prosím tě hodně rychle zapomeň - právě že oturbenec musí žhavit o to víc, protože má nižší základní kompresní poměr, než dehťák bez turba (oturbenec obvykle 14-16:1, atmosférickej dehťák minimálně 20:1 - samozřejmě u turba je výslednej kompresní poměr vyšší, ale ten naroste právě až s otáčkama, kdy turbo dostane dostatek plynů pro svoji práci) a tudíž má během startu menší kompresní ohřev, takže žhaví nejen před samotným startem, ale pro rychlejší ustálení chodu ještě "dožhavuje" několik desítek sekund po naskočení, když už by teoreticky žhavit nemusel. Urychluje se tím ale přechod do stabilního chodu bez klepání, protože horký žhaviče "změkčujou" náběhovou špičku tlaku při vznícení vstříknutý dávky. Žhavení se už léta zapíná automaticky v první poloze klíčku víceméně bez ohledu na venkovní teplotu a vypíná ho časovač, navíc u moderních dehťáků ani elektronika nedovolí roztočit startér dokud není dokončená základní sekvence žhavení ...Behemot píše:...
Hill: turba žhaví až někde pod -10, v tomdle počasí určitě ne; většina lidí u turba v životě kontrolku žhavení neuvidí v akci
...
Zase jsem nenastartoval :-(
Moderátor: Moderátoři
No, Michale22, vzhledem k tomu, že v noci na dnešek (konečně) začalo v Českocourkovsku mrznout a taky skoro všude napadlo něco málo bílýho svinstva (což jako obvykle v minulejch letech v jistejch oblastech vyústilo málem v aktivaci krizovejch scénářů pro přežití), nečekal bych na nějaký měření klidovýho odběru a tu novou baterku šel rovnou koupit. Jinak ti hrozí, že skutečně neodjedeš. Dehťák prostě potřebuje dobrou baterku, u něj nic nevokecáš. Benál přinejhorším opatrně roztáhneš nebo spustíš z kopečka, ale u turbodehtu bych to neriskoval. A na nějaký kecy o tom že turbodehet nežhaví (jak se tady pokoušel plácat Behemot):
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Mám zkušenost s celkem čtyřma autama s naftovým turbomotorem s rozmezím výroby 1993 - 2012 a v létě žhavili všechny. Samozřejmě to trvalo kratší dobu, než v zimě. Nejkratší dobu žhaví Dacia Logan (2012) 1,5 dCi 55kW, kterou mám v současnosti. Když je teplo, tak to trvá kolikrát jenom o krátký okamžik dýl, než test kontrolek, tak si toho člověk ani nemusí všimnout.
- Behemot
- Pod dozorem moderátorů
- Příspěvky: 1598
- Registrován: 01 lis 2013, 01:00
- Kontaktovat uživatele:
doporučuju se zeptat nějakejch motorářů, to cos popsal je naprostá pravda…akorát kokso přesně vo atmosférickejch dehtech konkrétně třeba VW AEF žhaví přesně esli 3 nebo 5 minut (nikdy sem to štopkama neměřil) po nastartování, vždyckyEKKAR píše:…
turba prakticky nikdy, mám s tím bohatý zkušenosti třeba s Iveco motorama, co prostě nežhavily, taky to chytalo blbě, ale nežhavily, páč tak velkej mráz nebyl
S tím žhavením to bude podle roku a výrobce. Fiati JTD mi reálně žhaví až kolem 0℃ i když kontrolka se rozsvítí vždy. Jde to hezky poznat podle startu kdy třeba v mrazu startuje rychleji než při +5℃.
Jinak docela problém jsou startéry. Nevím co se jim stane, ale už jsem je měnil v obou Fiatech co jsou doma (jeden měněn v 250tis km a druhy v 210). Vypadalo to právě jako chcíplá baterka. S novou se situace mírně zlepšila, ale nevyřešila. Vytažené startéry vypadaly na první pohled dobře - nějak jsem to neřešil a letěly do šrotu. Myslím že jeden měl 1,6kW a jeden 1,8kW... přes dva kW to určitě nemělo. Takové malé bobky namontovány totálně v prdeli...
Co si vzpomínám stejný problém měl kolega u Forda a další u Oct I.
Jinak docela problém jsou startéry. Nevím co se jim stane, ale už jsem je měnil v obou Fiatech co jsou doma (jeden měněn v 250tis km a druhy v 210). Vypadalo to právě jako chcíplá baterka. S novou se situace mírně zlepšila, ale nevyřešila. Vytažené startéry vypadaly na první pohled dobře - nějak jsem to neřešil a letěly do šrotu. Myslím že jeden měl 1,6kW a jeden 1,8kW... přes dva kW to určitě nemělo. Takové malé bobky namontovány totálně v prdeli...
Co si vzpomínám stejný problém měl kolega u Forda a další u Oct I.
Internet - metla lidstva
U těch, co NEMAJÍ namontovaný takový ty de bi lo viny jako stop-start nebo ychtylygentní NEdobíjení během jízdy nařízený z Brusele, stačí vyměnit baterku 2x za životnost auta, bohužel u těch, který už podléhají těm bezmozkama vytvořeným nařízením, vydrží baterka tak maximálně 2 roky a pak se rozsype ...p32 píše:Sakra, vy mě ale strašíte. To se v autě musí měnit i baterka? Já ji tam budu mít dvanáctý rok a nikdo mi nic takového neřekl.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!