Problém so žhavením

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#16 Příspěvek od BOBOBO »

A taky pozor na pumpy . Dnes k nám dojel zákazník od pumpy (2,5km) a už nenatočil .

Uživatelský avatar
vonder123
Příspěvky: 105
Registrován: 02 dub 2008, 02:00

#17 Příspěvek od vonder123 »

Asi na tom dožhavovaní niečo bude... lebo keď chcem naštartovať studený motor, tak samozrejme počkám, pokiaľ nezhasne kontrolka žhavenia... A keď zhasne a počkám ešte takých 5 sek., tak sa neobjaví žiadny dym... :roll:
Hlavne, že výrobca udáva, že sa má štartovať hneď, ako kontrolka zhasne...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Výrobci toho nakecají... Třeba ty plky, že auta s rozvodovým řemenem se vysloveně nesmějí startovat roztahováním nebo rozjezdem s kopce atd... Jde o to, že kdo to umí a ví, co si může v daný moment dovolit, může si dělat skoro co chce. Viz servisáci...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
vonder123
Příspěvky: 105
Registrován: 02 dub 2008, 02:00

#19 Příspěvek od vonder123 »

Zdravím znova po dlhšej dobe... :D


Dnes som zmeral úbytok napätia na žhaviacom okruhu:

- jeden hrot voltmetra som pripojil na + pól akumulátora a druhý hrot som pripojil na "kábel", ktorý paralelne spája žhavičky

- najprv som to skúsil bez žhavenia pripojiť a voltmeter ukázal 12,76 V, pretože aj keď je žhaviace relé rozpojené, tak sú žhavičky stále pripojené záporným pólom cez kostru na záporný pól akumulátora...

- keď som však zapol žhavenie, tak mi voltmeter ukázal úbytok napätia až 1,3 V, čo sa mi zdá veľa... Nemá voltmeter ukázať úbytok napätia 0V, prípadne 0,1V, ale nie 1,3V... Nezdá sa Vám to veľa???

Vopred ďakujem za rady...
Přílohy
DSC00089.JPG
(259.58 KiB) Staženo 67 x

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#20 Příspěvek od mihal »

Pri prude zhavenia nejakych 60A vychadza odpor kabla od akumulatore k rele + odpor kontaktov + odpor kabla od rele k zhavicom asi 0,02 Ohmu, to asi nebude az tak zle.

Uživatelský avatar
vonder123
Příspěvky: 105
Registrován: 02 dub 2008, 02:00

#21 Příspěvek od vonder123 »

Díky za objasnenie...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

Naopak tohoto údaje můžeš později využít ke kontrole , protože těžko se přechodové odpory zmenší , ale když Ti odejde svíčka , tak se napěťový úbytek zmenší . Co bych za takovou hodnotu , změřenou v dobrém stavu dal , když mám rychle říct - jsou to svíce , či nikoliv ?

Uživatelský avatar
rolandt
Příspěvky: 134
Registrován: 11 led 2009, 01:00
Bydliště: vychod slovenska

#23 Příspěvek od rolandt »

v tej krabicke- riadenie zhavenia - je aj vykonovy odpor, ta elektronika nastavuje dobu zhavenia podla napatia na tomto odpore. ten rozdiel 1,3V je hlavne na tomto odpore.
ak merak nechas dlhsie tak vysledujes, ze to napatie klesa. pri urcitom ubytku napatia zhasne kontrolka, potom sa este dozhavuje. nepisem tu hodnoty lebo rozne rele maju tieto parametre rozne. niektore rele maju privedeny signal aj od starteru, a v momente zapnutia sa rele zapne, to pre pripad ze sa startuje ak uz rele vyplo zhavenie.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“