Řízené CDI
Moderátor: Moderátoři
Řízené CDI
Zdar lidi mám menší problém. Potřeboval bych jednoduché schéma na řízené zapalování CDI na suzuki. Mám v motoru 2 snímače polohy hřídele jeden je 0° což je asi na start a pak 30° což bude na vysoké otáčky... Kdysi to tady někdo dával ale odkaz už nefunguje... Tak jestli o něčem víte budu moc ráád.
a kupovat DC-CDI mi moc nevoní za tu hromadu prachů. Je to na ostrý enduro
a kupovat DC-CDI mi moc nevoní za tu hromadu prachů. Je to na ostrý enduro
hromada prachů ? http://www.ignitech.cz/czech/dccdip/dccdip.htm na to co to umí je to "zadarmo".
No jistě to cena není moc drahá ale postavit se to dá ani ne za 1/3 tý ceny
Jiný problém je že asi ta kroska nemá akumulátor.
Jo a indukční cívku to má na CDI zapalování, a navíc předpokládám, že "vysoké napětí" pro nabití kondenzátoru se rovněž "tvoří" v magnetu.
Především by pán měl napsat přesný typ motorky a rv. pak se dá třeba najít schema a z toho dále vycházet.
Jiný problém je že asi ta kroska nemá akumulátor.
Jo a indukční cívku to má na CDI zapalování, a navíc předpokládám, že "vysoké napětí" pro nabití kondenzátoru se rovněž "tvoří" v magnetu.
Především by pán měl napsat přesný typ motorky a rv. pak se dá třeba najít schema a z toho dále vycházet.
cdi
GeorgeB: ahoj no indukční cívka je originál suzuki ma 2 vývody na svíčku (moto ma 2 svíčky) odpor primáru je 0-1 ohm a sekundáru 20-27kohm (vycházim z dílenské přiručky) snímače polohy maj 185-250 ohm , jinak je zajímavý to že týto motorky (dr600) maji 2 různy schémy s CDI v jednom případe je použit jen jeden snímač a ve druhém jsou už snímače 2 .
foto zde: http://jefo250.rajce.net/Desktop
foto zde: http://jefo250.rajce.net/Desktop
Jsou schemata, kde je program free já jsem koupil od Taraby 3naprogramované procíky za 500,- dohromady(dá se k němu do paměti uložit vlastní křivka předstihu).rnbw píše:A program a praca je zadarmo?
Většinou pokud je někde k mání naprogramovaný procesor, tak za 250,-
Chtít za DC-CDI 3600,- je prostě hodně, cena kolem 2500,- by už byla akceptovatelná a rozhodně by na tom výrobce neprodělal.
Upusťe od diskuse kolem tržního hoispoářství a věnujte se prosím tématu.
Jak jsem koukal na schéma a hodnoty, tak se jedná o běžnou dvouvývodovou indukční cívku. Baterku ta motorka má taky, tak bych šel cestou avizovaného schématu z praktický elektroniky. Použil bych jen jeden snímač a cívku pro CDI bych vůbec nepoužíval.
Schéma samotného CDI zapalování jsem ještě nikde kompletní neviděl.
Jak jsem koukal na schéma a hodnoty, tak se jedná o běžnou dvouvývodovou indukční cívku. Baterku ta motorka má taky, tak bych šel cestou avizovaného schématu z praktický elektroniky. Použil bych jen jeden snímač a cívku pro CDI bych vůbec nepoužíval.
Schéma samotného CDI zapalování jsem ještě nikde kompletní neviděl.
Indučka je zapalování typu CDI, tudíž nelze ji jen tak připojit na jiný druh (TCI) což znamená že nevyužitím napěťové cívky na altíku pro nabíjení kondenzátoru se zapalování zesložití o měnič.
Pro případné TCI zapalování by se musela osadit jiná indučka (třeba ta z CBX750, nebo z transalpů myslim od rv.1996 ty by měli mít TCI zapalování) popřípadě z jakéhokoli 4válce co má TCI a dvoujvývodovou cívku.
V amaru bylo jednoduché zapojení CDI s procesorem, bohužel autor zapalování mi dosud neodepsal. To CDI využívalo napěťovou cívku, snímač a cívku napájecí el. instalaci(světla, aku,....) I s cenou naprogramovaného procesoru by to nebylo dražší než 400-500,- jen se to nedalo programovat.
Ovšem k čemu potřebuje člověk programovatelné zapalování? Pokud nastaví tovární hodnoty předstihu, bude to jezdit tak jak má. V těch otáčkách, kdy končí regulace předstihu se jezdí pomálu, jezdí se většinou nad těmito otáčkami, a zde je předstih prostě na maximu dané hodnoty.
V případě DR600 rv.1989 je to 0°/2000otmin a 30°/4500otmin takže pokud by bylo řízené cdi porcesorem, tak křivka předstihu bude lézt z 0° na 30° mezi otáčkami 2000-4500 nad 4500ot už bude stále nastaveno 30°.
Pro případné TCI zapalování by se musela osadit jiná indučka (třeba ta z CBX750, nebo z transalpů myslim od rv.1996 ty by měli mít TCI zapalování) popřípadě z jakéhokoli 4válce co má TCI a dvoujvývodovou cívku.
V amaru bylo jednoduché zapojení CDI s procesorem, bohužel autor zapalování mi dosud neodepsal. To CDI využívalo napěťovou cívku, snímač a cívku napájecí el. instalaci(světla, aku,....) I s cenou naprogramovaného procesoru by to nebylo dražší než 400-500,- jen se to nedalo programovat.
Ovšem k čemu potřebuje člověk programovatelné zapalování? Pokud nastaví tovární hodnoty předstihu, bude to jezdit tak jak má. V těch otáčkách, kdy končí regulace předstihu se jezdí pomálu, jezdí se většinou nad těmito otáčkami, a zde je předstih prostě na maximu dané hodnoty.
V případě DR600 rv.1989 je to 0°/2000otmin a 30°/4500otmin takže pokud by bylo řízené cdi porcesorem, tak křivka předstihu bude lézt z 0° na 30° mezi otáčkami 2000-4500 nad 4500ot už bude stále nastaveno 30°.