Automatické převodovky - velký otazník :)
Moderátor: Moderátoři
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Automatické převodovky - velký otazník :)
Zdravím - jen tak z nudy brouzdám po netu a koukám se na stará krásná auta a obejvují se mi tam informace že měla automatické převodovky. Zajímalo by mne jak třeba takový vůz z roku 1955 mohl v té době mít automat - na jakém principu ty převodovky fungovali a jak byli řízeny. Děkuji.
Nejni to nic světoborneho.Máš motor a místo klasickeho setrváku je namontovanej hydrodynamickej měnič.Působí zárověň jako násobič točiveho momentu.Dál se výkon převádí do převodovky kde jsou u čtyřkvaltu dva planetové převody respektive reduktory.Na reduktorech jsou brzdicí pásy keré jsou ovládány hydraulikou.podle jakej pás se zabrzdí takovej fofr se převádí na kardanku.Obvykle vespod převodovky je hydraulickej rozvaděč kterej ovládá brzdy reduktorů.Je tam i tzv. kick down kterej zařadí nižší stupeň při prudkém sešlápnutí plynu.Všechno je to na mechanicky ovládaný.Zpátečka se řadí téměř vždy přes první převodovej stupeň a současnym zařazení vloženeho kola.To vše chodí v olejový lázni.Obvykle Je to červený olej typu Dexron II nebo III.
Mýty o poruchovosti a jiný blbosti jsou jen spekulace a averze vůči automatům hlavně z neznalosti jak to vlastně funguje.Když někdo bude něco prskat že je to naprd tak se ho nejdřív zeptejte jestli s automatem někdy jel.Sptřeba je jen o hodně málo vyšší než s manuelní jarmarou.
Toť asi stručně vše.
Mýty o poruchovosti a jiný blbosti jsou jen spekulace a averze vůči automatům hlavně z neznalosti jak to vlastně funguje.Když někdo bude něco prskat že je to naprd tak se ho nejdřív zeptejte jestli s automatem někdy jel.Sptřeba je jen o hodně málo vyšší než s manuelní jarmarou.
Toť asi stručně vše.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Tak fotečky.
Převodovka a rozvaděč
Převodovka a rozvaděč
- Přílohy
-
- automatic-transmission-pistons.jpg
- (44.18 KiB) Staženo 91 x
-
- automatic_transmission.jpg
- (58.79 KiB) Staženo 154 x
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Toto je klasicky automat. Vsechny rychlosti jsou vlastne porad zarazeny a je tam vicero spojek (zjednodusene).Ted se mi hodne libi DSG. Tedy dve spojky a dve prevodovky. Na jedne se radi zatim co druha je sepnuta. Jedina neyhoda je ze nelze podradit o dav stupne. ovsem radi velmi rychle takze vlastne to jde.
Internet - metla lidstva
Já si nemůžu pomoci,ale pokud si nemůžu zařadit pevně kvalt,tak jsem nesvůj.Tím neodsuzuju automaty,je to jen názor. U automatů mi vadí hlavně ty zvuky při přechodu na další stupeň.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Tak tak taky ted uvažuji že dlší auto bude automat. Tedy jedině DSG. Nižší spotřeba, lepší zrychlení, možnost řadit manuálně....kbulda píše:Většina lidí, kteří říkají, že automat je na prd, se s ním nikdy nesvezla.
Vůbec neví o čem to je a jak se s ním v různých režimech dá řadit.
Internet - metla lidstva