Bohužel zajížděly, ale jen na poslední cestu, viz seznam řady 230 na stráncedoleEKKAR píše:... k nám bohužel nezajížděly (stejnosměr 3kV už od roku 1958 to jistí)...
O vývoji naší železniční dopravy (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Jsem fanda do kolejových vozidel. I tramvaje k tomu počítám. Pravidelně sleduju TV SPORT 5 >Pozor vlak< kde je spousta zajímavostí i o lokomotivách, nebo při výjezdu na kole jezdím na nádraží ve Studénce kde si sednu naproti výpravní budovy na pražce a sleduju provoz. Ale pro mě je srdeční záležitostí S699.001. Šestikolová laminátka, neprovozní, vyrobená ve dvou kusech a ten jediný se taky málem nedochoval. Někde na netu bylo jak ji nadšenci objevili vyhořelou, skoro jako vrak a vrátili ji původní lesk a slávu. Nádherný to stroj.
V minulosti se v Ostravě na nákladním prostoru u hlavního nádraží pořádal Czech Raildays kde jsem nemohl chybět.
V minulosti se v Ostravě na nákladním prostoru u hlavního nádraží pořádal Czech Raildays kde jsem nemohl chybět.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Já jsem "Lamino" prolízal jednou na nějakém dni železnice a nejvíc mě utkvěly v paměti dva obří ventilátory, co chladily nějaký, snad rozjezdový odpory a mimochodem - hlídaly se stejným způsobem, jako odtahový ventilátor v turbokotli - akorát to bylo o hodně větší a robustnější - pokud větrák selže, neodjedeš. Když jsem v Brně na veletrhu letos prolízal moderní mašinou, tak kromě vzduchové armatury to byla velká nuda - vše je už ve skříních a jedna skříň je vedle druhé, takže jdeš okolo dvou nudných stěn.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Nulková šestinápravová laminátka (S699.0001) byla pouze v jednom provedení, druhá byla "jedničková" laminátka (S699.1001) dala základ pro stejné stroje, které škodovka vyvážela do Sojuzu jako ČS4. Tato jezdila dlouho jako brzdící vůz na zkušebním okruhu VÚŽ ve Velimi.MiraSt píše: Ale pro mě je srdeční záležitostí S699.001. Šestikolová laminátka, neprovozní, vyrobená ve dvou kusech a ten jediný se taky málem nedochoval. Někde na netu bylo jak ji nadšenci objevili vyhořelou, skoro jako vrak a vrátili ji původní lesk a slávu.
Artaban: ventilátory nechladily rozjezdové odpory, ale diody usměrňovačů a trakční motory, lamino má regulaci tvořenou přepínáním odboček na trakčním transformátoru...
Koho by to zajímalo, tak zde je jedna:
https://www.youtube.com/watch?v=MRjo5jWYQg0
A tady druhá, cca 10:13 a dále:
https://www.youtube.com/watch?v=YUqwpFZRpB4
https://www.youtube.com/watch?v=MRjo5jWYQg0
A tady druhá, cca 10:13 a dále:
https://www.youtube.com/watch?v=YUqwpFZRpB4
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
My to v Praze nepotkali vůbec
Ovšem - šotouši měli během července žně. U Karlštejna vykolejil rychlík, takže trať 171 z Prahy na Beroun byla občas neprůjezdná. Osobáky končily v Řevnici, ale co s dálkovou dopravou? Takže na Hrbaté jezdila moderní souprava ČD InterJet tažená brejlákem. Do stoupání Prokopským údolím a pak u Vráže s tím měl tedy brejlák co dělat. Cestou jsem napočítal pět šotoušů
Ovšem - šotouši měli během července žně. U Karlštejna vykolejil rychlík, takže trať 171 z Prahy na Beroun byla občas neprůjezdná. Osobáky končily v Řevnici, ale co s dálkovou dopravou? Takže na Hrbaté jezdila moderní souprava ČD InterJet tažená brejlákem. Do stoupání Prokopským údolím a pak u Vráže s tím měl tedy brejlák co dělat. Cestou jsem napočítal pět šotoušů
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Železniční stanice Česká Třebová ... něco pro EKKARa.
https://www.idnes.cz/technet/technika/p ... hnika_vrja
https://www.idnes.cz/technet/technika/p ... hnika_vrja
Ty nejdůležitější věci z provozu tam ale "opominuli" - například bejvalý "Železniční opravny a strojírny", dnešní CZ LOKO, který byly postavený přímo naproti nádražní budově "za kolejema" a původně patřily přímo ČSD, potom se osamostatnily (po "Plyšáku") a jejich zaměstnancii tak přišli o "drážní režijní výhody", vedle lokomotivního i vozový depo nebo třeba k nádraží těsně přiléhající a dneska už prakticky zaniklý překladiště nebo další dnes už samostatnej podnik "Elektrizace železnic", případně v klipu zmíněnou rekonstrukci v 80. letech provádějící "Základnu železničního vojska" dnes změněnou na velkej kontejnerovej terminál firmy METRANS. Úplně opomenutá je "vlakotvorná část" neboli seřazovací nádraží, který samo o sobě je doposavad největší ve střední Evropě. Třebovský nádraží je prostě obrovskej fenomén, v minulosti zaměstnávalo srovnatelnej počet lidí jako třeba Vítkovický železárny a ve městě nebyla snad jediná rodina, ze který by někdo nebyl "na dráze". Navíc je svojí zabranou zeměpisnou plochou natolik obrovský, že zatímco o jinejch městech se říká, že "město má nádraží", o Třebový se dá říct, že to je "nádraží, který má svoje město".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!