Pravidelně, nevím z jakého důvodu mi odchází žhavící svíčka na dieslu u 1válce. Nejdříve jsem si myslel, že to bylo způsobené nekvalitní svíčkou, ale svíčka se neutavila, jen byla vždy prostě jen nevodivá, samozřejmě, jsem vždy vyměnil celou sadu, ale při ceně 300 až 400 za kus, mě to už nebaví a navíc docházejí i finance, vždyť ve svíčkách projedu víc než v naftě. Odpozoroval jsem, že po odchodu první svíčky, defakto ty ostatní zlikviduji při startování a to mě přivedlo k šílenému nápadu. Do vodiče vedoucího od žhavicího relé ke svíčkám implantovat cívku ze silného lakovaného vodiče a v jejím středu obyčejné vakuové relátko, které spojí při průchodu proudu napětí pro kontrolku, ale jakmile jedna svíčka nebude funkční, nesepne to vakuové relátko. Teorie pěkná, praxe horší, protože potřebuju poradit, jak to spočítat, jednak průměr drátu pro cívku, jednak počet závitů.
základní data se dají použít z jedné žhavicí svíčky, -x4
Popis výrobku:, dlouhý kód NGK: Y-924J, napětí [V]: 11, intenzita elektrického proudu [A]: 5,5, Odpor [ohm]: 0,9, Celková délka [mm]: 72, armatura [mm]: 24, velikost závitu: M12 X 1,25 mm, Utahovaci moment [Nm]: 23, Rozměr klíče: 12 mm, druh konektoru: M5 / 3,0 - 4,0 Nm
napětí:11-12Voltů, že ano, je to auto
proud: 5,5 A X4= 22ampér, kdy by mělo být sepnuté
X3=16,5ampér to by už nemělo sepnout
Pomůžete mi s tím někdo??
myslím, že takovýto obvod, pokud by mi ukázal, že to nesvítí, mne pošle zkontrolovat žhavičky a případnou vadnou ihned vyměnit, čímž bych nemusel zlikvidovat celou sadu a netrápil bych ani akumulátor pokusy o start.