Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DRAKE
Příspěvky: 276
Registrován: 05 zář 2005, 02:00

Favorit 135 LXi - spotřeba při brždění motorem

#1 Příspěvek od DRAKE »

Dobrý den

Potřeboval bych vědět jaká je spotřeba, při brždění motorem. Už jsem někde slyšel názory, že u tohodle auta se přívod paliva vypíná sám, ale taky že se to nevypíná. Jak to teda je?? A jak to vlastně přesně funguje??

Děkuji za inteligentní odpovědi.
Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře :-).

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#2 Příspěvek od Jindra2 »

Podle označení to má jednobodové vstřikování a to při brzdění motorem zcela uzavírá vstřikování paliva.
Jindra

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#3 Příspěvek od PCmaniac99 »

Ono taky záleží na tom při jakých otáčkách motoru motorem brzdíte. Já měl OPEL KADETT 1.4i a dočetl jsem se že přívod paliva je uplně vypnut v případě že motor má více jak 2000ot/min jak je to u fandy to netuším.

Funguje to tak že potenciometr škrtící klapky říká ŘJ že nemáš nohu na plynu, halluv snimac otacek rika že motor má více než určitý počet otáček a z toho ŘJ pozná že brzdíš motorem a tudíž není potřeba palivo a celé to kontroluje lambda sonda která říká že z motoru nevycházejí žádné výfukové plyny...

Uživatelský avatar
DRAKE
Příspěvky: 276
Registrován: 05 zář 2005, 02:00

#4 Příspěvek od DRAKE »

Aha, takže spotřeba je teda nulová. A jak to vlastně to uzavření funguje??
Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře :-).

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#5 Příspěvek od Hill »

Jednoduše: vstřikovací ventil přestane dostávat impulsy pro otevření.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#6 Příspěvek od PCmaniac99 »

Elektromagnetický vstřikovací ventyl - jak už název napovídá jedná se o elektronickou součástku. ŘJ posílá do vstřikovacího ventilu pulzy frekvence pulzů se mění podle toho jak hodně sešplápneš pedál (potenciometr škrtící klapky) a podle otáček motoru. Pokud brzdíš motorem tak ŘJ neposílá žádné pulzy a ventil je uzavřený a veškeré palivo které dodá podávací čerpadlo z nádrže se vrací zpětnou hadicí do nádrže....

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#7 Příspěvek od Andrea »

A jak ten motor brzdí,když do něj nejde palivo?

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#8 Příspěvek od PCmaniac99 »

auto jede setrvačností popřípadě z kopce.... a přes pneumatiky, převodovku, spojku musí pohybovat všemi písty, a všema těma věcma co se tam točej... zkoušela jsi někdy odtlačit auto se zařazenou rychlostí? přes 1 ti to nepujde... ale přes 5 už jo... ale blbě... na neutral ho odtlačíš kam chceš... při 2. době jde píst nahoru a stlačuje směs paliva (ventily jsou uzavřeny) a to je ten odpor kterej tam brzdí..

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od ZdenekHQ »

Nejhorší jsou ženský, co brzdí motorem tak, že ho drží plynem na otáčkách o něco málo vyšších, než by se točil bez plynu, protože se jim zdá, že to brzdí moc...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
mojza
Příspěvky: 327
Registrován: 01 zář 2006, 02:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#10 Příspěvek od mojza »

Víceméně funguje jako kompresor poháněný přes pneumatiky, převodovku a spojku hybností vozidla.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#11 Příspěvek od Andrea »

PCmaniac99 píše: při 2. době jde píst nahoru a stlačuje směs paliva (ventily jsou uzavřeny) a to je ten odpor kterej tam brzdí..
Palivo tam přece neni a ten stlačenej vzduch ve třetí době zase expanduje tlačí píst dolu a tak vrací energii do něj ve 2. době uloženou nebo se vzduch nestlačuje pružně?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#12 Příspěvek od Hill »

Teoreticky uvažuješ, Andreo, správně, jen přitom zanedbáváš, co v téže době dělají zbylé tři písty.
Nejjednodušší je prakticky to zkusit. Fakt to brzdí. A to na nižší převodové stupně tak, že dost.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Brzdi trenie v prevodovke a v motore a tiez alternator, pripadne cerpadlo posilnovaca riadenia a kompresor klimatizacie.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#14 Příspěvek od Andrea »

Nezanedbávám nic, ostatní písty dělají totéž, jen fázově posunuté, takže jeden stlačuje a jiný expanduje, ve výsledku se ty síly odečtou.
A na 4ku se teda nedá brzdit motorem? Prakticky to nevyzkouším, nemám auto, ani po něm netoužím, zvláště jestli je tedy pravda, že jeho pohon je natolik neekonomický. Já měla za to, že se k brzdění využívá energie paliva.

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od AmarokCZ »

Andrea: když vezmeš jednoválec, tak je motor přes převodovku, kola atd poháněn setrvačností vozidla, energie se spotřebovává na ztráty třením a na stlačování vzduchu uvnitř motoru, pokud jde do motoru palivo, tak jednou za čtyři takty motor vyrábí energii která musí být větší než součet ztrát za ostatní tři takty, pokud není větší, tak ti motor buď chcípne, nebo pokud máš zařazeno a jedeš pod kopec, tak brzdíš, protože motor energii jen spotřebovává na tření a stlačování (a tím i ohřívání) vzduchu.
Brzdit se dá i na 4-ku, ale při vyšších otáčkách je brzdný výkon větší, tudíž na 4-ku to moc brzdit nebude.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“