bu2520 píše:není nic subjektivnějšího, než hodnotit jak zní a má znít zvukový řetězec. Existuje spousta výpočtů teorií , ale ve finále je v tom jen "zvukový" snobismus. Podle mainstreamu výrobci mění naladění komponent celého řetěce. Podle mě zcela základní věc je co nejstejnější citlivost jednotlivých repro a objem.
Kam na tyhle nesmysly pořád všichni chodíte?
1."není nic subjektivnějšího, než hodnotit jak zní a má znít zvukový řetězec" - zvukový řetězec si pokud možno nemá vymýšlet, není to hudební nástroj. Má pokud možno co nejvěrněji přenést to, co zvukový mistr namíchal. Tohle všechno lze měřit úplně objektivně. Že Ty to nevíš, neznamená, že to neexistuje.
2. "Existuje spousta výpočtů teorií" - můžeš vyjmenovat alespoň jeden?
3. " ve finále je v tom jen "zvukový" snobismus" - klidně si poslouchej širokopásmo v jezevčíku, mně to nezajímá. Ale nevidím důvod nazývat někoho snobem pro to, že chce poslouchat něco lepšího.
4. "Podle mainstreamu výrobci mění naladění komponent celého řetěce" - nesmysl, tohle žádný slušný výrobce nedělá. U beden se primárně soustředí buď na maximální věrnost, nebo se dodržuje jakýsi témbr, který si výrobce zavedl a jeho zákazníci jsou na něj zvyklý. Jiný rukopis má B&W, jiný KEF, jiný JBL atd. Rozhodně se něřídí nějakým mainstreamem.
5. "Podle mě zcela základní věc je co nejstejnější citlivost jednotlivých repro." - tohle patří do kategorie mýtů a starých zvyklostí. Reproduktory do soustav se vybírají dle vícero parametrů, přičemž jedním z nich je i citlivost. Avšak stejná citlivost měničů v soustavě zpravidla není nutná a někdy není ani žádoucí.