SHARP Tape deck RT 10 - Noise Reduction

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#16 Příspěvek od Hill »

konosuke píše:Deck SHARP RT-10 ? ten má LED level meter, normal (Fe) kazety budit do +3db max., měří se špičková hodnota signálu (top). (to jen starší ručkové VU budíky pouze do 0.00 dB - meřily hodnotu efektívní, cca 70% max.
Dolby NR je plně kompatibilní s pozdější verzi dolby B. Komprese dynamiky zesiluje určité složky freq.spektra v oblasti pianissim. Proto poslechem dolbovaného snímku vzniká následným vypnutím dolby klamný subjektivní dojem že systém ubírá výšky. Není tomu tak.
Rezervu jakosti máte v kazetách typu II. - chromdioxid CrO2. Zde možná vyhoví záznam bez použití dolby.
Tak s tím měřením úrovní bych nesouhlasil: on si každý výrobce nastavoval citlivost měřičů úrovně podle rychlosti náběhu a odběhu poněkud jinak.
Čistě špičkový indikátor s velmi dlouhým odběhem v poměru k náběhu způsobí to, že nahrávka s uhlídanou 0dB je o 6-9dB slabší, než by pásek snesl (předpokladem je seřízení indikátoru na nulu při definovaném zkreslení, tedy při plném vybuzení pásku trvalým sinusovým signálem).
Opačný extrém tvoří VU-metr, který se nastavuje na výchylku 0dB při trvalém sinusovém tónu o 40% napětí potřebného pro plnou úroveň. Tedy ukazuje o cca 8 dB víc, což je v pořádku, protože na krátké špičky nereaguje, jeví se tedy jako nepříliš vhodný pro magnetofony, zato jeho údaj lépe odpovídá subjektivně vnímané hlasitosti. Pro jistotu se doplňoval indikací krátkých špiček, někdy se závislostí na době trvání špičky (krátkou to například ukázalo až při +5dB, delší při +2dB, tak dlouhou, že by zkreslení bylo postřehnutelné, už při 0dB)
A u různých magnetofonů si tedy výrobci volili různě složitá zapojení indikátorů s různě rychlou odezvou na impulsní signál a empiricky, často poslechovými testy, stanovili nejvhodnější úroveň, při kterých měřidla ukazují plné vybuzení. Většina případů "něco mezi" a nejde šmahem stanovit, že to ukazuje zrovna efektivní hodnotu.
Dolby NR není jen kompatibilní s Dolby B, je to totéž, jen jinak pojmenované.
To jen pro úplnost.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#17 Příspěvek od Crifodo »

modulování pásku je jeden velký kompromis, naštěstí se to díky pozvolnému nárůstu všeho v analogovém světě neprojevovalo tak jako přešponování samplů...
Docela by mě ale zajímalo, jaká byla praxe v modulování záznamu u profi strojů, kde snad zvukařská čest velela nepřebudit ani ty špičky, třeba pro pozdější přepis na desku. To se tam nechávala ta dynamická rezerva pro sichr?

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#18 Příspěvek od Sendyx »

Závisí jak kde, a co se zpracovávalo - primární záznam, mastering... proto je taky být zvukařem umění. Master už asi nebyl problém, deska měla cca 50dB dynamiku, pásek 60...

Uživatelský avatar
jopek
Příspěvky: 96
Registrován: 02 dub 2007, 02:00

#19 Příspěvek od jopek »

máte někdo větší zkušenosti s tím videem ?
Jak je to s jeho přebuditelností a kolik by měla byt max uroveň vstupního signálu ? Tuším že tam bude nějaká standartní line in vstupní citlivost ?

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od durkovic »

jopek píše:máte někdo větší zkušenosti s tím videem ?
Jak je to s jeho přebuditelností a kolik by měla byt max uroveň vstupního signálu ? Tuším že tam bude nějaká standartní line in vstupní citlivost ?
zaznam audia na video používam aktívne, musím povedať že kvalita zaznamu je viac než dobrá, inač by som si nerobil kopie CD na kazetu, ako píše hill, niektore videa umožnuju vypnuť obrazovu časť a zaznamenavať iba audio, ine zasa to maju vyriešené tak , že režim LP je LEN pre zaznam hifi audio, ja to mam tak u JVC HR-D370E, samozrejme pri takýchto videí by nemala chýbať ručne riadenie zaznam. urovne zvuku člil REC LEVEL, ale bohate postačí aj automatika ak si signál pred vstupom do videa ustrážiš na mixáku, zo skusenosti môžem povedať že páske v kazete nevadí vybudenie ani +3 dB plných +6 dB aspon na mojom videu je už počuť premodulovanosť. Neviem prečo je to tak ale zaznamy urobené napríklad na videu NEC z roku 1987 a nasledne prehrane na novodobom panasonicu niesu prehrávane tak kvalitne, akokeby tam bola nejaká "kompresia" je to nejake skreslené, ak v tom paňaku prehrám nové zaznamy urobene na videu LG taktiež HiFi stereo , tak aj prehravka na paňaku je krásna čistá. neviem no nejako sa tie záznamy starých a nových videí biju,

ale zaverom by som povedal, že ak by si nahraval skušky kapely na HiFi video tak tým nič neskaziš, jedine to budeš mať na inom "médiu"

VHS forever :D :wink:
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“