Napřed se obrať na nejbližší STK nebo DI, ať ti sdělí podmínky nebo aspoň kontakt na autorizovanou osobu, což je instituce s oprávněním státní zkušebny.
Chceš měnit vnější osvětlení vozidla a to podléhá povinnosti homologace. Nemá tedy smysl počítat světelné toky předem.
Čočky a reflektory zadních svítilen jsou optimalizované nejen na svítivost žárovek, ale ve vztahu k čitelnosti za různých světelných podmínek i k velikosti, tvaru a odrazivosti reflektoru. Jenže LEDka, jakkoli se její použití jeví vhodnější, není izotropní zářič a třeba zrovna ten reflektor se neuplatní. Takže zkoušet a měřit. Co vyšlo výpočtem, nebude za sklem reflektoru ve všech požadovaných směrech pravda, a jsi v háji.
Do důsledku vzato - i pro nepovinné třetí brzdové světlo, pokud nebylo v základní výbavě vozu, máš povinnost absolvovat kolečko STK - DI a nechat si ho zapsat do velkého techničáku. Že se to nekontroluje, je dáno tím, že v OTP se to neuvádí. Ale že si někteří řidiči stěžují i na schválené typy zadních svítilen, to si mužeš přečíst třeba na
www.motozurnal.centrum.cz. Pokud tam uvedou SPZ, brzy dojde na to, že se to přes evidenci vozidel začne prověřovat a nakonec třeba radši ten předpis zruší, naž aby jedna "naše" velká automobilka musela něco napravovat.
Ukazatele směru, čili blinkry, zase o sobě dají vědět rychlejším blikáním, když odejde některá žárovka. S LEDkami to vyžaduje kontrolovat, zda skutečně není obvod někde přerušený, protože původní blikač lze použít jen za těch podmínek, že z něj bude odebíraný stejný proud, jako se žárovkami. Jinak nebudeš vědět, že ti odešla třeba levá zadní, a při odbočování tě někdo sejme.
A vůbec: co takhle vůle řízení, geometrie, brzdy, emise, seřízení hlavních světel, hlučnost a technický stav vůbec: v pořádku?