HEX-CAN
Moderátor: Moderátoři
Mam ten kabel a je tam urcite ATMEL alebo ATmega.
Naplni je kopu ale nie vsetky su spravne, a aj je tam este EEPROMka.
Naplni je kopu ale nie vsetky su spravne, a aj je tam este EEPROMka.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
![Potlesk :aplause:](./images/smilies/icon_icon_applause.gif)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
Ahojte,
trochu řeším doplnění mého Daewoo Matiz o některé funkce - např. otáčkoměr. Je podle znalejších reálné načítat ze zásuvky diagnostiky nějakým PICem "zajímavé" údaje? (otáčky, spotřeba...)
Bohužel se mi nějak nedaří vygooglit některé informace, protože moc nevím, co hledat. Prosím o nakopnutí, případně radu, že do toho nemá cenu šťourat.
Jaký typ dignostiky je v mém vozidle? (Daewoo Matiz, r.v. asi 2005)
Popis komunikace, elektrické parametry, příp. podobný projekt pro inspiraci?
trochu řeším doplnění mého Daewoo Matiz o některé funkce - např. otáčkoměr. Je podle znalejších reálné načítat ze zásuvky diagnostiky nějakým PICem "zajímavé" údaje? (otáčky, spotřeba...)
Bohužel se mi nějak nedaří vygooglit některé informace, protože moc nevím, co hledat. Prosím o nakopnutí, případně radu, že do toho nemá cenu šťourat.
Jaký typ dignostiky je v mém vozidle? (Daewoo Matiz, r.v. asi 2005)
Popis komunikace, elektrické parametry, příp. podobný projekt pro inspiraci?
Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.
EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.
EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Naposledy upravil(a) _luky_ dne 15 úno 2011, 08:07, celkem upraveno 1 x.
Po troše hledání je zde pár info, kdyby někdo hledal totéž:
OBD II je ve všech současných autech. Přesné roky výroby lze hledat, ale za jednodušší považuji nalézt zásuvku u sebe v autě (obvykle do 3 stop od volantu a přístupná bez nářadí). Používají se 3 standardy. Bohužel to nejsou otevřené standardy, za normy se platí. Který protokol auto používá lze poznat podle použitých pinů v zásuvce. Samozřejmě podle standardu jdou obvykle jen základní věci, ostatní je podle výrobce a téměř nemožné zjistit. Prostě si to hlídají.
Nicméně minimálně otáčky, kilometry, teploty, spotřeba a případné chybové kódy by měly chodit podle normy.
viz
http://www.sterntech.com/obdii_protocols_iso.php
http://www.obdii.com/connector.html
OBD II je ve všech současných autech. Přesné roky výroby lze hledat, ale za jednodušší považuji nalézt zásuvku u sebe v autě (obvykle do 3 stop od volantu a přístupná bez nářadí). Používají se 3 standardy. Bohužel to nejsou otevřené standardy, za normy se platí. Který protokol auto používá lze poznat podle použitých pinů v zásuvce. Samozřejmě podle standardu jdou obvykle jen základní věci, ostatní je podle výrobce a téměř nemožné zjistit. Prostě si to hlídají.
Nicméně minimálně otáčky, kilometry, teploty, spotřeba a případné chybové kódy by měly chodit podle normy.
viz
http://www.sterntech.com/obdii_protocols_iso.php
http://www.obdii.com/connector.html
To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.Jinak odkazy na program jsou super,mám jen VAG._luky_ píše:Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.
EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to
Já mám zásuvku naprosto standardní, podle dostupných pinů to bude ODBII. Najde se mezi koleny spolujezdce - zespodu na okraji palubky. Přikrytá černou plastovou krytkou s integrovaným pull-up rezistorem.Velous píše:To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.
Včera jsem si na nepájivém poli zbastlil převodník na RS-232. Některý další den to půjdu vyzkoušet a pak se začnu snažit s uP.
Konektor zatím neřeším. Stačí tři kolíky. Co jsem viděl, tak stačí do DPS naletovat do správných míst kolíky a celé to zasunout do konektoru. Ceny za konektory jsou šílené, takže v případě úspěchu to vidím na nějaký vlastní konektor připojený na dráty - jsou dobře přístupné.
Konektor CARB16 jsem kupoval v TME http://www.tme.eu/cz/katalog/#idp%3D1%26search%3Dobd je včetně 16ti punů.