Snímač rychlosti a ujetých km na Octavii I

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jurosdi
Příspěvky: 116
Registrován: 07 led 2017, 01:00

#16 Příspěvek od jurosdi »

Prípadne napište presný tip auta (motorizacia a rv). Pošlem konkretnu schemu.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#17 Příspěvek od vrky »

To už asi tady nekdo psal. :D

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#18 Příspěvek od BOBOBO »

Přidám zítra po vizitě .

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od GeorgeB »

U Octavie 1 se podle roku vyskytuje buď starý systém elektronického tachometru (el.snímač rychlosti na převodovce přímo připojený do panelu přístrojů) nebo současné řešení signálu rychlosti vozidla posílaného po sběrnici CAN z řídící jednotky brzd (ABS).

Jelikož zmiňujete,že majitel měnil snímač rychlosti vozu, tak má ještě původní systém, a výměna nepomohla, tak se v tom trochu víc pohrabeme a něco změříme.
Ještě upozornění na začátek - je třeba zkontrolova,jestli při výměně neztratil pohyblivou část snímače otáček. Snímač jde totíž neopatrnou praví rozloupnout a může vypadnou impilsní kroužek nebo náhon snímač z převodovky.

Měření: Snímač rychlosti vozu G22 pinout:
1: +12V SW/GN (po zapnutí klíčku) pojistka F7
2: VSS GN (signál rychlosti vozu)
3: GND BR (ukostření)

Na elektrofóru snad nemusím popisovat jaz měřit napájení snímače (jen upozorňuji,že je třeba změřit plus i mínus).

Podklady jsem dal do přílohy. Podrobnosti kdyžtak můžeme probrat později.
Přílohy
Pojistka F7
Pojistka F7
Snímač rychlosti vozu - el schéma detail
Snímač rychlosti vozu - el schéma detail
El schéma snímače rychlosti vozu
El schéma snímače rychlosti vozu
Škoda Octavia-I typy a rozdělení panelů přístrojů.
Škoda Octavia-I typy a rozdělení panelů přístrojů.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Milan_F píše:
EKKAR píše:bla bla bla
Zase slintáš hovna a ani nevíš o čem. Viz výše.
Ano, teď vidíš, jak má ochcáfka "mechanicky poháněnej tachec" přímo od člověka, kterýho takový opravy živí. Pak kdo tady verbálně exkremetuje ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#21 Příspěvek od rnbw »

Vtedy bolo ABS priplatkova vybava, takze musel existovat aj iny system snimania rychlosti.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

Velice děkuji Jiří. Jen nejsem chytrý z toho barevného schema ... TP jest
Přílohy
tp octavia.jpg

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od GeorgeB »

V barevném schématu je to co napsal vrky
vrky píše:... Pulzy jdou do přístrojovky na modrý 32 pinový konektor palubky a pin 28.
A za povšimnutí stojí, že v cestě je i 14-ti pinový konektor C03 umístěný v motorovém prostoru vlevo - někde v prostoru u akumulátoru/levého světla.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#24 Příspěvek od BOBOBO »

Právě jsem tam nahlédl a bez demontáže vícero věcí bude nepřístupný . Jen jsem tam kouknul pod kapotu při zapojování altíku jinde . Info předám , děkuji .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:Vtedy bolo ABS priplatkova vybava, takze musel existovat aj iny system snimania rychlosti.
Ano, byl i jinej než přes ABS - formou elektronickýho snímače v převodovce na výstupním hřídeli, jak jsem napsal už na začátku. Žádná sériová ochcávka z novodobý produkce už neměla mechanicky snímanej tachometr a počítadlo km - vždycky jen elektronický.
BOBOBO píše:Velice děkuji Jiří. Jen nejsem chytrý z toho barevného schema ... TP jest
Chrochták ALH 1,9 bez turba s výkonem 66kW = ten nejslabší, ale o to univerzálnější, s Boschovou rotační stříkačkou, žádná zbytečná elektronika = bez sebemenšího ušklíbnutí sblafne i friťákovej olej a podobný ňamky a ani se nezapotí. A bude tady klidně ještě 100 let ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR píše:Chrochták ALH 1,9 bez turba s výkonem 66kW ...
S turbem.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Změř jeho tlak a bude ti jasný, že tam je spíš na vozdobu, ty nádhero - tyhlety traktůrky jely prakticky stejně s turbem i bez něj ... I proto sblafnou všecko na co přijdou a přesto přesevšecko vydržej milión km jen za to, že je budeš pravidelně oblažovat aspoň trochu kvalitním motorovým olejem.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Hubert_79 »

I kdybys napsal špalek přes půl stránky, tak to nic nemění na faktu, že tebou zmíněný motor je přeplňovaný a tedy osazený turbodmychadlem. Kašpare.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“