Mam maly problem. Mam doma bufik a potreboval by som schemu zapojenia. Nechce sa mi to manualne hladat ako to zapojit, lebo mam v garazi dost zimu. Ak by mal niekto zapojenie velmi by som bol vdacny.
Dikes
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Moderátor: Moderátoři
tak jednoduche to ni ty svicky jsou nektere na 12V a nektere na 2V. Na vic on se musi dochladit jeste po odpojeni nafty jinak by to jeste v nem horelo. Ja ho mam doma a ovladam ho manualne zapnu ventilator pak zhaveni a po chvili naftove cerpadlo kdyz chytne coz jde pekne slyset tak zhaveni vypnu. jinak tam na to je tusim bimetal.Dej ho vyvodama dolu jak ma byt. ja si ho dal do stravy a by to slo pres zed a nejelo to. Jinak jde tim topit i na vyjety olejStribrnak píše:Pamatuji bufik z vojenskych V3S a tam byla pouze zhavici svicka ktera se poustela pres tlacitko a kdyz to buflo tak se vypla, a cerpadlo na naftu. Mozna jeste ventilator na teply vzduch.
Ten, co se dával do PV3S, měl spotřebu od asi půllitru nafty za hodinu (pak už to chcípalo) asi do 2 litrů (co utáhl motor zubového čerpadla). Otáčky se řídily drátovým reostatem.kostelda píše:Zdravím; chci se zeptat, kolik takovej bufík sežere nafty na hodinu, a jestli mu nevadí, když má nějakej komínek. Někdo mi řikal že prý se k němu nesmí dát komín, jinak nefunguje.
Toto je ta novsia verzia, s cerpanim nafty elektromagnetickym cerpadlom (na scheme c.12) a je to na 24V. Ak si dobre spominam,tak tam ani nebolo treba rucne zeravit sviecku,ani nechat ho "dochladit" po vypnuti privodu paliva,o vsetko sa starala automatika (tie relatka). Obsluha zapinala ventilator (v lete sa to pouzivalo ako ventilacia) a prepinacom ako sa pouzival v nakladiakoch na smerovky sa prepinal len vykon v dvoch stupnoch. Sorry ak sa mylim, daval som to parkrat dokopy,ked som bol koncom 80-tych rokov na"vojne" v Zamberku.pepik9 píše:Tohle asi nepomuze?
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=125