Kompresorový olej

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

Kompresorový olej

#1 Příspěvek od janousek »

Panové, jaký levný a dobrý :D kompresorový olej používáte do levných a dobrých :lol: marketových hobby kompresorů? Díky.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od workhard »

Levný a dobrý olej je ten,který najdu v práci :wink: Nedramatizoval bych to,spíš asi řidší olej,ať to nahodíš i v zimě :D
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
mety
Příspěvky: 634
Registrován: 06 bře 2005, 01:00
Bydliště: Planeta Zem

#3 Příspěvek od mety »

Nalej tam napr. madit M6A

Uživatelský avatar
vombat
Příspěvky: 744
Registrován: 18 srp 2005, 02:00
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od vombat »

Je-li kompresor nový - nezanešený karbonem je lepší M6AD - rozpouští karbon. Jinak, jak je výše doporučeno M6A. Dáš-li M6AD do starého zakarbonovaného kompresoru, můžeš ho zadřít.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#5 Příspěvek od janousek »

Starý dobrý M6A, ten je vlastně na všechno. :D

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od rnbw »

Na vsetko, len do auta nie :D

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#7 Příspěvek od kbulda »


Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#8 Příspěvek od janousek »

kbulda díky, taky jsem to studoval, musím se po něčem podívat ve svém okolí. Měl jsem na mysli, jestli někdo nepoužívá co dům dal s dobrými výsledky. V návodu doporučují SAE 15W/40, tak asi koupím nějaký laciňák. Kompresoru za 1550,- Kč to musí stačit. :D

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#9 Příspěvek od kbulda »

Když zajdeš do nejbližší firmy kde opravují, nebo prodávají kompresory ,
tak mají i litrové balení , nebo Ti za 50,- nalejí

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#10 Příspěvek od Sandal »

vombat píše:Je-li kompresor nový - nezanešený karbonem je lepší M6AD - rozpouští karbon. Jinak, jak je výše doporučeno M6A. Dáš-li M6AD do starého zakarbonovaného kompresoru, můžeš ho zadřít.
Kde by se ti v komresoru vzal karbon?Ten vzniká spalováním.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Sandal píše: Kde by se ti v komresoru vzal karbon?Ten vzniká spalováním.
To by ses divil, co umí udělat v kompresním prostoru z oleje ohřev stlačováním! Sice to není tak rychlé, jako ve spalovacím motoru, ale i v kompresoru se olej spaluje nebo alespoň minimálně tepelně degraduje až karbonizuje - a tím je míněn onen karbon, kterým se každý kompresor po určité době provozu zanese. Myšleny jsou samozřejmě klasické pístové kompresory - u těch rotačních, spirálových neboli šroubových tento proces není tak pozorovatelný, protože karbon se neusazuje na stěně kompresního prostoru, ale je odplavován olejovou náplní - ta pak degraduje (černá) a je ji po odběhání výrobcem předepsaného počtu provozních hodin nutno vyměnit - úplně stejně jako v obyčejném "písťáku"...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#12 Příspěvek od Sandal »

Já mák kompresor Orlík 1JSK 75-15.Stlačuju na 1500 kPa a mám tam motorový olej Agip 15W-40.Používám kompresor skoro denně.Olej měnim jednou za rok a když ho vypouštim tak má barvu jako bych ho tam právě nalil.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“