Máš pravdu, støední hodnota u sin bude i o nìco nižší než 220, èlovìkovi už to k veèeru nìkdy nemyslí...Lukas-Peca píše:Tìch 310 V by tam pøece bylo po vyfiltrování. Bez filtru tam bude taky asi 220 V efektivních. Jedinì že by ten motor pohøbilo špièkové napìtí v amplitudì (tìch 310 V), ale to by ten motor snad mìl vydržet.brtnik píše:tento motor je na 220 V stejnosmìrných, pokud jsi ho napájel z usmìrnìné sítì 230V tj v praxi 310 až 330V
Není tam tøeba jen nìjaký svinèík mezi uhlíky? A není to sériový motor?
Stejnosměrný motor 220V/0,24A úprava na 230V střídavých.
Moderátor: Moderátoři
tady asi nejde o ef. (støední) hodnotu, ale o špièkovou (vrcholovou) po usmìrnìní. U komutátoru je limitující napìtí mezi lamelami (proto také nejde udìlat ss motor na vysoké napìtí a je limitován max. výkon motoru, který lze realizovat). Toto napìtí závisí na použitých kartáèích, jejich šíøce a mnoha dalších faktrorech a v praxi je max 20V, spíše ménì. Vrcholová hodnota napìtí nad 300V tak asi dává nejvíce zabrat rotoru. Je-li navíc zneèištìný komutátor, po pøeskoku první jiskry mezi lamelami se zkrat lavinovitì šíøí. Chtìlo by to provést základní diagnostiku, vyškrábat komutátor (neèistit nebo neleštit lamely!!!), vizuálnì zkontrolovat vinutí kotvy a proletovat praporky, pøi nadproudu se èasto rozpojují v zalisování. Pokud nepomùže (a bude dál jiskøit), tak jedinì pøevinout rotor, u tohoto motoru se to ještì kupodivu vyplatí...
nee, teï už je pøíèina proražené vinutí na kotvì. Pokud se motor násilím zastavil (nevím jak, u tìchoto pøevodových motorù to snad ani nejde), v chodu nakrátko se nadproudem tepelnì znièilo vinutí rotoru. Tento stav osttnì nesnáší prakticky žádný motor. Špièkové napìtí teï už jen zkázu dokonalo, pøi zkratech v cívkách narostlo lamelové napìtí a....