Jawa 175

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

Jawa 175

#1 Příspěvek od nxn »

Zdravim nejde mě dobíjení tak jsem odpojil dynamo a budící cívku ....vzal jsem zdroj a budící proud jsem dal na 1A vinutí má 2,5Ohm a na rotoru jsem naměřil 2,5V na volnoběh a 2,65V (naměřené hodnoty jsou naprázdno) na největší otáčky... co je v háji stator nebo rotor ? jo a rotor má nějakejch 58,3Ohm za uhlíkama
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
Hru
Příspěvky: 168
Registrován: 23 lis 2006, 01:00
Bydliště: Chomutov

#2 Příspěvek od Hru »

Jak máš umístněný reg,dobíjení ,na dynamu nebo je vyveden mimo motor?Ale jestli to je stará Jawa s relé na statoru,tam většinou odcházeli relé a v druhé řadě rotory,prohlédni si na rotoru vývody z lamel(budeš muset ten provázek,bandáš rozpárat).Dost často se to tam rozletovalo.Nejeví rotor známky škrtání o stator?

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#3 Příspěvek od nxn »

To je stará kejvačka reg.dobíjení je v motoru a ten regulák je novej protože s tim relém to dělalo kraviny pak jsem motorku renooval a pak už vůbec nechce dynamo nic vydat ....tak jsem si řikal že půjdu postupně jestli nemam zapojenej blbě reg. a tak jsem to dynamo odpojil a zkoušel na zdroji s mulťákem a výsledky jsou špatný....a s tim rotorem to vypadá že nehází
Naposledy upravil(a) nxn dne 16 bře 2008, 19:00, celkem upraveno 1 x.
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
salzvo
Příspěvky: 219
Registrován: 03 čer 2005, 02:00
Bydliště: okres Opava

#4 Příspěvek od salzvo »

Těch 58ohm na rotoru se mi zdá hodně. Asi to bude někde rozpojené. Jaký výkon to dynamo má mít podle štítku?

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#5 Příspěvek od nxn »

podle štítku 6V 45W (7,5A :) )
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#6 Příspěvek od Hill »


Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#7 Příspěvek od jano2 »

Malo toho viem,radšej sa spytam.

Uživatelský avatar
Hru
Příspěvky: 168
Registrován: 23 lis 2006, 01:00
Bydliště: Chomutov

#8 Příspěvek od Hru »

Už si přesně nepamatuji zapojení toho relé,ale je možné,že se dynamo odmagnetizovalo a bude chtít povzbudit cizím napětím .Skus připojit plochou baterii na uhlíky a klikou to roztočit,nestartovat motor!

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#9 Příspěvek od Mirda »

Hru píše:Už si přesně nepamatuji zapojení toho relé,ale je možné,že se dynamo odmagnetizovalo a bude chtít povzbudit cizím napětím .Skus připojit plochou baterii na uhlíky a klikou to roztočit,nestartovat motor!
Na nabuzení nebo otočení polarity stačí nastartovat a přimačknout kotvičku relé. Taky bývá špatný odpor, taková kulatá cívka z odporového drátu, ale většinou je vadný rotor.

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#10 Příspěvek od nxn »

Tak jsem zkusil to zmagnetizovat úspěch když jsem bud.vynutím prohnal 1A tak na rotoru bylo 5,8-6,5.....ten odpor tam nemam protože jsem si koupil to bezkontaktní....ale pořát to nemůžu rozchodit...tak se mi zdá že ten regulátor vemu a pudu to omlátit ohlavu tomu do ty mototechny a postavim si vlastní reg. než se sr*t s timto šmejdem....už to docela ve mě vaří :box:
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#11 Příspěvek od miroja »

Poslal som Ti mail, s odkazom na knizku, ktora sa venuje problematike elektriky na jednostopych vozidlach.

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#12 Příspěvek od nxn »

Díky už stahuju...ale kouká že je tady psaný větší opravu dynama přenechte odbornému servisu
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#13 Příspěvek od breta1 »

nxn píše:Zdravim nejde mě dobíjení tak jsem odpojil dynamo a budící cívku ....vzal jsem zdroj a budící proud jsem dal na 1A vinutí má 2,5Ohm a na rotoru jsem naměřil 2,5V na volnoběh a 2,65V (naměřené hodnoty jsou naprázdno) na největší otáčky... co je v háji stator nebo rotor ? jo a rotor má nějakejch 58,3Ohm za uhlíkama
Je problém v rotoru- odpor musí být pouze v desetinách ohmu - jde přece o proud cca 7A!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“