Zdravím,zlobí mi to již delší dobu.Velice nepravidelně si volnoběžné servo přidá otáčky,třeba i za jízdy,nebo i ve volnoběbu.Většinou se to vytoči na 3000 a po chvilce spadnou. Nebo stačí klepnout po pedálu plynu a taky hned se sníží.Jezdím na benzín i propan,odborníci tvrdí že je to škrtící klapkou,že je vypálená od propanu.
Tam je ale jen potenciometr,ten se mi zdá dobrý a mělo by tam někde být čidlo měření teploty směsi,to jsem nenašel.
Nemá někdo zkušenost?
A dělá to jednou za měsíc,nebo desetkrát do hodiny.Jak kdy a spojitost jsem nevypozoroval - teplotu,nebo otřesy.
Dík Milan121
Favorit jednobodový vstřik
Moderátor: Moderátoři
Favorit Jednobodový vstøik
Nazdar Milane .
Pøed ,asi tøemi roky jsem si koupil ojetou Felicii 1.6 MPI . Po pùl roce , se mi projevila stejná závada . Motor pøi nastartování držel vysoké otáèky a pøi jizdì si motor poøád dìlal co chtìl . Musel jsem nìkolikrát motor vypnout a znova nastartovat , pak to chvíly fungovalo dobøe . V znaèkovém servisu mi øekli, že je v háji škrtící klapka ( to je to servo s tím potemciometrem , které popisuješ ) a ochotnì mi ji chtìli vymìnit za drobný poplatek asi 13000 Kè . Nejsem blázen, abych do starého auta tisíse , takže jsem odjel ( odskákal ) domù . Další den jsem zajel do neznaèkového servisu a chtìl jsem aby se na to podívali ještì i oni , tedy abych mìl jistotu ,že v tom znaèkovém nekecali .
Chlapi na to mrkli a identifikovali stejnou závadu teda tu klapku . Ale stím rozdílem , že není tøeba ihned všecho mìnit za nové . Klapku vymontovali
oèistily , znovu namontovali a pøes poèítaè a øídící jednotku nastavily meze. Pomohlo to , motor šel OK. Tenkrát mì to stálo asi 350 Kè . A to je oproti 13000Kè sakra rozdíl . Ta sama závada se mi objevila zase minulou zimu . Klapku jsem si vyèistil sám a vtom servisu jsem si nechal jen nastavit ty meze . Trvá to jen pár minut a stojí to asi 200 Kè.
Nevím jestli Ti nìjak pomùžu , ale než nìco budeš mìnit a rvát do auta prachy skus nejprve tohle . Ta klapka bývá dost sanesená od oleje a jestli jezdíš na LPG tak ještì hùø . LPG jsem mìl v 120 L vím co to je.
S pozdravem PEPA
Pøed ,asi tøemi roky jsem si koupil ojetou Felicii 1.6 MPI . Po pùl roce , se mi projevila stejná závada . Motor pøi nastartování držel vysoké otáèky a pøi jizdì si motor poøád dìlal co chtìl . Musel jsem nìkolikrát motor vypnout a znova nastartovat , pak to chvíly fungovalo dobøe . V znaèkovém servisu mi øekli, že je v háji škrtící klapka ( to je to servo s tím potemciometrem , které popisuješ ) a ochotnì mi ji chtìli vymìnit za drobný poplatek asi 13000 Kè . Nejsem blázen, abych do starého auta tisíse , takže jsem odjel ( odskákal ) domù . Další den jsem zajel do neznaèkového servisu a chtìl jsem aby se na to podívali ještì i oni , tedy abych mìl jistotu ,že v tom znaèkovém nekecali .
Chlapi na to mrkli a identifikovali stejnou závadu teda tu klapku . Ale stím rozdílem , že není tøeba ihned všecho mìnit za nové . Klapku vymontovali
oèistily , znovu namontovali a pøes poèítaè a øídící jednotku nastavily meze. Pomohlo to , motor šel OK. Tenkrát mì to stálo asi 350 Kè . A to je oproti 13000Kè sakra rozdíl . Ta sama závada se mi objevila zase minulou zimu . Klapku jsem si vyèistil sám a vtom servisu jsem si nechal jen nastavit ty meze . Trvá to jen pár minut a stojí to asi 200 Kè.
Nevím jestli Ti nìjak pomùžu , ale než nìco budeš mìnit a rvát do auta prachy skus nejprve tohle . Ta klapka bývá dost sanesená od oleje a jestli jezdíš na LPG tak ještì hùø . LPG jsem mìl v 120 L vím co to je.
S pozdravem PEPA
Dost často to dělá klapka ale vyčistit jako u 1.6 ti nepomůže.
1.6 má problém když je špinavá klapka nedosedá na volnoběžný
spínač,a nedokáže se sama přizpůsobit (základní nastavení).
U 1.3 jednobod to většinou dělá vydřený potenciometr škrtící klapky,
nebo servomotorek na boku klapky v něm je také volnoběžný kontakt.
Stav uvidíš na VAG diagnostice.
1.6 má problém když je špinavá klapka nedosedá na volnoběžný
spínač,a nedokáže se sama přizpůsobit (základní nastavení).
U 1.3 jednobod to většinou dělá vydřený potenciometr škrtící klapky,
nebo servomotorek na boku klapky v něm je také volnoběžný kontakt.
Stav uvidíš na VAG diagnostice.
Chlapi dík za rady.
A co tam na té klapce čistit.Poťák jsem prohlížel již loni byl jako nový,přesto jsem ho vytřel lihem.Servo jsem měl taky rozdělané a dosedaci kontakt jsem též čistil.Asi rozdělat karbec a vytáhnout ji ven.Ale tam musí být nějaký důvod proč se ten motorek volnoběhu roztočí a přidává na otáčkách.No uvidíme.Nechám to až bude teplo a bude příjemnějc.
Milan121
A co tam na té klapce čistit.Poťák jsem prohlížel již loni byl jako nový,přesto jsem ho vytřel lihem.Servo jsem měl taky rozdělané a dosedaci kontakt jsem též čistil.Asi rozdělat karbec a vytáhnout ji ven.Ale tam musí být nějaký důvod proč se ten motorek volnoběhu roztočí a přidává na otáčkách.No uvidíme.Nechám to až bude teplo a bude příjemnějc.
Milan121
Na feliciach je klapka klasicka zavada, a tam sa precisti a VAGom sa upravy na zaklad (resetne sa). Na favorite to asi velmi tazko urobis, ale skrtiacu klapku mozes precistit.
Na feliciach tuto zavadu s otackami odstranuje SUPERVAG.
Na feliciach tuto zavadu s otackami odstranuje SUPERVAG.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
![Potlesk :aplause:](./images/smilies/icon_icon_applause.gif)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy