14,4V som len tak ohadol, na tolko mi ide palubna siet v aute, tak predpokladam, ze gelovka kedze sa jedna tiez o olovo potrebuje tiez tolko. Samozrejme nastavit menej nieje problem. V UPS-kach gelovky musia dat aj cez 50A a maju 7Ah. Tak 1,2Ah podla toho by mohla davat az okolo 8.5A. To ovsem neviem ci by pri tej hodnote uz motor nestal vzhladom na svoj vnutorny odpor. Pre beznu pracu, pri normalom zatazeni ta gelovka musi stacit...
Heldybeldy, ono to na těch "gelovkách" je i napsané - že pro cyklový provoz se dovoluje nabíjet je až na 14,4V, při trvalém pohotovostním provozu se ale nemá překračovat hodnota 13,5V (v nejhorším případě 13,8V). Kdybys je používal častěji a hlavně se podíval, co mají od výrobce na sobě za popis, neplácal bys takové pitomosti. Rozdíl mezi "gelovkou" a běžnou autobaterií je asi takový, jako mezi klackem a katanou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR-pitomosti tu placas sam, hlavne ked tu uvadzas, ze ked je H2SO4 fyzicky viazana na nejaky neutralny gel, ci ine, tak zrazu to bude nieco ine ako oloveny akumulator. Vyrobca sice moze udavat napatia na stitku, ale skutocnost bude hodne zavisla aj od "hustoty gelu". Stretol som sa s pripadom, ked nove baterky do skutra vykazovali podstatne mensiu kapacitu ako tie stare, povodne. Pri zistovani priciny som zistil, ze nabijac ich nabijal ani nie do polovice, zatial co tie stare normalne. Stacilo zdvihnut napatie na adapteri z 28 V na 28.8V a problem bol vyrieseny. Pritom sa jednalo o stejny typ baterie a aj vyrobcu. Presnu hodnotu plynovania (zrejme bude u kazdeho aku trocha ina), by sa dalo urcit meranim. Ak nabity aku budem dalej nabijat malym prudom (0.001Q), tak po nejakom case sa hodnota napatia ustali prave pri tejto hodnote. Na tuto hodnotu potom mozem trvale pripojit AKU, bez rizika jeho poskodenia nadmernym plynovanim...
Je rozdíl mezi gelovkou a "gelovkou". Přitom to, co se dnes pod názvem "gelovka" běžně prodává už dávno žádný gel neobsahuje - jen elektrolyt nasáknutý do syntetické tkaniny. Pořád ale platí elektrochemické konstanty - takže pokud je použitá olovo-klejtová technologie s H2SO4 jako elektrolytem, je nejvyšší bezpečné nabíjecí napětí pro trvalé připojení k zálohování 13,8V. Cyklické nabíjení baterií používaných k trakčním účelům (zrovna Tvůj případ se skútrem) je úplně jiná kapitola... Tam se jedná o nabíjení s hlídáním nejvyššího dosaženého napětí, s omezením nabíjecího proudu atd. A že Číňani používají na místě trakčních baterií akumulátory konstruované pro záložní zdroje? To je u nich přece naprosto normální, přece nebudou používat něco, co je výrobně 3x dražší... Takže jabka s hruškama tady nemotám já...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Mám aku s mrtvýma baterkama. Tak jsem provedl test, co to žere. Chtěl jsem tomu udělat kabel a nějaký zdroj.
vrtačka Einhell BPAS 18-2/1 HA
akumulátory 18V/1,2Ah
Při plném stisknutí spouště a zablokovaném vřetenu to bere 25A při 12V a 30A při 18V. Těch 30A je limit zdroje, větší jsem zrovna neměl k dispozici. Ale pro ilustraci to stačí.
Naprázdno při plných otáčkách to bere lehce přes 1A, při "rozumném" zatížení asi 10A.
Takže to asi vyhraje kabel k olověné baterce s připojenou nabíječkou. Tedy bude to vrtačka "s externím akumulátorem". Nová aku vrtačka je už na cestě, takže tohle bude jaksi navíc. Lepší než to vyhodit.
Zrovna teď jsem dodělal "upgrade" akuvrtačky na kabelovou 12V
U sebe to cvaknu na autobaterku na které je 13,6V zdroj a funguje to jako záložák pro 12V věci a někde mimo použiju 12V/7Ah olověnej. Takový to "potřebuju dvě díry do plastu" to naprosto v pohodě zvládne.
Rozhodně lepší než ty baterky co měly samovybíjení takový, že je dodávaná nabíječka nezvládla ani plně dobít a když se dobily externím zdrojem, tak za hodinu v klidu už skoro nejely
V profi provozech (hlavně při výrobě) ví velmi dobře, proč to všechno pohání stlačeným vzduchem, protože za baterky by se nedoplatili. Horší je to někde na střeše.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nepoužívá se vzduch primárně kvůli tomu, aby se co nejvíc minimalizoval kontakt obsluhy s elektrickýma věcma? A taky kvůli bezpečnosti (jiskření atd). Protože jinak nevím jestli má vzduch nějaký výhody oproti motorové třeba vrtačce přímo do elektriky.
Podle mě se vzduchový nářadí používá hlavně pro to, že je trvanlivější a snese hrubší zacházení. Pokud je vzduch správně "upravován" olejem, vydrží ty rotační motorky neuvěřitelnou dobu, než odejdou. Narozdíl od elektrické vrtačky, kde se při nejmenším odporoučí kabel, nebo uhlíky.. (a výpadek takové vrtačky u pásové montáže může být docela průser)
Leží mi v dílně akuvrtačka einhell 18V, dostal jsem ji k vánocům jako kluk, je mi líto ji vyhodit. Akumulátory má 18V Ni-Cd, dááávno už jsou mrtvé. Profi repase z fabriky by převýšila cenu vrtačky, jak již tady byl zmíněno před mnoha lety a dneska, když máme lidl a parkside....
ALE
Od té doby, co už jsem velký kluk jedu všechno akunářadí na Bosch 18V, takže by mě stačilo adaptovat Einhell na baterie Bosch. Hledám, jak mechanicky nabastlit Bosch baterie na stávající vrtačku a vlastně na cokoli.
Ideální je pro mě odpověď: Kup náhradní díl na nářadí XX, číslo YY, a to přišroubuj a přilep na svou Einhell.... Máte někdo nějaké zkušenosti?
A používáte někdo baterie z Akunářadí i jinde, než výrobce zamýšlel?
------
Jo a k tomu vzduchu: Zásadní výhoda vzduchového nářadí je ta, že je to bezpečné a že to nemusí mít revize. Doma je to fuk, ve fabrice, kde jich je stovky to je fakt výhoda. Zároveň jsou lehčí. do ruky.
Ekonomika je věc druhá, vzduch je drahej, zejména pokud se teplo z komresorů vypouští pánubohu do oken a rozvody syčí....
No a stejně, když dneska stavíme novou linku, budou všechny utahováky elektrické, protože vzduchové neumí precizně nastavit moment a hlavně neumí do databáze ukládat záznamy o dosaženém momentu a počtu otáček...
Adaptéry jsou prima věc. Netušil jsem, že existují. Bohužel jsou v prodeji jen pro cca pět značkových výrobců.
Přitom by spousta lidí potřebovala adaptér na noname vrtačku ze sběrného dvora na baterie z Lídlu.