Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem
Moderátor: Moderátoři
Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem
Dobrý den
Potřeboval bych vědět jaká je spotřeba, při brždění motorem. Už jsem někde slyšel názory, že u tohodle auta se přívod paliva vypíná sám, ale taky že se to nevypíná. Jak to teda je?? A jak to vlastně přesně funguje??
Děkuji za inteligentní odpovědi.
Potřeboval bych vědět jaká je spotřeba, při brždění motorem. Už jsem někde slyšel názory, že u tohodle auta se přívod paliva vypíná sám, ale taky že se to nevypíná. Jak to teda je?? A jak to vlastně přesně funguje??
Děkuji za inteligentní odpovědi.
Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře
.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Ono taky záleží na tom při jakých otáčkách motoru motorem brzdíte. Já měl OPEL KADETT 1.4i a dočetl jsem se že přívod paliva je uplně vypnut v případě že motor má více jak 2000ot/min jak je to u fandy to netuším.
Funguje to tak že potenciometr škrtící klapky říká ŘJ že nemáš nohu na plynu, halluv snimac otacek rika že motor má více než určitý počet otáček a z toho ŘJ pozná že brzdíš motorem a tudíž není potřeba palivo a celé to kontroluje lambda sonda která říká že z motoru nevycházejí žádné výfukové plyny...
Funguje to tak že potenciometr škrtící klapky říká ŘJ že nemáš nohu na plynu, halluv snimac otacek rika že motor má více než určitý počet otáček a z toho ŘJ pozná že brzdíš motorem a tudíž není potřeba palivo a celé to kontroluje lambda sonda která říká že z motoru nevycházejí žádné výfukové plyny...
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Elektromagnetický vstřikovací ventyl - jak už název napovídá jedná se o elektronickou součástku. ŘJ posílá do vstřikovacího ventilu pulzy frekvence pulzů se mění podle toho jak hodně sešplápneš pedál (potenciometr škrtící klapky) a podle otáček motoru. Pokud brzdíš motorem tak ŘJ neposílá žádné pulzy a ventil je uzavřený a veškeré palivo které dodá podávací čerpadlo z nádrže se vrací zpětnou hadicí do nádrže....
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
auto jede setrvačností popřípadě z kopce.... a přes pneumatiky, převodovku, spojku musí pohybovat všemi písty, a všema těma věcma co se tam točej... zkoušela jsi někdy odtlačit auto se zařazenou rychlostí? přes 1 ti to nepujde... ale přes 5 už jo... ale blbě... na neutral ho odtlačíš kam chceš... při 2. době jde píst nahoru a stlačuje směs paliva (ventily jsou uzavřeny) a to je ten odpor kterej tam brzdí..
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nejhorší jsou ženský, co brzdí motorem tak, že ho drží plynem na otáčkách o něco málo vyšších, než by se točil bez plynu, protože se jim zdá, že to brzdí moc...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nezanedbávám nic, ostatní písty dělají totéž, jen fázově posunuté, takže jeden stlačuje a jiný expanduje, ve výsledku se ty síly odečtou.
A na 4ku se teda nedá brzdit motorem? Prakticky to nevyzkouším, nemám auto, ani po něm netoužím, zvláště jestli je tedy pravda, že jeho pohon je natolik neekonomický. Já měla za to, že se k brzdění využívá energie paliva.
A na 4ku se teda nedá brzdit motorem? Prakticky to nevyzkouším, nemám auto, ani po něm netoužím, zvláště jestli je tedy pravda, že jeho pohon je natolik neekonomický. Já měla za to, že se k brzdění využívá energie paliva.
-
- Příspěvky: 2838
- Registrován: 20 pro 2006, 01:00
- Bydliště: Poličské krystalinikum
- Kontaktovat uživatele:
Andrea: když vezmeš jednoválec, tak je motor přes převodovku, kola atd poháněn setrvačností vozidla, energie se spotřebovává na ztráty třením a na stlačování vzduchu uvnitř motoru, pokud jde do motoru palivo, tak jednou za čtyři takty motor vyrábí energii která musí být větší než součet ztrát za ostatní tři takty, pokud není větší, tak ti motor buď chcípne, nebo pokud máš zařazeno a jedeš pod kopec, tak brzdíš, protože motor energii jen spotřebovává na tření a stlačování (a tím i ohřívání) vzduchu.
Brzdit se dá i na 4-ku, ale při vyšších otáčkách je brzdný výkon větší, tudíž na 4-ku to moc brzdit nebude.
Brzdit se dá i na 4-ku, ale při vyšších otáčkách je brzdný výkon větší, tudíž na 4-ku to moc brzdit nebude.