Snímač rychlosti a ujetých km na Octavii I
Moderátor: Moderátoři
U Octavie 1 se podle roku vyskytuje buď starý systém elektronického tachometru (el.snímač rychlosti na převodovce přímo připojený do panelu přístrojů) nebo současné řešení signálu rychlosti vozidla posílaného po sběrnici CAN z řídící jednotky brzd (ABS).
Jelikož zmiňujete,že majitel měnil snímač rychlosti vozu, tak má ještě původní systém, a výměna nepomohla, tak se v tom trochu víc pohrabeme a něco změříme.
Ještě upozornění na začátek - je třeba zkontrolova,jestli při výměně neztratil pohyblivou část snímače otáček. Snímač jde totíž neopatrnou praví rozloupnout a může vypadnou impilsní kroužek nebo náhon snímač z převodovky.
Měření: Snímač rychlosti vozu G22 pinout:
1: +12V SW/GN (po zapnutí klíčku) pojistka F7
2: VSS GN (signál rychlosti vozu)
3: GND BR (ukostření)
Na elektrofóru snad nemusím popisovat jaz měřit napájení snímače (jen upozorňuji,že je třeba změřit plus i mínus).
Podklady jsem dal do přílohy. Podrobnosti kdyžtak můžeme probrat později.
Jelikož zmiňujete,že majitel měnil snímač rychlosti vozu, tak má ještě původní systém, a výměna nepomohla, tak se v tom trochu víc pohrabeme a něco změříme.
Ještě upozornění na začátek - je třeba zkontrolova,jestli při výměně neztratil pohyblivou část snímače otáček. Snímač jde totíž neopatrnou praví rozloupnout a může vypadnou impilsní kroužek nebo náhon snímač z převodovky.
Měření: Snímač rychlosti vozu G22 pinout:
1: +12V SW/GN (po zapnutí klíčku) pojistka F7
2: VSS GN (signál rychlosti vozu)
3: GND BR (ukostření)
Na elektrofóru snad nemusím popisovat jaz měřit napájení snímače (jen upozorňuji,že je třeba změřit plus i mínus).
Podklady jsem dal do přílohy. Podrobnosti kdyžtak můžeme probrat později.
Ano, teď vidíš, jak má ochcáfka "mechanicky poháněnej tachec" přímo od člověka, kterýho takový opravy živí. Pak kdo tady verbálně exkremetuje ...Milan_F píše:Zase slintáš hovna a ani nevíš o čem. Viz výše.EKKAR píše:bla bla bla
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ano, byl i jinej než přes ABS - formou elektronickýho snímače v převodovce na výstupním hřídeli, jak jsem napsal už na začátku. Žádná sériová ochcávka z novodobý produkce už neměla mechanicky snímanej tachometr a počítadlo km - vždycky jen elektronický.rnbw píše:Vtedy bolo ABS priplatkova vybava, takze musel existovat aj iny system snimania rychlosti.
Chrochták ALH 1,9 bez turba s výkonem 66kW = ten nejslabší, ale o to univerzálnější, s Boschovou rotační stříkačkou, žádná zbytečná elektronika = bez sebemenšího ušklíbnutí sblafne i friťákovej olej a podobný ňamky a ani se nezapotí. A bude tady klidně ještě 100 let ...BOBOBO píše:Velice děkuji Jiří. Jen nejsem chytrý z toho barevného schema ... TP jest
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Změř jeho tlak a bude ti jasný, že tam je spíš na vozdobu, ty nádhero - tyhlety traktůrky jely prakticky stejně s turbem i bez něj ... I proto sblafnou všecko na co přijdou a přesto přesevšecko vydržej milión km jen za to, že je budeš pravidelně oblažovat aspoň trochu kvalitním motorovým olejem.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!