jj, to je mi jasný že je to ono, jen sem chtěl vysvětlit co co dělá a tak abych tomu taky rozuměl Eště bych chtěl vedět k čemu jsou tam ty diody? A ten "obdélník" před tyristorem je cívka relé??
PS.: sem to ted zkoušel měřit, tak to odebírá cca 5A nezatížený a odpor mi to neukázalo žádnej
Správně, obdélník je cívka relé. A to relé s tyristorem je v klidu bez napětí, ale při obou pracovních polohách přepínače musí dostat plus. Tak jsou z obou konců motoru diody, a kde je právě plus, přes jednu z nich se na relé dostane. Druhá je zavřená, takže motor nemá zkrat, bez diod by to nešlo.
Jou tak už to chápu a když rozpínací kontakty dam na + nebo - tak když se ty okna dovřou, resp otevřou na plno nebo je tam překážka, tak se odepne motor
Tak a když tam přidam RS obvod, kterej vhodně bude spínat motor a tim relé ho resetuju a nastavovat se bude centrálem, tak bude i dovírání oken. Říkám to zprávně ne?
Těch 5 A je z 12 V, tedy 60 W motor? Zdá se mi to nějak moc. A žádný odpor, to je 0 ohm?
Spojení s centrálem bych viděl spíš v dalším relé než RS obvodě, ale tak moc se zas v autoelektrice nevyznám.
Ten R1 je přibližně 0,4V : (provozní proud jednoho motoru). R2 je 50 až 100 ohmů hlavně kvůli časové konstantě s tím C1, a záleží na tom, jak vypadá proudová špička při zapnutí. Možná i 100 mikro bude dost, chce to vyzkoušet. C2 tam asi ani nemusí být, jednak ten kontakt relé musí být festovní, tak na 10 A, vypíná zkratový proud motoru, a potom se s tím nějak extra často nemanipuluje.
V té sadě jsou asi dva přepínače pro pravé dveře, pro řidiče i spolujezdce, to může situaci komplikovat. Každý to ovládá samostatně, ale co když v jednom momentě jeden stlačí nahoru a druhý dolu? Měl bys tam mít zapojovací plánek, jaké jsou to přepínače.