To abych sekal sousedům zahradu, dědovi zahradu.....EKKAR píše:Nějaké zabarvení můžeš čekat tak po spálení asi 5-10 litříků benzínu,
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Moderátor: Moderátoři
jo tak tie tie rozžhavene karbony vedia narobit bordelu... ked som mal ešte motor JIKOV JM4-003 133ccm tak po nejakých rokoch sa objavili divi a to v tej podobe že ked som zatlačil plynovu pačku na skratovací kolík tak motor mal tendenciu zhasnúť ale on blafal dalej pokim som mu nezavrel prívod benzínu, dal som to teda do servisu, a od vtedy bol so shášaním motoru pokoj zastavil hned po skratovaní tyristoroveho zapalovania.EKKAR píše:Nějaké zabarvení můžeš čekat tak po spálení asi 5-10 litříků benzínu, dřív se ty úsady nemají šanci projevit. Znám to ještě ze starého "chrchla", také mne zajímalo, jak "pálí" - ale prostě se to nedá uspěchat. Chce to svůj čas - a taky dobře utaženou svíčku, aby těsnila a "nefoukala". Špatně dotažená svíčka mi jednou udělala v hlavě tornádo - špekuloval jsem nad tím dva dny, než mi to došlo - svíčku je po namontování a prvním běhu potřeba po vychladnutí znovu dotáhnout - nebo minimálně zkontrolovat dotažení. Netěsnící svíčka znamená zhoršenou kompresi - horší startování - horší spalování - vyšší spotřebu - a tím i vyšší usazování nespalitelných zbytků a karbonu ve válci a na svíčku. Výsledkem je nakonec nepravidelný chod nebo samozápaly vinou rozžhaveného karbonu.
Chudák fichtlóza...EKKAR píše:Buď karbon někde na svíčce nebo vůbec ve spalovacím prostoru, nebo klidně i nevhodná tepelná hodnota svíčky, pokud se motor mizerně chladí, je potřeba nasadit svíčku "studenejší" neboli s lepším odvodem tepla - s vyšším číselným označením. Sám jsem s "chrchlem-pichtlem" jezdil na svíčku s tepelnou hodnotou označenou číslem 9 - přestože výrobce předepisoval 7... Sice šel mizerně nakopnout za studena, ale zase mi točil s doma dělanou kopií tyristorového zapalování MOTOPLAT skoro 8 tisíc otáček a nevynechával, takže mi umožňoval závodit se 4rychlostními Simsony 51 Electronic, kterým jejich omezovače otáček zaťaly tipec... Akorát spotřeba lezla nad 4 litry, protože jsem musel zvětšit i otryskování...
Tak sem to moc nevyřešil, dělá si to co chce, občas plyn z volnoběhu vubec nepřidá a když přidá, tak to zas spadne na volnoběh , občas to vyletí na vysoký otáčky a spadne na volnoběh.... nevim jak se tam natsavujou ty dráty...bez manuálu sem v háji....patt_01 píše:Tak to kolísání otáček sem myslim vyřešil, byli tam dvě páčky z drátu, obě byli zachycený na plechový páčce, na jedný byla pružinka, druhá vedla k další páčce ke karburátoru, když sem je vyndaval tak sem je ohnul, pak to mělo vakl a otáčky si lítali.....