalyzátor. Ten odlučovač je plastovej a prasknout prostě může, dokonce pokud je to auto proti dřívějšku žravější a živější, může ten prasklej odlučovač bejt spoluviníkem - protože se skrz něj do sání může dostávat falešnej vzduch, nezměřenej MAF senzorem. Lambda pak načmuchá chudší směs a ŘJ přidá na vstřiku, aby srovnala skóre.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
To už by kámoš z Bolky, vlastnící jedničkovou fábuli s motorem 1,4 16V, ale 74kW, což je o generaci starší předchůdce tohohle motoru BXW v roomech a dvojkovejch fabkách, musel mít tenhle odlučovač dávno vystřelenej do nebes, ty "stojednakoňky" totiž byly strašně náchylný na přehřátí, při kterým jim přestaly pružit stíráky a ty motory začaly chlastat olej jak ruský vojsko vodku - než kámoš dojede k rodičům na dědinu poblíž Žiliny, sblafne mu fábka klidně i litr a cestou domů do Bolky druhej. A pod autem přitom ani kapka. Ty bys řek vylítanej motor - hownajs vylítanej, tam se nemá co vylítat, jen prostě netěsní a nestírá spodní kruh na každým pístu ... Motory BXW jsou týhle nemoci zbavený, ale zas u nich odcházejí některý jiný, hlavně plastový díly ... Bořku, neuč mě znát něco, co sedlám už třináctej rok a s čím mám najeto skoro 120tkm a co znám od mnoha dalších známejch, vlastnících taky rooma. U motorů BXW nejsou nájezdy 300 000 žádná vzácnost a vím o autě, který už má na hrbu půl mega - z toho víc jak 400 tkm na LPG ... Tak prosímtě nežvaň nic o vylítaným motoru.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!