Favorit jednobodový vstřik

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

Favorit jednobodový vstřik

#1 Příspěvek od Milan121 »

Zdravím,zlobí mi to již delší dobu.Velice nepravidelně si volnoběžné servo přidá otáčky,třeba i za jízdy,nebo i ve volnoběbu.Většinou se to vytoči na 3000 a po chvilce spadnou. Nebo stačí klepnout po pedálu plynu a taky hned se sníží.Jezdím na benzín i propan,odborníci tvrdí že je to škrtící klapkou,že je vypálená od propanu.
Tam je ale jen potenciometr,ten se mi zdá dobrý a mělo by tam někde být čidlo měření teploty směsi,to jsem nenašel.
Nemá někdo zkušenost?
A dělá to jednou za měsíc,nebo desetkrát do hodiny.Jak kdy a spojitost jsem nevypozoroval - teplotu,nebo otřesy.
Dík Milan121

Návštěvník

Favorit Jednobodový vstøik

#2 Příspěvek od Návštěvník »

Nazdar Milane .
Pøed ,asi tøemi roky jsem si koupil ojetou Felicii 1.6 MPI . Po pùl roce , se mi projevila stejná závada . Motor pøi nastartování držel vysoké otáèky a pøi jizdì si motor poøád dìlal co chtìl . Musel jsem nìkolikrát motor vypnout a znova nastartovat , pak to chvíly fungovalo dobøe . V znaèkovém servisu mi øekli, že je v háji škrtící klapka ( to je to servo s tím potemciometrem , které popisuješ ) a ochotnì mi ji chtìli vymìnit za drobný poplatek asi 13000 Kè . Nejsem blázen, abych do starého auta tisíse , takže jsem odjel ( odskákal ) domù . Další den jsem zajel do neznaèkového servisu a chtìl jsem aby se na to podívali ještì i oni , tedy abych mìl jistotu ,že v tom znaèkovém nekecali .
Chlapi na to mrkli a identifikovali stejnou závadu teda tu klapku . Ale stím rozdílem , že není tøeba ihned všecho mìnit za nové . Klapku vymontovali
oèistily , znovu namontovali a pøes poèítaè a øídící jednotku nastavily meze. Pomohlo to , motor šel OK. Tenkrát mì to stálo asi 350 Kè . A to je oproti 13000Kè sakra rozdíl . Ta sama závada se mi objevila zase minulou zimu . Klapku jsem si vyèistil sám a vtom servisu jsem si nechal jen nastavit ty meze . Trvá to jen pár minut a stojí to asi 200 Kè.
Nevím jestli Ti nìjak pomùžu , ale než nìco budeš mìnit a rvát do auta prachy skus nejprve tohle . Ta klapka bývá dost sanesená od oleje a jestli jezdíš na LPG tak ještì hùø . LPG jsem mìl v 120 L vím co to je.
S pozdravem PEPA

Uživatelský avatar
kutil 2
Příspěvky: 64
Registrován: 17 úno 2006, 01:00

#3 Příspěvek od kutil 2 »

Dost často to dělá klapka ale vyčistit jako u 1.6 ti nepomůže.
1.6 má problém když je špinavá klapka nedosedá na volnoběžný
spínač,a nedokáže se sama přizpůsobit (základní nastavení).
U 1.3 jednobod to většinou dělá vydřený potenciometr škrtící klapky,
nebo servomotorek na boku klapky v něm je také volnoběžný kontakt.
Stav uvidíš na VAG diagnostice.

Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

#4 Příspěvek od Milan121 »

Chlapi dík za rady.
A co tam na té klapce čistit.Poťák jsem prohlížel již loni byl jako nový,přesto jsem ho vytřel lihem.Servo jsem měl taky rozdělané a dosedaci kontakt jsem též čistil.Asi rozdělat karbec a vytáhnout ji ven.Ale tam musí být nějaký důvod proč se ten motorek volnoběhu roztočí a přidává na otáčkách.No uvidíme.Nechám to až bude teplo a bude příjemnějc.
Milan121

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#5 Příspěvek od Raptor181 »

Na feliciach je klapka klasicka zavada, a tam sa precisti a VAGom sa upravy na zaklad (resetne sa). Na favorite to asi velmi tazko urobis, ale skrtiacu klapku mozes precistit.

Na feliciach tuto zavadu s otackami odstranuje SUPERVAG.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
kutil 2
Příspěvky: 64
Registrován: 17 úno 2006, 01:00

#6 Příspěvek od kutil 2 »

Na přepis volnoběžného SW u Felicie 1.3 MPI
nepotřebuješ SUPERVAG stačí si stáhnout zadarmo SW a
nabootovat s CD. U 1.3 jednobod a 1.6 se závada se SW moc
neobjevuje.

Uživatelský avatar
Dkeeper
Příspěvky: 1
Registrován: 03 pro 2004, 01:00

#7 Příspěvek od Dkeeper »

Měl jsem podobný problém u Fa MonoMotronic+LPG, diagnostika bez chyb,
vše údajně v pořádku. Po demontáži klapky a hlavně gumy pod ní (cca 1,5 roku staré) zjištěno destruktivní rozpadání a netěsnost. Po výměně vše OK. 8-)

Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

#8 Příspěvek od Milan121 »

Tak závada je odstraněna a trvalo to pěkně dlouho.Bylo to velice nepravidelné,tak proto.Dělalo to teplotní čídlo.Bylo naprasknuté a proto i ta teplotní závislost.Fakt je ten že třeba měsíc nic a ptom třikrát do hodiny a potom zase dlouho nic.Dík Milan121

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“