Regulátor 3F motoru

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od hafca »

roveride píše:taky by mě zajímalo schéma... přijde mi rosku nadsazena cena kolem 3k za 6 trandu a procesor...
Ta cena za ty součástky je jen zlomek. Nejdražší je na tom ten program. Je to jako se vším, 1,-Kč odpor, 99,- jeho výměna a 900,- za to, že vím, kterej to je. :D
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
Wortex
Příspěvky: 47
Registrován: 02 lis 2006, 01:00

#17 Příspěvek od Wortex »

roveride píše:
Wortex píše:ja som modelár. Ono tie regle sa už dnes neoplatí robiť, už to nie je tak ako dakedy. Dnes už zoženiem slušný regler napr. z USA, Japonska za 600sk. Ale ak ťa zaujímá konštrukcia pozri toto.
http://jirkaholub.webzdarma.cz/rc_model ... torya.html
diky, sice trochu ot, ale nevíš náhodou jak moc sou odolný ty 3f motorky? mohou bejt puštěný třeba nepřetžitě na tříčtvrteční zátěž třeba hodinu vkuse? a jak sou níročné na přísun chladícího vzduchu, jaká je jejich mechanická odolnost? snesou ložiska jak radiální tak axiální zatížení? třeba kdybych dal na motor převod řetězem ?
na tie čo sa používajú v modelárstve su celkom dolné. Vydržia toho dosť, čo sa týka času behu, zasa pri tvrdých nárazoch povolí všetko. Su v nich používané neodymové magnety. Majú vysokú účinnosť. Chladené su väčšinou do vrtule. Tieto motory sa montujú aj s prevodovkami keď sa jedné o veľký model. Prevodovky vačšinou reťazové. Skus pozreť striedavé motory AXI.

Uživatelský avatar
mmlike
Příspěvky: 15
Registrován: 05 led 2008, 01:00

#18 Příspěvek od mmlike »

převod řetězem možná, ale ne moc velkou zátěž jinak vypadne motor ze synchra. U některých se to děje i když na ně dáš vězší a těžší vrtuli tak setrvačná síla je vyhodí ze synchronizace. Těžšé nemyslim váhově ale větší stoupání.

Uživatelský avatar
Wortex
Příspěvky: 47
Registrován: 02 lis 2006, 01:00

#19 Příspěvek od Wortex »

mmlike píše:převod řetězem možná, ale ne moc velkou zátěž jinak vypadne motor ze synchra. U některých se to děje i když na ně dáš vězší a těžší vrtuli tak setrvačná síla je vyhodí ze synchronizace. Těžšé nemyslim váhově ale větší stoupání.
tu uvádzam zaujímavé linky.
http://www.electro-team.net/belt_gear. ... .htm [url]

roveride

#20 Příspěvek od roveride »

eštì by mì zajímalo zda tyhle modeláøské regulátory jsou skuteènì regulátory otáèek ( snaží se udržet konstantní otáèky a￾ je zátìž malá nebo velká) a nebo regulují výkon motoru ( když zátìž klesne, zvednou se otáèky a naopak)?

Uživatelský avatar
Skay
Příspěvky: 628
Registrován: 22 úno 2007, 01:00
Bydliště: Tábor (jih)
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Skay »

Docela zajímavá otázka, sice jen názor ale myslim si že už jen sama konstrukce motoru nedovoluje změnu otáček v závislosti na zátěži, a se zvětšijící se zátěží jen regulátor prodlouží střídu a víc nakrmí motor = větší moment

Uživatelský avatar
rico
Příspěvky: 19
Registrován: 19 čer 2006, 02:00

#22 Příspěvek od rico »

Sem modelář a ty motory používám. Otáčky motoru záleží na zátěži a na napětí. To znamená že neni zpětná vazba nezi motorem a regulátorem. Proto so u tědle motorů uvádí otáčky na volt nezatíženě, tzn. otáčkyse nedrží frekvence reglu.

Návštěvník

#23 Příspěvek od Návštěvník »

vždy dva výstupy jsou napájené v jeden okamžik a zbylý je v ten moment použitý pro mìøení / elektronickou komutaci

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“