Budici proud alternátoru
Moderátor: Moderátoři
Budici proud alternátoru
Bosch 140A (06F 903 023F). Asi má integrovaný stabilizátor.
Jak velký bývá budicí proud?
Jaké provozní otáčky?
Jak velký bývá budicí proud?
Jaké provozní otáčky?
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Budiaci prúd Ťa veľmi trápiť nemusí, akonahle sa zobudi / roztoci na minimalne otacky (väčšinou dnes už bez potreby extra napajania), začne sa budiť sám z toho čo vyrobi. Integrovaný regulator sa o to postara.
Otáčky, asi by som nešiel pod cca 2 000 , a neprekračoval dlhodobo 10 000 - predsalen ložiska...
Otáčky, asi by som nešiel pod cca 2 000 , a neprekračoval dlhodobo 10 000 - predsalen ložiska...
Zajímala by mně účinnost ku otáčkám.
Případně potřebný kroutící moment ku zátěži (charka).
Jde to dohledat? Nemám vhodnou zátěž, abych si to změřil.
Resp. v čem protopit až 2kW při 14V?
V řemenici je odstředivá spojka. Od jakých otáček spíná?
Případně potřebný kroutící moment ku zátěži (charka).
Jde to dohledat? Nemám vhodnou zátěž, abych si to změřil.
Resp. v čem protopit až 2kW při 14V?
V řemenici je odstředivá spojka. Od jakých otáček spíná?
Naposledy upravil(a) kulikus dne 05 bře 2023, 20:31, celkem upraveno 1 x.
Neni to odstrediva spojka ale volnobezka, aby pri ubrani plynu alternator zbytocne netocil celu sustavu vpred kedze ma najvyssie otacky a zbytocne by namahal celu sustavu remen / kladky.
Mňa osobne by netrapila zataž (mam 2kW menič aj rychlovarnu kanvicu), skor by ma trapilo meranie krutiaceho momentu, ale zalezi na tom ake mas možnosti - je to meratelne aj doma.
myslim že od nejakych 2 000 RPM už bude schopný dať plný výkon ale s akou učinnosťou , neviem...
Mňa osobne by netrapila zataž (mam 2kW menič aj rychlovarnu kanvicu), skor by ma trapilo meranie krutiaceho momentu, ale zalezi na tom ake mas možnosti - je to meratelne aj doma.
myslim že od nejakych 2 000 RPM už bude schopný dať plný výkon ale s akou učinnosťou , neviem...
Krouticí moment by šel odečítat ze zkroucení tyčové hřídele s ryskou na obvodu. Stroboskop by na k hřídeli přiložené stupnici osvětloval stupeň zkrutu.
Přesto alespoň pro rozvahu - jaká bývá účinnost takového alternátoru? Odhadnu z toho potřebný krouticí moment.
Pro 6k ot/min a 100% účinnost vychází asi 3,1 Nm.
Přesto alespoň pro rozvahu - jaká bývá účinnost takového alternátoru? Odhadnu z toho potřebný krouticí moment.
Pro 6k ot/min a 100% účinnost vychází asi 3,1 Nm.
Stare alternatory boli konštrukčne na svojom maxime prúdu (vedely dodať len niečo malo ponad svoj nominal) takže sa preťaženim nepoškodili. Otázne je či diody znesu skratový prud a ako su na tom konštrukčne dnešne alternátory.
Nasiel som ich regulačne obvody s LIN komunikaciou a bez komunikácie, pekne...
Nasiel som ich regulačne obvody s LIN komunikaciou a bez komunikácie, pekne...