Bufik - naftove kurenie

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

Bufik - naftove kurenie

#1 Příspěvek od Raptor181 »

Zdravim vsetkych
Mam maly problem. Mam doma bufik a potreboval by som schemu zapojenia. Nechce sa mi to manualne hladat ako to zapojit, lebo mam v garazi dost zimu. Ak by mal niekto zapojenie velmi by som bol vdacny.

Dikes :roll:
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
aevn
Příspěvky: 19
Registrován: 27 srp 2005, 02:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od aevn »

nazdar, napiš značku, třeba bych něco našel

Uživatelský avatar
mety
Příspěvky: 634
Registrován: 06 bře 2005, 01:00
Bydliště: Planeta Zem

#3 Příspěvek od mety »

A mňa by zaujimalo,kde by sa to ešte dalo kupiť,za par kurun :).
Dal by som si to do mojho fiatika 126p :D

Uživatelský avatar
Stribrnak
Příspěvky: 420
Registrován: 06 srp 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Stribrnak »

Pamatuji bufik z vojenskych V3S a tam byla pouze zhavici svicka ktera se poustela pres tlacitko a kdyz to buflo tak se vypla, a cerpadlo na naftu. Mozna jeste ventilator na teply vzduch.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#5 Příspěvek od rezis »

Stribrnak píše:Pamatuji bufik z vojenskych V3S a tam byla pouze zhavici svicka ktera se poustela pres tlacitko a kdyz to buflo tak se vypla, a cerpadlo na naftu. Mozna jeste ventilator na teply vzduch.
tak jednoduche to ni ty svicky jsou nektere na 12V a nektere na 2V. Na vic on se musi dochladit jeste po odpojeni nafty jinak by to jeste v nem horelo. Ja ho mam doma a ovladam ho manualne zapnu ventilator pak zhaveni a po chvili naftove cerpadlo kdyz chytne coz jde pekne slyset tak zhaveni vypnu. jinak tam na to je tusim bimetal.Dej ho vyvodama dolu jak ma byt. ja si ho dal do stravy a by to slo pres zed a nejelo to. Jinak jde tim topit i na vyjety olej :wink:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#6 Příspěvek od Artaban001 »

Na doběh se tam používaj jeden stonkovej termostat. (6BON3 - Tatra)

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#7 Příspěvek od Raptor181 »

AEVN: Je to PAL PROSTEJOV 12V

METY: Kupit sa to este da. Kamos teraz jeden hodil do zberu. Este bol plne funkcny. Pre teba bude nejlepsie pouzit z Trabanta. Skus pozriet na trabant stranky, je tam toho plno.

ARTABAN001: Mam komplet schemu a zapojenie z TATRY ale to nieje ono.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
aevn
Příspěvky: 19
Registrován: 27 srp 2005, 02:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od aevn »

nazdar, bohužel jsem nenašel nic co by pomohlo

Uživatelský avatar
kostelda
Příspěvky: 54
Registrován: 17 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Líbeznice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od kostelda »

Zdravim; chci se zeptat, kolik takovej bufík sežere nafty na hodinu, a jestli mu nevadí, když má nějakej komínek. Někdo mi řikal že prý se k němu nesmí dát komín, jinak nefunguje.
Neboj ten jistič sem vypnul

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#10 Příspěvek od miroja »

Raptor181 píše:AEVN: Je to PAL PROSTEJOV 12V
Isto je to diesel (robili sa aj benzinaky)? Ma to zubove cerpadlo na palivo, alebo sa to tam cerpa elektromagneticky? Nieco by som mal mat, skus sem dat foto alebo odpis typ zo stitku (6BO.... ).

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#11 Příspěvek od Hill »

kostelda píše:Zdravím; chci se zeptat, kolik takovej bufík sežere nafty na hodinu, a jestli mu nevadí, když má nějakej komínek. Někdo mi řikal že prý se k němu nesmí dát komín, jinak nefunguje.
Ten, co se dával do PV3S, měl spotřebu od asi půllitru nafty za hodinu (pak už to chcípalo) asi do 2 litrů (co utáhl motor zubového čerpadla). Otáčky se řídily drátovým reostatem.
A dával se místo topeniště do kamínek Svoas a ta komín měla a nejspíš ještě mají.
Jinak bych se ptal s Jaroslavem Vojtou: "...ale teďka už vážně, ogaři. Kam jde ten kóř?"


Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

Re: Bufik - naftove kurenie

#13 Příspěvek od miroja »

pepik9 píše:Tohle asi nepomuze?
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=125
Toto je ta novsia verzia, s cerpanim nafty elektromagnetickym cerpadlom (na scheme c.12) a je to na 24V. Ak si dobre spominam,tak tam ani nebolo treba rucne zeravit sviecku,ani nechat ho "dochladit" po vypnuti privodu paliva,o vsetko sa starala automatika (tie relatka). Obsluha zapinala ventilator (v lete sa to pouzivalo ako ventilacia) a prepinacom ako sa pouzival v nakladiakoch na smerovky sa prepinal len vykon v dvoch stupnoch. Sorry ak sa mylim, daval som to parkrat dokopy,ked som bol koncom 80-tych rokov na"vojne" v Zamberku.
Stale viac si vsak myslim, ze bufiky na 12V boli len benzinaky. Nakladne Tatry, busy, a vlecky k nim mali palubnu siet 24V, a vo V3S-kach som to totiz videl iba v nastavbach, a tie boli napajane 24V z dvoch samostatnych aku+ samostatny alternator 24V na motore.
Schemu toho klasickeho bufiku (tusim 6BON.., nafta, 24V, cerpadlo s dvojrychlostnym motorom so zubovym cerpadlom) by som mohol mat.

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#14 Příspěvek od miroja »

Nasiel som, ide o tento typ.
6BON3.ZIP
Přílohy
6bon3.jpg
(155.62 KiB) Staženo 485 x

Uživatelský avatar
kostelda
Příspěvky: 54
Registrován: 17 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Líbeznice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od kostelda »

zdravim chci se ještě zeptat jakou polohu má mít aby správně fungoval a ještě naco je tam drátovej odpor a jak se má zapojit a jestli dištak nemá někdo schéma zapojení díky
Neboj ten jistič sem vypnul

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“