El. zapalování Favorit
Moderátor: Moderátoři
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
El. zapalování Favorit
Syn dostal zapalovací jednotku 443213221020 a cívku z Favorita. Má představu, že by si to dal do Š1203. Jenže k tomu je prý potřeba ještě rozdělovač, který nemá a i kdyby ho měl, má jiné průběhy podtlakové a odstředivé regulace.
Otázka je, jestli by to mohlo chodit s obyčejným rozdělovačem. Nebo by bylo potřeba spáchat nějaké udělátko na převod úrovní.
Já žádnou zmínku nikde nenašel, neřešil to někdo?
Otázka je, jestli by to mohlo chodit s obyčejným rozdělovačem. Nebo by bylo potřeba spáchat nějaké udělátko na převod úrovní.
Já žádnou zmínku nikde nenašel, neřešil to někdo?
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Pokud sežene rodělovač, tak se vymění pružinky odstředivé regulace a případně se vymění i díl s membránou podtlakové regulace, oboje lze, je to se Š120 úplně záměnné. Favorit má pro snímání polohy motoru použitou cívku v proměnném magnetickém poli, je to tedy aktivní generátor impulsů. Pustit do toho signál z kladívka určitě lze po doplnění vhodného napájení, to ale nevím, kolik by mělo být. Rozkreslení schématu vstupní části zapalování napoví, když to nakreslíš, vymyslíme to. A pozor na zelené rezistory v zapalování Favorit, doporučuji je všechny vyměnit, upadávají jim přívody. Zapalování z Favorita jsem měl ve Š120 a byl to výrazný přínos. Problém kladívka je, že předstih lítá plus mínus autobus s každým sepnutím, takže odlehčení kontaktů elektronikou moc nepomůže.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Problém zapalování je, že to komplet zapouzdřené. Je to nějak sbodované a rozebírat se to moc nedá. Našel jsem v AR 1995/1 předělávku rozdělovače na bezkontaktní. Je to optické snímání, ale když si sežene nějaký starý rozdělovač na pokusy...
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Ale ty rozdělovače byly rozměrově shodný, sice první 1203 měly ještě úzkej = odvozenej od starýho sedana a tudora, stejný měla i čtveřice spartak-oktávie-felicie-stejšn, myslím že stejnej průměr měla i tisícovka embéčko a první stovky-stodesítky, ale šáde od roku 1976 už měla určitě větší průměr tělesa rozdělovače (a samozřejmě větší víčko a delší palec) - a ten se v rámci inovace "dopasoval" i na novější dvanáctsetrosky. Takže rozdělovač z fanouše by měl jít namontovat do bloku 1203, minimálně by měly jít mechanicky zaměnit regulační prvky a využít snímací cívka k "odpalování" impulsního zapalování. Ještě lepší by bylo sehnat zapaltrafo BOSCH od vstřikový varianty fanouše, mělo integrovanej spínací výkonovej tranzistor a celkově bylo odolnější než původní PAL Magneton varianta s "krabičkou" a oddělenou kulatou zapalovací cívkou, rozměrově shodnou s cívkou od dřívějšího bateriovýho zapalování s "kladívkem" - ALE BACHA, CÍVKA PRO FANOUŠE MĚLA JINÝ ELEKTRICKÝ PARAMETRY A NENÍ PŘÍMO ZÁMĚNNÁ!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nwm co jsi toho zaky naměřil na rozdělovačích ty , ale jelikož jsem provozoval vícero aut řady Š1XX a mnoho let vlastním stroboskop a často jsem s ním pracoval , tak musím tvoje tvrzení odmítnout . A pokud se bez měřáků začnu vrtat v pružinách tak to je čistá partizánština . Jednodušší je udělat úpravu , kterou jsem nevymyslel já , ale byla tehdá uvěřejněna v mnoha periodikách a která velice zvedla kvalitu zapalování tehdejších aut . Nemá cenu za každou cenu rvát někam škatulku jen proto , že jsem ji dostal . Na druhou stranu jsem se služební 1203kou nalítal tak 100tisíc v létě , v zimě , a nebyl s ní nikdy elektrický problém . Skončila až s prohnilou podlahou nad diferošem s úchyty a protočením nápravy .
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Tohle je 1203 s obytnou nástavbou kterou dělali v malé sérii v Trnavě nebo kde. A u toho se už moc dbát na dobovost nedá. Ještě tak z venku, ale uvnitř už moc ne. A protože je to docela těžké, tak se každá troška výkonu bude hodit.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Spíš se jedná o to, že polovodičový zapalko má vyšší energii jiskry a dokáže zapálit směs i s mnohem nižším napětím na baterce daleko spolehlivějc, než původní bateriový zapalko. Ergo kladivo, dá se použít i s katalyzátorem, v případě 1203 klidně i neřízeným, protože bude jiskřit jak o závod a nebude nechávat zbytečný nespálený uhlovodíky. Navíc bude mít stabilnější nastavení předstihu, celkově ten motor získá na běhový stabilitě, startovací spolehlivosti a dlouhodobý stálosti, trošku mu díky lepšímu spalování i přibyde výkon. To všecko bude u motoru 1203 plus - takže pokud ho někdo má a má k němu odpovídající "ustrojení na ven", jen ať si ho tím polovodičovým zapalováním vybaví, motoru to rozhodně neublíží - spíš mu to jen prospěje, i když to samozřejmě neodstraní veškerý neduhy dvanáctsettrosky jako takový.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!