čištění trafoplechů
Moderátor: Moderátoři
čištění trafoplechů
Zdravím, mohu umýt trafoplechy lihem ???
Někdy jsou plechy zas*ané od nejrůznějších impregnačních a zalévacích hmot a kompaundů, které se používají na trafa a tlumivky, takže po rozebrání za účelem zisku plechů a kostřičky k převinutí je potřeba tyto věci umýt. Líh není na škodu, bohužel na některé zalévací hmoty je krátký. Doporučuji technický benzín - ale nejdříve vyzkoušet, jestli nesmývá i izolační barvu z plechů. Většina plechů sice bývá izolována vrstvou okují, ale barva izolaci zlepšuje. Rozhodně nepoužívat ředidla typu aceton, nitroředidlo, toluen.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ta agresivnější rozpouštědla samozřejmě použít můžeš - ale připrav se na to, že s nimi ta barva dolů půjde skoro na 100%.
Mimo otázku, ale k tématu izolace trafoplechů jeden od druhého: několikrát se mi dostal do ruky ŤingŤongský 300mA adaptér se stížnostmi na nadměrný ohřev v provozu. Po 3h hraní na walkmanna nešel udržet v ruce - žhavil "jak pěťák". Vinutí kupodivu vydrželo, kostra taky, což se potvrdilo při demontáži. Ale když jsem jen tak zkušebně "škrtnul" měřicími hroty o kovově lesklé (na rozdíl od našich, šedočerně matných) plechy, rozpískal se "šlusmetr" jak siréna. Pomohlo lehké natření jednoho každého plechu řídkým roztokem asfaltu v nitroředidle. Stačí jen z jedné strany. Sice jsem ve finále při zpětné montáži do kostry naklepal o 1 pár plechů méně, ale trafo už nehřálo a snášelo i trvalé (i 24hodinové) zapojení do zásuvky. Tím se mi potvrdilo, že ŤingŤongové šetří i na takové prkotině, jakou je meziplechová izolace...
Mimo otázku, ale k tématu izolace trafoplechů jeden od druhého: několikrát se mi dostal do ruky ŤingŤongský 300mA adaptér se stížnostmi na nadměrný ohřev v provozu. Po 3h hraní na walkmanna nešel udržet v ruce - žhavil "jak pěťák". Vinutí kupodivu vydrželo, kostra taky, což se potvrdilo při demontáži. Ale když jsem jen tak zkušebně "škrtnul" měřicími hroty o kovově lesklé (na rozdíl od našich, šedočerně matných) plechy, rozpískal se "šlusmetr" jak siréna. Pomohlo lehké natření jednoho každého plechu řídkým roztokem asfaltu v nitroředidle. Stačí jen z jedné strany. Sice jsem ve finále při zpětné montáži do kostry naklepal o 1 pár plechů méně, ale trafo už nehřálo a snášelo i trvalé (i 24hodinové) zapojení do zásuvky. Tím se mi potvrdilo, že ŤingŤongové šetří i na takové prkotině, jakou je meziplechová izolace...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Že si tam v rýžovišti vždycky dělali co chtěli, je fakt, ale časy se změnily až když čiňan zatoužil pozorovat tu svoji zku*venou Velkou zeď zvenčí.
Pořád dost nechápu, jak snadno nacházejí po celé Evropě kolaborující "bílé číňany". Někdo jim ten ksindl přece musí proclívat, nakupovat, dávat do regálů a katalogů a pak taky nabízet.
Tihle lidi by mě zajímali. A pak taky ti, co se pohrnou k linkám do těch čínských fabrik (Foxcon, Hyundai).
Pořád dost nechápu, jak snadno nacházejí po celé Evropě kolaborující "bílé číňany". Někdo jim ten ksindl přece musí proclívat, nakupovat, dávat do regálů a katalogů a pak taky nabízet.
Tihle lidi by mě zajímali. A pak taky ti, co se pohrnou k linkám do těch čínských fabrik (Foxcon, Hyundai).
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Ekkar: já jsem měl něco podobného... nabíječka na mobil. Žhavila jak RGN4004 a mobil se nabíjel celý den. Pak jsem ji jednou vytahoval ze zásuvky a kryt mi zůstal v ruce. Už jsem ji neopravoval a radši jsem se koukl na střívka. Přestože bylo na papírové krabičce uvedeno, že nabíječka může fungovat na všechna napětí, vevnitř bylo obyčejné trafo a malý noname SMD usměrňovač. Toť vše, žádná stabilizace nebo filtrace. Kostřička trafa se po doteku rozsypala (těžko říct, jestli teplem, nebo to tak bylo už z výroby). Izolace mezi primárem a sekundárem sice byla, ale ze stejného papíru, jako papírová krabička, dokonce i s potiskem
. O nějakých otřepech na okrajích prokladu nebo impregnaci samozřejmě nemůže být řeč... Plechy samozřejmě neizolované, byly tam jenom tak nastrkané, jak se Číňanovi zalíbilo.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Něco ty lidi dělat musejí a když se jim domácí průmysl rozpadl před očima, tak přece nechcípnou hlady.Crifodo píše:Že si tam v rýžovišti vždycky dělali co chtěli, je fakt, ale časy se změnily až když čiňan zatoužil pozorovat tu svoji zku*venou Velkou zeď zvenčí.
Pořád dost nechápu, jak snadno nacházejí po celé Evropě kolaborující "bílé číňany". Někdo jim ten ksindl přece musí proclívat, nakupovat, dávat do regálů a katalogů a pak taky nabízet.
Tihle lidi by mě zajímali. A pak taky ti, co se pohrnou k linkám do těch čínských fabrik (Foxcon, Hyundai).
Otázkou by mohlo být, co je příčinou a co následkem. Co ti lidi dělali v době, kdy jiní lidi pracovali na tom rozpadu pracovních příležitostí. Jestli třeba nebyli oslnění z výjezdu do Itálie a možnosti koupit si za minipodílek z rozebrané fabriky svoji první západní mikrovlnku.Oldradio píše:
Něco ty lidi dělat musejí a když se jim domácí průmysl rozpadl před očima, tak přece nechcípnou hlady.
Otázkou by taky mohlo být, proč si hodně Čechů koupí radši čínskou konvici z Lidlu za 90,- než nerezovou ETA za 1500,- aby mu zbylo víc na bůček a pivko, i když tu čínskou si koupí nakonec 10x...
ETA se mezitím třeba zavře, nebo ji koupí čiňan, až bude na prodej...
ale nechám toho, to už je politika a ne kvalita elektroniky
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ad papir,kdysi jsem v praci rozebiral stare trafa pochazejici z dob kolem roku 1938,nebo tak nejak,vyrobce Brown-Boweri a plechy byly peclive prokadany papirovou vrstvou,stahovane byly drevenymi tramecky.V prumyslovem provozu se dozily uctyhodneho veku,prakticky az na celozavodni odstavky jednou za rok nonstop.