TESLA ARS651, niekdo schema?
Moderátor: Moderátoři
Definuj "nič moc".
Co znamená nič moc? Aký nedostatok konkrétne? Pretože zo slova "nič moc" sa toho človek moc nedozvie . A skoro som mal pocit že som tu zlý ja, nakoniec sa ukáže že mi haníš prácu a ani nepovieš čo je zle. Typycký starecký prístup "tý mladý dnes nič nevedia, ale ani ich nič nenaučím a nič neukážem"
Ja zasa nemám rád páprdlíkov čo si myslia že svojim vekom majú právo kydať na všetko čo mladý robí alebo sa snaží robiť. Tých je tu dosť potom sa všetci čudujú že mladý nič nechce robiť.
Co znamená nič moc? Aký nedostatok konkrétne? Pretože zo slova "nič moc" sa toho človek moc nedozvie . A skoro som mal pocit že som tu zlý ja, nakoniec sa ukáže že mi haníš prácu a ani nepovieš čo je zle. Typycký starecký prístup "tý mladý dnes nič nevedia, ale ani ich nič nenaučím a nič neukážem"
Ja zasa nemám rád páprdlíkov čo si myslia že svojim vekom majú právo kydať na všetko čo mladý robí alebo sa snaží robiť. Tých je tu dosť potom sa všetci čudujú že mladý nič nechce robiť.
Na zvuk stejně jako na chutě nebo barvy nemáme exaktní slova.
Nic moc je prostě... nic moc.
Hudba dobrá, zvuk nezábavný.
Kdo má uši k slyšení, slyší. Naposlouchej si tisíce hodin muziky. Přijeď s bednami na sraz. Vyzkoušej si alespoň padesátery sluchátka nad 100€. Zkus uslyšet rozdíl mezi původní nahrávkou z roku 1985 a stejnou nahrávkou remasterovanou v roce 2010. Poslouchej, jak zní nahrávky průkopníků tvého stylu. To všechno jsou zkušenosti, které nemáš šanci získat žádným jiným způsobem. A které se nedají nijak zprostředkovat, vysvětlit nebo popsat slovy.
"V srpnu se Šakal narodil
a v září se jen lilo.
‚Takový déšť,' dí mládě,
‚já ještě nezažilo.'“
(R. Kipling)
Nic moc je prostě... nic moc.
Hudba dobrá, zvuk nezábavný.
Kdo má uši k slyšení, slyší. Naposlouchej si tisíce hodin muziky. Přijeď s bednami na sraz. Vyzkoušej si alespoň padesátery sluchátka nad 100€. Zkus uslyšet rozdíl mezi původní nahrávkou z roku 1985 a stejnou nahrávkou remasterovanou v roce 2010. Poslouchej, jak zní nahrávky průkopníků tvého stylu. To všechno jsou zkušenosti, které nemáš šanci získat žádným jiným způsobem. A které se nedají nijak zprostředkovat, vysvětlit nebo popsat slovy.
"V srpnu se Šakal narodil
a v září se jen lilo.
‚Takový déšť,' dí mládě,
‚já ještě nezažilo.'“
(R. Kipling)
definuj nezábavný. Ja mám napočúvané sakra vela hudby a širokého obzoru žánrov aj nežánrov. "Nezábavná" je aj hudba Alan Parsons project, taká zábavná znie Supertramp. Ale to je skorej song writing a nástrojmi než ekvalizérmi a pomermy hlasitostí a efeketov.ransom píše:Na zvuk stejně jako na chutě nebo barvy nemáme exaktní slova.
Nic moc je prostě... nic moc.
Hudba dobrá, zvuk nezábavný.
Až tak low budget niesom aby som nemal monitorove sluchátka pobehoval som aj po výstavách s technikou a skúšal som. Mám viaceré páry dobrých sluchatok (za podstatne viac ako 100€).ransom píše:Vyzkoušej si alespoň padesátery sluchátka nad 100€.
[/quote]Zkus uslyšet rozdíl mezi původní nahrávkou z roku 1985 a stejnou nahrávkou remasterovanou v roce 2010.[/quote] aká konkrétna skladba? Pretože mnoho "Remastrov" je len lepšie zdigitalizovaná master páska.
[/quote]Poslouchej, jak zní nahrávky průkopníků tvého stylu. To všechno jsou zkušenosti, které nemáš šanci získat žádným jiným způsobem. A které se nedají nijak zprostředkovat, vysvětlit nebo popsat slovy.[/quote]
Mám štúdio kde nahrávam kapely, a nie len vlastnú tvorbu. Zároveň mojim cielom nieje znieť úplne identicky ako už existujúca kapela.
Hej to by sedelo. To aj bol zámer. Plechov tam bolo dosť bielen hihaty.alxa píše:Jsem jen obyčejný pobijec much, ale na můj vkus je tam hrozně moc hi-hatky a plechů, posloucháno na tabletu. Názor zvukaře veterána
Ako zlé? To je akoby som prišiel k auto a poviem jazdí to zle.a čo mu je? Motor netaha? Podvozok v prdeli? Čo? Čo je tomu? [/quote]rnbw píše:cinely (hlave ku koncu) su dost zle.
Ak by tu niekto mal vlastnú tvorbu tak sem pošlite som zvedavy ako to úžasne má každý len ja mám všetko zle konštruktívnej kritiky (zatial iba jedna a to hlasný hihat- beriem) sa netreba vyhýbat. Nech sem pridá svoju robotu aj niekto iný než len ja.
Svoju robotu? Já jsem konzument. Ten, pro koho ty tvoříš. Potenciální zákazník. Na koncertě tě se špatným zvukem vypískám. CD si poslechnu, hudbu pochválím, ale kvůli zvuku nekoupím.
Na to aby ti nechutnal guláš, nemusíš vůbec umět vařit, a přeci pošleš kuchaře do háje. Když ti řemeslník zprasí vchodové dveře a řekne ti, ať mu ukážeš jak si je uděláš líp, copak mu odpovíš?
Nové remastery nejsou jen nově zdigitalizované. Jsou zpravidla prohnané kompresor/limiterem, mají potlačenou dynamiku. Někdy trochu, jindy brutálně.
Je mi to v podstatě jedno. Pokud jsi sám spokojený, je to OK. Jediné co jsem rozporoval je vhodnost těch historických repráků jako monitorů. Protože to je něco, co poměrně dobře znám.
Za mě všecko.
Na to aby ti nechutnal guláš, nemusíš vůbec umět vařit, a přeci pošleš kuchaře do háje. Když ti řemeslník zprasí vchodové dveře a řekne ti, ať mu ukážeš jak si je uděláš líp, copak mu odpovíš?
Nové remastery nejsou jen nově zdigitalizované. Jsou zpravidla prohnané kompresor/limiterem, mají potlačenou dynamiku. Někdy trochu, jindy brutálně.
Je mi to v podstatě jedno. Pokud jsi sám spokojený, je to OK. Jediné co jsem rozporoval je vhodnost těch historických repráků jako monitorů. Protože to je něco, co poměrně dobře znám.
Za mě všecko.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Nebudu dál komentovat zvukovou ukázku, ani hraní se na mlaďase nebo páprdu (btw., stejně jsem něco mezi)...krom toho, kompetentnost se měří spíš výsledky, než plkáním.
Vrátím se k ARS944 (651) coby "studiovýmu monitoru". Je to už nějaká doba, co jsem tyhle bedny měřil, ale povedlo se mi měření a simulace najít, takže...jak to vlastně v originálu vypadá?
Zde v podstatě kompletní spinorama, bohužel jen od 0 do 60°.
1. vlevo nahoře - osová charakteristika. Ta je všechno, jen ne rovná. Spodek utopenej pod středama kvůli absenci kompenzace difrakčního jevu ozvučnice zvaného bafflestep. Zbytek asi nemá cenu komentovat, lítá to v rozsahu 10dB, přičemž nejde zrovna o vysokojakostní problémy, ale tahá se to vždycky minimálně přes oktávu.
2. vlevo uprostřed - celkový vyzářený výkon (modrá) a index směrovosti (ty spodní). Zde je krásně vidět slušný přebytek výkonu mezi 500 a 850Hz. Tohle slyšet bude a to tedy dost. Pak je to do 2kHz nějakým způsobem rovný. Na 2,5kHz následuje peak, který bude taky slyšet. No a pak je tam sešup dolů, což naznačuje, že mezi 2,5-8kHz tahle soustava vyzařuje do prostoru velmi málo energie a to je příčina toho typického tupého projevu. Co to udělá ve studiu? No vzhledem k tomu, jak jsou vytlumená studia a že vejšky to tlumení žere nejvíc, tak samozřejmě ještě hůř, než v běžné cimře.
3. vlevo dole: směrovostní charakteristika od 0 do 60° horizontálně. Vypadá přesně tak, jak by rozhdoně vypadat neměla. Všechny mmoosovky by měly být v podstatě hladké a s klesající tendencí by měly tak nějak kopírovat referenční os (která by měla být pokud možno hladká a taky mírně klesající). . Tenhle bordel komentovat asi netřeba. Pokud chcete, ukážu vám spinoramu trochu slušnýho třípasma s teslama...
4. vpravo nahoře: sfázování měničů. Fáze se nemusí nutně překrývat, pokud je amplitudovka taková, jako žádáme. Tady je ale sfázování čisto náhodné...
5. vpravo ve středu: průběhy filtrů: Už je vidět, proč je to celý k ničemu. Výhybka nejspíš navrhovaná na základě vzorečků s přihlédnutím na impedanční charakteristiku meničů. A doladěná uchometricky, nebo primitivním měřením. Holt, tak se to kdysi dělalo.
6. Vpravo dole: Impedační charka: Ta je v pořádku.
Stále se někomu zdá, že ARS651 je monitor vhodný pro seriozní práci se zvukem? Mně tedy ne. Na jednu stranu tady autor honí nesmysly u starýho kotoučáku, na druhé straně mu je buřt, že mixuje na soustavě, kde power response a DI skáče jak veverka po stromech v rozsahu 10dB...
Neberte to jako nějaký hanění Tesly. V té době to tak dělala hromada výrobců a často to vypadalo a hrálo ještě hůř. ARS944/651 je pěkná, zajímavě řešená sběratelská záležitost. Ale není to žádný hifi. Nemyslím tím nějaký hájend pro netopejry. Tohle prostě není k vážnějšímu poslouchání.
Vrátím se k ARS944 (651) coby "studiovýmu monitoru". Je to už nějaká doba, co jsem tyhle bedny měřil, ale povedlo se mi měření a simulace najít, takže...jak to vlastně v originálu vypadá?
Zde v podstatě kompletní spinorama, bohužel jen od 0 do 60°.
1. vlevo nahoře - osová charakteristika. Ta je všechno, jen ne rovná. Spodek utopenej pod středama kvůli absenci kompenzace difrakčního jevu ozvučnice zvaného bafflestep. Zbytek asi nemá cenu komentovat, lítá to v rozsahu 10dB, přičemž nejde zrovna o vysokojakostní problémy, ale tahá se to vždycky minimálně přes oktávu.
2. vlevo uprostřed - celkový vyzářený výkon (modrá) a index směrovosti (ty spodní). Zde je krásně vidět slušný přebytek výkonu mezi 500 a 850Hz. Tohle slyšet bude a to tedy dost. Pak je to do 2kHz nějakým způsobem rovný. Na 2,5kHz následuje peak, který bude taky slyšet. No a pak je tam sešup dolů, což naznačuje, že mezi 2,5-8kHz tahle soustava vyzařuje do prostoru velmi málo energie a to je příčina toho typického tupého projevu. Co to udělá ve studiu? No vzhledem k tomu, jak jsou vytlumená studia a že vejšky to tlumení žere nejvíc, tak samozřejmě ještě hůř, než v běžné cimře.
3. vlevo dole: směrovostní charakteristika od 0 do 60° horizontálně. Vypadá přesně tak, jak by rozhdoně vypadat neměla. Všechny mmoosovky by měly být v podstatě hladké a s klesající tendencí by měly tak nějak kopírovat referenční os (která by měla být pokud možno hladká a taky mírně klesající). . Tenhle bordel komentovat asi netřeba. Pokud chcete, ukážu vám spinoramu trochu slušnýho třípasma s teslama...
4. vpravo nahoře: sfázování měničů. Fáze se nemusí nutně překrývat, pokud je amplitudovka taková, jako žádáme. Tady je ale sfázování čisto náhodné...
5. vpravo ve středu: průběhy filtrů: Už je vidět, proč je to celý k ničemu. Výhybka nejspíš navrhovaná na základě vzorečků s přihlédnutím na impedanční charakteristiku meničů. A doladěná uchometricky, nebo primitivním měřením. Holt, tak se to kdysi dělalo.
6. Vpravo dole: Impedační charka: Ta je v pořádku.
Stále se někomu zdá, že ARS651 je monitor vhodný pro seriozní práci se zvukem? Mně tedy ne. Na jednu stranu tady autor honí nesmysly u starýho kotoučáku, na druhé straně mu je buřt, že mixuje na soustavě, kde power response a DI skáče jak veverka po stromech v rozsahu 10dB...
Neberte to jako nějaký hanění Tesly. V té době to tak dělala hromada výrobců a často to vypadalo a hrálo ještě hůř. ARS944/651 je pěkná, zajímavě řešená sběratelská záležitost. Ale není to žádný hifi. Nemyslím tím nějaký hájend pro netopejry. Tohle prostě není k vážnějšímu poslouchání.
- maikl-maly
- Příspěvky: 20
- Registrován: 07 bře 2010, 01:00
Pôvodný išiel do kopřiv. Ten môj je na ceste. Neplánujem to sem postnúť keďže tu nikto nič iné nerobí len hovorí ako zlé to je a ako tam mam strčiť LMko. Pôvodne som tu chcel rozobrať aj to že mi thales posunuj jehi odladený psychovýmysek ako tú bednu vykompenzovať čo by z nej urobilo omnohi lepšiu bedňu nez originál, avšak problémy samotných meničov tam ostanú.maikl-maly píše:Povedla se ta oprava zesilovače ARS651?
Eh, o čo sa tu vlastne snažím...
- maikl-maly
- Příspěvky: 20
- Registrován: 07 bře 2010, 01:00
Já koupil odpálenou bednu. Nefunkční zesilovč a spálené ARN. Koncové tranzisotry KO. Ty jsem nahradil vyměřenými KD503 (ano zbytečný luxus, ale mám jich dost). Dále zesilovač dělal náhodné "kopance" do ARN. Po chvíli hledání jsem zjistil, že to dělají keramiky. Teď už nevím, jestli C6 nebo C10. To se nechá docela dobře vyhledat zahřátím dané součástky. Ja použil obyčejný zapalovač. Pokud má kondenzátor svod, tak po zahřátí se to ještě mnohem zhorší a dojde k rychlému odhalení. Dále jsem zjistil, že zesilovač nemá rád při zapnutí připojené repro....ale to se vlastně vyřeší dodáním doplňkového obvodu. Zpoždění+DC ochrana (klasika) Ten byl přímo vyvinut pro tento zesilovač a mám k tomu podklady. Navíc jsem si udělal svůj návrh DPS. Jelikož ctím historickou původnost, mám vždy snahu to nechat co nejvíce původní. Bedna tedy funčkní a zachráněna
- maikl-maly
- Příspěvky: 20
- Registrován: 07 bře 2010, 01:00
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín