Jo, zapojení dvou relé je jednoduché, ale já bych rád profesionální výrobek.
Jde to i bez relé. Koncáky a drátovačka by se musely dimenzovat na 21A + rezerva.
Při 12V nestačí jen nepřekročit oteplení vodičů. Úbytek napětí má při nízkém napětí mnohem větší vliv. (Vyšší pokles v %)
pepper
Tím levným zdrojem jsem to zkusil roztočit bez zátěže, funguje to.
Se zátěží si to majitel zkusí sám.
Revers motoru 12V 21A
Moderátor: Moderátoři
Ono to jde zapojit klidně i jen s koncákama, pokud jsou dimenzovaný na dost velkej proud (aby byly schopný vypnout plnej trakční proud a v sepnutým stavu aby je nesvařil rozběh) a s jedním jediným přepínacím párem kontaktů. Má to ale háček - potřebuje to dva stejný zdroje, mezi kterýma se to přepíná pro chod na jednu a na druhou stranu (symetrickej zdroj a jeden pól pohonu je na středním vývodu, zatímco druhej se přepíná na nejkladnější nebo nejzápornější vývod). Neříkám že pokaždý, ale v určitým případě i to je řešení pro úvahu ... Nejdůležitější u takovýho pohonu je ale prodleva mezi vypnutím jedný a přivedením druhý polarity, aby motor nebyl násilně bržděnej přepólováním - to pak dělá peklo na kontaktech, plus pokud to má mít funkci nějakýho vrátku nebo vejtahu, tak dobrou brzdu nebo aspoň solidně mechanicky provedenej samosvornej převod = šnek, aby se to bezpečně udrželo na poloze i s vypnutým pohonem. Jak se to začne protáčet (břemeno se neudrží po zastavení ve vzduchu v klidu a začne klesat), je takovej bázmek víc nebezpečnej a radši bych si pořídil něco kvalitnějšího.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To lano tam v použití jako výtah nejspíš principiálně zůstává a k tomu přistupuje do hry dalších x věcí, mimo jiné polohová energie atd., které u navijáku naležato nejsou. Poruchových stavů může být mnoho a některé z nich docela nebezpečné. Procesorové řízení je sice fajn, dokáže dělat diagnostiku, na druhou stranu nedomyšlené amatérské řízení může víc nebezpečných stavů vyvolat než ohlídat. Bastlení výtahu je ale tazatelův boj, jak si to udělá takový to bude mít.Kremik píše:Nevím co je nebezpečnější. Takové lano navijáku, když se přetrhne, dokáže divy.