LiFePO4

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hrdy
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2009, 02:00
Bydliště: kroměříž
Kontaktovat uživatele:

LiFePO4

#1 Příspěvek od hrdy »

Máte někdo praktické zkušenosti s novými akumulátory LiFePO4 ?

Uživatelský avatar
mat100
Příspěvky: 480
Registrován: 04 lis 2009, 01:00
Bydliště: Plzen-jih

#2 Příspěvek od mat100 »

Praktické skušenosti nemám. Jen z doslechu.
Prý nemají zrovna dlouhou životnost - necelý 1 1/2 roku. což není zrovna mnoho.
A Pak náklady na nákup jsou zatím nerentabilní.

Pokud to chceš do svého elektrohybu taky bych raději zůstal u PB

Uživatelský avatar
hrdy
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2009, 02:00
Bydliště: kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od hrdy »

mat100 píše:Praktické skušenosti nemám. Jen z doslechu.
Prý nemají zrovna dlouhou životnost - necelý 1 1/2 roku. což není zrovna mnoho.
A Pak náklady na nákup jsou zatím nerentabilní.

Pokud to chceš do svého elektrohybu taky bych raději zůstal u PB
No to snad asi každý mluvíme o něčem jiném. LiFePO4 mají údajně 2-3000 cyklů a olovo tak 3-500. Co jsem tedy zatím zlistil. Kromě ceny mají jen výhody.

Uživatelský avatar
mat100
Příspěvky: 480
Registrován: 04 lis 2009, 01:00
Bydliště: Plzen-jih

#4 Příspěvek od mat100 »

krom ceny . Když si to spočteš tak PB ti za stejný peníze vydrží déle.

Uživatelský avatar
antosm
Příspěvky: 15
Registrován: 27 lis 2006, 01:00

Zkušenosti s LiFePO4 bat

#5 Příspěvek od antosm »

Používám LiFePO4 bat. tedy konkrétně Lithium Yttrium High Power Battery LiFeYPO4 (12V/40Ah) 4Ks tedy 48V/40Ah od tohoto dovozce: http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1242
udává až 8000 cyklů a nejméně 10 Let životnost a typická životnost je až 30 let , díky yttriu které snižuje vnitřní korozi.

Používám je v elektrické motorce s 3000W synchroním 3fázovím motorem, frekvenčně řízeným bez převodovém, přímo v kole s rekuperací, tempomatem a zpátečkou. Dojezd při 60km/h po silnici asi 70km v terénu 40 km. Rok jsem jezdil s olovem ,ale jsou moc těžký a malý dojezd, LiFeYPO4 dáva více proudu proti olovu, váží polovinu a dojezd je dvojnásobný. Jsem s nimi naprosto spokojen.

Jejich cena se pohybuje dle kurzu dolaru a také prodejce dává slevu na individuální přestavby. mě stála jedna 12V/40Ah 5600 Kč s DPH.

Uživatelský avatar
ezopaci
Příspěvky: 37
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#6 Příspěvek od ezopaci »

To muze byt slusny samohyb :-), nemate nejake fotky nekde na webu ?
Tomas

Uživatelský avatar
hrdy
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2009, 02:00
Bydliště: kroměříž
Kontaktovat uživatele:

pro antosm

#7 Příspěvek od hrdy »

Díky, tak to je přesně to, co od LiFePO4 očekávám. Jenom jsem začal s opatrnosti s jednotlivými články, protože jsem byl upozorněn na to, že tzv. chemické balancování, které se používá u 12 V aku nějak nemá rádo větší odběry, než 1C. Takže mám koupené články 40 Ah a teď právě řeším nějaký jednoduchý obvod, který upozorní na nebezpečný pokles napětí u nějakého článku. Mám postavenou elektročtyřkolku, tak vylepšuju. Ještě jednou děkuju za informace.

Uživatelský avatar
antosm
Příspěvky: 15
Registrován: 27 lis 2006, 01:00

#8 Příspěvek od antosm »

Zde je foto mého elektrického Simsona.
Pokud bude zájem nafotím nějaké detailnější fotky.
Přílohy
DSC00116.jpg
(232.92 KiB) Staženo 179 x

Uživatelský avatar
caven
Příspěvky: 417
Registrován: 15 srp 2006, 02:00

#9 Příspěvek od caven »

No jasně, nafoť to, hlavně co používáš za regulátor ? Co to má za motor ? Výkon, typ.. Čím více toho bude tím, lépe.

Děkuji

Uživatelský avatar
jamesn
Příspěvky: 47
Registrován: 03 říj 2006, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od jamesn »

Tak bych byl rád za nějaké bližšší info...předem díky..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Dosti podrobný článek o LiFePol článcích je v posledním AR-PE (9/2010) na stránkách 22 až 24.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#12 Příspěvek od sr71 »

EKKAR píše:Dosti podrobný èlánek o LiFePol èláncích je v posledním AR-PE (9/2010) na stránkách 22 až 24.
zajímá mì nabíjení LiFePO4 tak jsem se díval do toho èlánku v AR a podle toho co tam píšou má LiFePO4 koncové napìtí pøi nabíjení 3,6V, zatímco Li-Ion má tuto hodnotu cca 4,2V. Pokud to tak opravdu je, nejsou nabíjeèky pro tyto dvì technologie navzájem kompatibilní, je to opravdu tak?
nìjak mì totiž nekorespondují hodnoty napìtí u baterií, jmenovité U u LiFePO4 se udává vìtšinou 3,3V, ale baterie jsou napø. 36V nebo 48V což není žádný násobek

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“